Wanneer tuig jij je kerstboom op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Is het een kunst of een echte boom,welke kleur heeft dit jaar jou versierde boom en welke had hij in het vorig jaar?

En wat doe jij nog meer aan versieringen in en rondom het huis .

Denk ongeveer rond 7 december. Aangezien het dan de zaterdag na Sinterklaas is. En uiteraard een echte boom. Welke versiering moet ik nog zien. Dit jaar op mijzelf gaan wonen, dus aan de ene kant leuk dat ik hem naar eigen wens kan versieren, maar aan de andere kant kan ik het geld goed gebruiken in de al oh zo dure decembermaand... Anders hang ik 'em wel vol met cat.1 crackling ballen, knetterlinten als slingers en een zilverfontein als piek. :D

Kunst kerstboom, vorig jaar eind november gezet. Dit jaar is de kleine 1.

Ik zit er aan te denken om de kerstboom onderste boven te hangen aan het plafond, de heg wordt zoiezo vol met lampjes gezet en moet nog op internet voor een mooie rendier

Begin december zet ik de kerstboom op. We zijn nu wel aan het nadenken over de kleuren van de versiering :)

Het liefst al in november. Ben alleen bang dat ik dan hele vreemde blikken mijn kant op krijg. Dus houden wij het thuis traditioneel. Op 6 december komt de boom er in.:D

Normaal gesproken was dat altijd op 6 december zodra :sint: het land uit was. Voor dit jaar weet ik het nog niet, dit is het eerste jaar dat alle kids niet meer geloven in sint dus kan maar zo 1 december ouzo worden. Zo lang mogelijk genieten van een sfeervol huis :kerst::kerst::kerst:

volgens mijn vrouw is het niet zo zeer wereld nieuws wanneer ik hem optuig,maar kunnen we beter de krant bellen wanneer ik hem opruim.:p

Hier zette ik hem voorgaande jaren al de eerste week van November op, nu de kleine echt in sint gelooft en beseft ervan krijgt, komt die pas na 5 december.

NOrmaal bij mij op 1 december..

Maar ja wat is tegenwoordig nog normaal, dus dacht ik zet de boom dit jaar op 1 november op :)

Eigenlijk probeer ik hem altijd 6 december op te tuigen. Eerst die ouwe gek het land uit en dan mag de kerstboom komen. Al moet ik zeggen dat ik daar vorig jaar voor het eerst van afgeweken ben en ook steeds minder moeite mee heb.

Heb altijd een echte boom, vind het mooier en de geur telt ook mee in sfeer vind ik zelf :p
Verder nog wel andere versiering door het huis heen en lampjes buiten in de grote conifeer buiten.

Ik wil zelf nog wel meer dingen buiten en binnen maar ik heb de pech dat de grote baas thuis niets met kerst heeft :confused:

Optuigen doen we na Sinterklaas, liefst wel zo snel mogelijk, maar dat kiezen van een boom lijkt steeds lastiger te worden, de echt mooie bomen zijn inmiddels wel gekapt hier bij de kweker.
Dit jaar eens oriënteren op een nepperd die wel echt lijkt, kan je hem opzetten wanneer je wilt. Plus je huis zit niet vol met kleine vliegjes, spinnetjes en andere beestjes.

Het opzetten van de grote (kunst)kerstboom gebeurt traditiegetrouw pas ná 5 december. Ook omdat we inmiddels wat jongere familieleden hebben gekregen die in Sinterklaas geloven. Echter zet ik in de laatste week van november al een kunstboom op, voorzien van poedersneeuw. Gewoon omdat ik het anders niet kan uithouden, eind november is bij mij al alles volop gericht op kerst!:kerst:

laatste week november standaard ritueel!

Vanaf Oktober kopen we alvast de tuincentra en kerstmartken leeg!

Bij mijn ouders kwam de kerstboom in huis als Sinterklaas het land uit is. Meestal het weekend na Sinterklaas.

Ik mocht wel altijd mee een boom uitzoeken, heb jaren ook een eigen boompje op mijn kamer gehad, zodat mijn afschuwelijke smaak voor de versiering niet in de boom in de woonkamer belande. Hahaha.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan