Sonic Shells

titanium

VWC Moderator
Forumleiding
Artikelnummer: 03877
Artikelnaam: Sonic Shells
Netto kruitgewicht: 439.9 gram
Aantal schoten: 20 schoten
Effectomschrijving: Bijzondere shell-cake. Ring-effecten in verschillende kleuren na harde bursts. Laatste 3 schoten als finale.
Max. tube diameter: 30mm
Tijdsduur: 33 sec.
Stijghoogte: 25-30 meter
Kartoneenheid: 4
Adviesprijs: €…
O.a. te koop bij: Vuurwerkbunker.nl

03877_sonic_shells.jpg

Wij danken Lesli Vuurwerk voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaf effect. Ik zit me voor te stellen hoe ze dat in de bombettes voor elkaar hebben gekregen. Ik lees 30 mm caliber met ~23 gram per tube. Een cilindrische bombette? In het midden een cilindrische kern van burst-lading en daar omheen in cilinder-vorm de sterren? Maar hoe krijg je het dan voor elkaar dat de ring in het verticale vlak ontstaat? Een bombette die recht omhoog schiet en dan knalt, zal namelijk in het horizontale vlak een ring maken.

Wie kan hier meer over vertellen?

Ik had deze video laatst nog is gezien. bij 3:05 ontleed hij een canister shell die een ring effect moet produceren. Ik snap dan ook wel waarom dit soort cakes nooit goedkoop zijn.

Ik ben dit jaar op de ring-effect cakes tour. (Dichter bij een shell-effect kun je volgens mij niet komen) Dus deze heb ik ook besteld. (En heb nog een Various Ring kunnen scoren aan de andere kant van het land.) Ik ben benieuwd.

Helaas deze dit jaar niet besteld, geen van mijn dealers had deze.
Maar komt volgend jaar toch zeker wel op mijn lijstje, ik vind het een giga vette cake!

Vandaag dit blok opgehaald. Tijdens het ophalen viel het me op dat het een groot blok was. Even met een mesje de bovenkant losgesneden om alvast te kijken. Ze hebben steeds tussen de rijen van 5 tubes dikke strippen isolatie geplakt. Ik denk om de stabiliteit van de cake te vergroten.

Het was mij in de showroom ook al opgevallen dat het een fors formaat was en toen ik het filmpje had gezien toch maar besloten om er een te bestellen. Ik ben erg benieuwd naar de uitwerking.

Back
Bovenaan