Ook dit is weer een lastige. Het aanbod van top boxen wordt met het jaar groter en elk jaar weten de importeurs ons weer te verrassen met nieuwe effecten, diversiteit aan schietrichtingen en innovatieve combinaties.
Mijn stemmen gaan naar:
1. Mega Willows
2. The Branco
Ik heb lang getwijfeld om één van de plaatsen in te ruilen voor de Full Moon Party (Vuurwerktotaal), maar uiteindelijk vond ik dat de 2 boxen van Evo net iets meer punten scoorden op het gebied van vernieuwing. Dit aangezien ik nog niet eerder een volledige w-shape box op de Nederlandse markt heb gezien. En in het geval van The Branco 3x 30mm mines per diagonale schietrichting, ook dat was vernieuwend.
De spreiding van beide Evo boxen is echt ongekend en kan daardoor ook niet in elke straat worden geschoten. Sterker nog, het is nog moeilijk om het in zijn geheel op beeld te krijgen. Het geluid dat vrijkomt als de bombettes en/of mines de lucht in worden geschoten is genieten, kippenvel. Daarnaast vind ik de mines van The Branco ook vernieuwend en erg groot, soms met wel 3 verschillende effecten en dat heb ik nog niet eerder gezien in Nederlands consumenten vuurwerk.
Kortom, ik vind dat met de komst van bovenstaande cakeboxen het segment cakeboxen naar een hoger niveau is getild.
Als laatste een eervolle vermelding voor Vuurwerktotaal, want zij hebben ook echt diverse pareltjes in het assortiment. Denk hierbij aan de 1.2" Spinnerz 2 colorz en 1.2" Glitter willow 2 colorz, knalde op de demo echt alles eruit. En zoals eerder vermeld de Full Moon Party met vernieuwende effecten combinaties en hoog tempo en een aaneenschakeling van diverse schietrichtingen.