[WINNAAR 2018] Beste CAKEBOX van 2018!

Ze kunnen van deze polls beter zeggen "meest verkochte" het zijn leuke producten maar lang niet altijd de beste die wint voor mijn gevoel.

Kunnen we volgend jaar geen waardering geven met rapportcijfers? Ik ben benieuwd hoe de scores dan zijn!

precies mijn idee.

je ziet overal de budget cakes winnen omdat die gewoon het meest verkocht worden vanwege de prijs/aantal shots verhouding. een evo of pangu boxje kost wat meer en is mischien op iets minder plekken verkrijgbaar. maar een transbomber die wint boven een mega willows, een branco, een acatenango of een garden party doos slaat toch werkelijk waar helemaal nergens op.
Heb dit jaar, evenals voorgaande jaren niet mee gestemd vanwege dit feit.
Nu heb je ook nog het effect dat de gemiddelde noob nu leest dat de transbomber op VWC de beste cakebox is, deze dus ook aan gaat schaffen, geen vergelijkingsmateriaal heeft verder en hoppaaaaaa,,, weer een stem op de transbomber erbij voor het het seizoen 2019-2020.

elk jaar weer storend deze verkiezingen.

Hahahaha kwaliteits uitslag. Vermakelijk om dergelijke topics altijd te lezen.

Interessante hiervan is dat het vooral meer zegt over de stemmers dan over 'beste box'

Weer veel mensen hier die vinden dat hun mening belangrijker is dan de mening van de meerderheid op het forum, jammer is dat elk jaar weer.
Ik had ook op de Acatenango gestemd omdat ik dat de mooiste box vindt die ik had. Kan me dus voorstellen dat heel veel mensen dit doen en dan is een Tramsbomber inderdaad beter vertegenwoordigd. Je kunt er ook bijna 2 kopen tegen 1 Acatenango, ook een grote kwaliteit lijkt me.
Daarnaast is Evolution echt wel gewaardeerd hier op het forum en dat zullen ze vast wel gemerkt hebben in de verkoop. Vinden ze vast belangrijker dan uiteindelijk deze prijs net wel of niet winnen.

Prijs (hoe kan dat ook anders bij NL-ers:)) en verkrijgbaarheid lijken een grote rol te spelen bij deze verkiezingen en in de definitie van "Beste", naast kwaliteit. Wellicht is het interessant extra categorieën toe te voegen zoals "Mooiste cake" en "Mooiste cakebox". Wat betreft cakeboxen zou je dan ook wel onderscheid moeten maken in kruitgewicht. B.v. tot 2 kg en groter dan 2 kg. "De beste" kan dan gewijzigd worden in "Beste prijs-kwaliteit". Hetzelfde geldt voor Beste Nieuwkomer. Dat is zeker niet de mooiste nieuwkomer. Naar mijn mening dan hè. :D

De uitslagen heb ik vrede mee. Smaken en voorkeuren verschillen. Ik weet dat de smaak van de massa vaak niet mijn smaak is. :) Daarnaast heb ik niet bevestiging van de massa nodig voor mijn mening.

Het gaat de meeste mensen niet om hun persoonlijke mening hierin denk ik.
Het gaat meer om de titel "beste cakebox van het jaar.. "in combinatie met de uitslag.
Wanneer je een groep van 100 mensen zonder verstand van vuurwerk en niets wetende van prijzen 20 cakeboxen van rubro/mania/pangu/evolution/cafferata en nog een paar hele goede van winkelierslijnen en dan een transbomber tussendoor af zou steken en je zou ze allemaal een lijst geven waarop ze hun waardering voor al deze producten zouden willen uit drukken in een cijfer van 0 tm 10... je op een heel andere uitslag uit zou komen dan nu het geval is.

Tuurlijk is de mening wel belangrijk. Wat voor de één het beste is (kleur, shape, effect) is bij de ander misschien wel iets anders (chaos, prijs, verkrijgbaarheid).
De definitie van “beste” is dus voor iedereen anders. Daarom lijkt me ook dat de uitslag nooit “verkeerd” kan zijn.

Het is in ieder geval niet "De beste" uitslag als je wil weten wat de stemmers "De mooiste" vinden. :)

Als je met 6 boxen in de top 10 staat domineer je gewoon en laat je veel andere merken ver achter je .

Precies dat hoor! Daarnaast verspreid je direct ook je stemmen. Heb je 1 box dan had die sowieso gewonnen. Maar denk dat EVO hier achteraf ook gewoon wel blij mee is: 6 boxen bij de beste tien! Dat is echt een meer dan prachtig resultaat toch?

Prijs (hoe kan dat ook anders bij NL-ers:)) en verkrijgbaarheid lijken een grote rol te spelen bij deze verkiezingen en in de definitie van "Beste", naast kwaliteit. Wellicht is het interessant extra categorieën toe te voegen zoals "Mooiste cake" en "Mooiste cakebox". Wat betreft cakeboxen zou je dan ook wel onderscheid moeten maken in kruitgewicht. B.v. tot 2 kg en groter dan 2 kg. "De beste" kan dan gewijzigd worden in "Beste prijs-kwaliteit". Hetzelfde geldt voor Beste Nieuwkomer. Dat is zeker niet de mooiste nieuwkomer. Naar mijn mening dan hè. :D

De uitslagen heb ik vrede mee. Smaken en voorkeuren verschillen. Ik weet dat de smaak van de massa vaak niet mijn smaak is. :) Daarnaast heb ik niet bevestiging van de massa nodig voor mijn mening.

Dit nemen we voor komend jaar zeker even mee. :thumbsup:

Ik heb ook op de Transbomber gestemd, ten eerste omdat ik het gewoon een mega vette box vind. ten tweede omdat ik niks van Evo of Pangu had, dus daar kan ik ook niet over oordelen. Oordeel vellen op basis van filmpjes op internet doe ik niet, geeft nooit een volledig beeld.
Het is al eerder gememoreerd, Transbomber / Rubro is gewoon beter verkrijgbaar dan Evo / Pangu of nog andere merken.

Dit jaar doe ik voor het eerst mee met de freak actie (valk, vuurwekrperdoos), heb daar meteen twee Evo boxen besteld, Mega Willows en Bomber, maar toch ook gewoon weer de Transbomber. Lekkere chaos en zeker onder de toeschouwers de populairste box die ik had (had er nog een paar van Loots en VWT).

Dit nemen we voor komend jaar zeker even mee. :thumbsup:

Doe maar niet.
Het verschil tussen beste en mooiste zal namelijk niet heel groot zijn. Eigenlijk is de het namelijk niet de beste/mooiste/dikste cakebox verkiezing maar simpelweg de best verkochte. Aangezien de transbomber erg goed verkocht wordt zal deze hoogstwaarschijnlijk ook vergekozen worden tot mooiste box.

Ik vind het overigens onvoorstelbaar dat mensen discussiëren over de uitslag of deze zelfs bekritiseren. Het is toch een publieksprijs? We hebben zelf gestemd en daar is deze uitslag uit voort gekomen, punt.

Doe maar niet.
Het verschil tussen beste en mooiste zal namelijk niet heel groot zijn. Eigenlijk is de het namelijk niet de beste/mooiste/dikste cakebox verkiezing maar simpelweg de best verkochte. Aangezien de transbomber erg goed verkocht wordt zal deze hoogstwaarschijnlijk ook vergekozen worden tot mooiste box.

Ik vind het overigens onvoorstelbaar dat mensen discussiëren over de uitslag of deze zelfs bekritiseren. Het is toch een publieksprijs? We hebben zelf gestemd en daar is deze uitslag uit voort gekomen, punt.

Ik geef je gelijk wat betreft het bekritiseren wat niet nodig is. Het is ook logisch dat hetgeen het beste verkocht wordt ook (relatief gezien) de meeste stemmen krijgt. Daarom denk ik ook dat het geen kritiek op de uitslag zelf is, maar vooral op de manier waarop er gestemd wordt. En dat snap ik wel, want de Transbomber is nou eenmaal niet de beste cakebox die er is. Ikzelf denk dat er meerdere opties zijn om te stemmen:

- Laten zoals het nu is
- Cijfers geven en gemiddeldes maken en afspreken dat je bij een bepaald aantal cijfers pas meedoet om de prijzen.
- Iedereen een top 5 laten maken waarbij je punten geeft per plek. Nummer 1 krijgt 5 punten, nummer 2 krijgt 4 punten enz. Je telt dan alle top-5's bij elkaar op.

Elke manier van stemmen heeft pluspunten en minpunten. Zo zit ik al een tijdje op musicmeter en moviemeter (je kan daar muziek en films een rating geven en recensies lezen) en daar verschillen ook de meningen hoe een top 250 bij te houden. Bij Moviemeter heb je zelfs 2 'Top 250's, de 'top 250' en de 'alternatieve top 250'. Verschil daar is dat bij de 'normale' top 250 het gemiddelde telt en je minimaal 250 stemmen moet hebben, maar de alternatieve top 250 wordt samengesteld door alle top 10's punten te geven. Daar zijn ze er ook nog niet helemaal uit welke nou echt de beste manier is. Daar komt alleen wel bij beide lijsten Shawshank Redemption op nummer 1, wat natuurlijk een verschrikkelijke film is, dus hoe je ook berekent, er klopt geen reet van :D :p

Doe maar niet.

En onder de beste importeur zeg je dit:
Ik denk eerlijk gezegd dat er gecontroleerd moet worden op IP adressen.
Check de posts op pagina 13 eens van Mauro, Dendiesel, pindakaas en Arwin. Toevallig allemaal op dezelfde dag en ook allemaal in dezelfde periode (tijdsbestek van een paar dagen) lid geworden.

???? Niets zo veranderlijk als de mens?

En onder de beste importeur zeg je dit:

???? Niets zo veranderlijk als de mens?

Klopt, de bovenste post plaatste ik voor mijn "ontdekking" uit de onderste post. Je gaat er simpelweg vanuit dat de uitslag eerlijk tot stand is gekomen. Als dat niet zo blijkt te zijn MOET je er zelfs over kunnen discussiëren.

Doe maar niet.

Bedoel meer dat we gaan evalueren (zoals elk jaar) en wellicht wat zaken gaan wijzigen in een nieuwere opzet. zoals bijvoorbeeld dit jaar: de beste nieuwkomer.

Klopt, de bovenste post plaatste ik voor mijn "ontdekking" uit de onderste post. Je gaat er simpelweg vanuit dat de uitslag eerlijk tot stand is gekomen. Als dat niet zo blijkt te zijn MOET je er zelfs over kunnen discussiëren.
Hetzelfde geldt voor als de definitie van "Beste" onduidelijk is. De discussies over de uitslag ontstaan gedeeltelijk door de onduidelijke definitie hiervan. Het lijkt mij verstandig dit beter te definiëren. Want het blijkt dat de stemmers allemaal verschillende kwaliteitsaspecten meenemen.
De consumentenbond hanteert b.v. ook "Beste uit de test" waarin de prijs niet meegenomen wordt en "Beste keus" waarin wel de prijs meegenomen wordt.
De factor hoe goed iets verkocht wordt zal minder makkelijk uit te schakelen zijn. Dat kan gedeeltelijk door een categorie te maken als iets van "Volgend jaar weer in de collectie". Hoewel dat niet geheel de lading dekt.

De jaarlijkse rare discussie is er weer. Niet eens met de winnaar zijn. Tja de ene stemt op die en de andere op die. En de winnaar is.... waar het meeste op is gestemd. Zo simpel is het.

Transbomber is dus de beste volgens de stemmers, het gejammer van degene die anders gestemd heeft ten spijt. Ongelofelijk vind ik het trouwens. Accepteer gewoon de uitslag. Dat gezeik over dat er anders gestemd moet worden om maar je gelijk te krijgen. “De beste” betekent, kwaliteit in productie, kwaliteit in prijs, kwaliteit in mooi of hard of luid of zacht of lelijk..... de mooiste hoeft niet de beste te zijn en andersom. Wie bepaalt trouwens of iets mooi is? Wat een gezeur.

Transbomber is de beste. Mooi, kort, hoog, breed, duur, weinig verkocht of niet.

De kans is bij een open forum natuurlijk altijd aanwezig dat een importeur stemmen ‘ronselt’ en wellicht is het verstandig om daar wat aan te doen. Bijvoorbeeld door een bepaalde postactiviteit te vereisen om te kunnen stemmen. Aan de andere kant zijn er ook heel veel ‘lurkers’ aanwezig die nooit posten maar wel graag meelezen, ook zij voelen zich verbonden met het forum, en hen ontzeggen van een stem zou ook een kromme uitslag geven.

Uiteindelijk staat Rubro slechts met één box in de top 10, als ik stemmen zou ronselen zou ik ook proberen met meerdere boxen in de top 10 te staan, of bijvoorbeeld Vuurwerkmania mee te nemen in de top 10. Ik denk dus dat het qua geronselde Transbomber stemmen wel mee zal vallen.

Wat misschien wel een idee is, is om volgend jaar een jury prijs uit te delen, óf een combinatie van beide.

Hallo,

Evolution heeft van de top 10 (bestaat uit 11 boxen)maar liefst 6 vermeldingen staan.
Denk dat door het grote aantal boxen van evolution , de stemmen verdeeld zijn over de evo boxen.
Ze zijn dan misschien niet gekozen met een nummer 1 box, maar wie heeft er 6 vermeldingen in de top 10.
Juist alleen Evolution.Denk dat ze daar trots op moeten zijn.

Gerrit

Back
Bovenaan