[WINNAAR 2018] Beste CAKEBOX van 2018!

Tja, dit is toch wel een lastige gezien het enorme aanbod aan goede boxen tegenwoordig. Maar in ieder geval wil ik hier de Winternight nomineren. Hier had ik de 2017 versie van en die was echt super. Alles zit erin; mooie tails, grote crackling boeketten, prachtige kleuren, bijzondere effecten en spinning tails.

De tweede box heb ik zelf niet gehad maar wel op de demo in Pijnacker gezien: De 2017 versie van de Colorful City. Wat een kleuren, enorm harde burst, lekker tempo, echt een topbak.

1. Mega Willows (Evolution): wat een prachtige bak was dit! Dichterbij prof komt het niet.. Een erg grote schietrichting, loeiharde burst, grote effecten, constant gevulde lucht.. Prachtig! Een prijzige compound (die overigens goed doorliep!), maar wel een kwaliteitsbak.
2. 1,2'' Titanium 2 Brocade (Vuurwerktotaal): supergoede compound is dit van Vuurwerktotaal! Een heerlijk tempo, loei en loeiharde burst en grote spreiding van de effecten. Erg dik goud en het blauwe erbij maakt het helemaal af. Enig minpunt: de cakes hebben een forse vertraging.

Eervolle vermelding: Red Maroon (wát een beest!), Acatenango (erg sierlijk), 1,2'' Glitter willowz 2 Colorz (erg sierlijk) en 1,2'' Spinners 2 Colorz (erg gaaf en harde burst).

Ik weet dat alleen nr. 1 en 2 meegeteld worden maar toch even mijn top 5 van afgelopen O&N:

1. EVO Bomber - Evolution
2. Spinnerz 2 Colorz - Vuurwerktotaal
3. Transbomber - Rubro
4. Huisman Vuurwerk House Party Box - Vuurwerktotaal
5. Full Moon Party - Vuurwerktotaal

De EVO Bomber op 1 vanwege zijn zeer scherpe prijs/kwaliteit-verhouding, felle kleuren en strakke tempo. De Spinnerz 2 Colorz op 2 vanwege de mooie variatie aan felle kleuren, dikke spinners en snoeiharde burst waar ik mij elke keer weer over verbaas.

Over nr. 3 t/m 5: de Transbomber gaat alweer een paar jaar mee maar blijft uniek door zijn opbouw en WAUW-factor. Datzelfde heb ik met de House Party Box waarbij vooral de gave blauwe finale eruit springt. De Full Moon Party is ook uniek in zijn soort, absoluut 1 van de beste nieuwkomers onder de cakeboxen.

Van de polls van dit jaar, vind ik dit misschien wel de makkelijkste. Er is dit jaar één importeur die met meerdere steen- en steengoede boxen op de markt is gekomen. En dat is Evolution. Deze importeur heeft echt unieke pareltjes van boxen gemaakt, waarmee zelfs trendsettende innovaties zijn gedaan. Er is nog steeds helemaal niks mis met een Transbomber, maar de beste cakebox is dat gewoonweg niet. Ik kies liever voor een kwalitatief veel hoogwaardiger stuk vuurwerk, maar echt een machtige opbouw in zit en waar duidelijk over elk schot na is gedacht. Daarom kies ik voor:

- Mega Willows (Evolution)
- Acatenango (Evolution)

Beste cakebox voor mij moet voldoen aan een aantal criteria.
1. Product moet beschikbaar zijn in heel Nederland en geen lokale omlabeling.
2. Product moet de verwachtingen naar aanleiding van demo materiaal benaderen of overtreffen in
praktijk.
3. Product moet bouwjaar 2018 zijn en niet 2016 en verkocht in 2018 zoals de Transbomber vorig jaar...
4. Product moet goed en veilig afgewerkt zijn, veilige compound zonder de verplichte 7 seconde
vertraging per cake zodat het doorloopt.

Totaal plaatje moet goed zijn.

Afgelopen jaar zo'n beetje alle cakeboxen voorbij zien komen en mijn absolute winnaar is

1. Evolution Fireworks ACATENANGO Mix compound met mega veel effecten.
2. Wolff Something Different 200 shots. Prachtige opener voor iedere show.

Back
Bovenaan