zeurende buurt bewoners

In mijn "nieuwe" straat zijn ze geschift, daar stookt iedereen..hahahaha. Was blij dat ik daar oud en nieuw heb gevierd. vanaf 18.00 gassen tot 01.00
Bijna iedereen, behalve diegene die om 23:30 uur schreeuwde: ''Schei toch eens uit met dat geknal''! Waarvan niemand in de hele straat weet wie het was, want voor dat we ons draaiden was hij al weg. Ach, daarna nog met de hele straat gelachen om deze kreet! :bonk:

bij een vriend van me hebben ze om half 8 s'avonds een emmer water over zijn zena revolution box gegooid.
waardoor er 5 cakes niet af gingen.
hoe zielig ben je dan?

Hier de hele dag geknal gehoord in de buurt, voornamelijk carbid, het ging in ieder geval flink hard. Wij waren ook wel om 10 begonnen maar vielen niet buiten proporties in vergelijking met de harde klappen om ons heen.

Om 18:00 uiteraard flink los gegaan met een dik project en meerdere cakes. Staat er plotseling een vrij onbekende buurvrouw van verderop in onze garrage.
Ze zei: jongens, er wordt al de hele dag geknalt maar gaan jullie ook nog de hele avond door? Dat vind ik niet normaal! Zo te zien aan jullie voorraad zijn jullie morgen ook nog bezig, als ik morgen wat hoor bel ik gelijk de politie....

Wij hebben vervolgens dus uitgelegd dat het vanaf 18:00 juist volkomen legaal was en wij alles voor morgen wel op zouden hebben. Ze geloofde ons niet en vond ons maar aso's waarop wij haar van ons erf hebben weggestuurd.

Daarna gewoon tot 2:00 uur geknalt en niks meer van gehoord. De rest van de buren waren verder super enthousiast en vonden haar maar een rare heks.

bij een vriend van me hebben ze om half 8 s'avonds een emmer water over zijn zena revolution box gegooid.
hoe zielig ben je dan?

Hier totaal geen gezeur.
Overdag wat dingen afgestoken en geen gezeik gehad. Om 18 een boel cakes gedaan en alleen kijkende en blije mensen.
In de avond ook geen gezeur gehad alleen maar complimenten, paar keer mensen die vroegen of we even konden wachten omdat ze bang waren of een hond hadden. Vaak a in de gaten gehad en van tevoren al gewacht, bedankten ons allemaal en wensten ons veel plezier.
Toch tof om geen gezeur te hebben, elk jaar met die negatieve nieuwsberichten toch een soort van doemscenario dat iemand herrie komt schoppen.
Op 1 januari tijdens het schoonmaken meerdere complimenten gehad voor het vuurwerk en dat we het ook opruimden.
Slechts een vrouw met een hond die ik ng nooit eerder heb gezien die zei dat we alleen om dat opruimen al eigenlijk dat *** vuurwerk nietaf zouden moeten willen steken.
Gezegd dat het prachtig was, beste wensen gewenst en er op gewexen dat ze dr schijt van dr hond 20 meter verderop gewoon liet liggen. Die was snel uitge***d.

Voor dat bericht hierboven.
Als iemand een emmer water bij mij over zo'n dure cakebox zou gooien zou ik m toch wel een paar finke bloedstoten verkopen.
Zulk gedrag is pas associaal.
Als je een probleem hebt met het vuurwerk om een goede of slechte reden spreek me/ons er dan volwassen als een vent op aan en ga niet van die rare fratsen uihalen.

hoe zielig ben je dan?

Ik zou aangifte hebben gedaan, er is een eigendom onklaar gemaakt/vernield. Ik heb mensen voor minder zien meegenomen worden. Als je het gefilmd heb ga alsnog.

Personen tegen vuurwerk moeten niet voor eigen rechter gaan spelen tot dat het een keer verkeerd afloopt dan heeft de afsteker het gedaan.

Ik heb van 18.00 tot 19.00 toch een raar onderbuik gevoel gehad. Ik heb netjes gewacht tot 18.00 met stoken. Tweede jaarwisseling in deze nieuwe buurt. Om 18.00 stak ik een secret salvo af, man wat een gevaarlijke troep, hij viel om en 1 burst kwam in de heg van de over buurman waardoor hij boos naar buiten kwam, gezegd dat dat niet de bedoeling was uiteraard. NEE MAAR HET GEBEURD WEL!! Het begon dus al meteen "goed" daarna om 18.30 een knetterlint van de aldi gepakt en aangestoken. Komt mijn vaste buurman over zijn toeren naar buiten, ik wil het hier niet hebben, weg ermee! Verder in de straat wonen ook nog echte liefhebbers die stonden te stoken met vuurwerk en een stookton, zelfs een man van 70. Deze hebben van mijn vaste buurman zo'n harde discussie gehad dat mijn vriendn gewoon uit bed kwam om te kijken wat er aan de hand was. IK BEN ER KLAAR MEE schreeuwde die zo hard als hij kon. Ik pak de tuinslang en spuit alles uit, gelukkig ging de buurt er wel tegen in. Heb me er wel shit over gevoeld..had er voorheen gewoon een goede band mee. Vorig jaar stond hij ook mee te genieten.

Uiteindelijk dacht ik, wie ben jij nou om mij het zwijgen op te leggen, iets waar ik al 3 maanden mee bezig was met filmpjes bekijken, lijstjes maken etc...en heb ik tot 23.30 goed gestookt samen met de rest om vervolgens van 24.00 tot 2.00 volledig los te gaan.

Alles terug kijkend was dit toch mijn allermooiste Oud en Nieuw. De buren zeggen niet veel meer.

Het is vort een gewoonte aan het worden,(zeiken)dit alles dankzij de media. Ik heb nu mijn derde oud en nieuw hier in deze straat gevierd en na twee jaar gezeik te hebben gehad is het dit jaar rustig geweest niemand is komen zeiken, alleen de politie 2x op bezoek gehad. Misschien dat vorig jaar er aan mee heeft geholpen,toen waaiden het best hard en ik had echt heel veel chinese rollen en alles waaiden weg in de tuinen van iedereen in de straat,heb de volgende dag allen tuinen schoon geveegd de hele straat helemaal schoon gemaakt 7 uur aan het vegen geweest blaren op mijn handen maar alles was schoon. En toen kwamen de zeikers toch even zeggen dat ze het netjes vonden,heb toen ook mijn woordje gedaan en gezegd hoe ik er over dacht. Mensen hebben zo snel een vooroordeel en reageren daar op, voordat ze eerst een keer iets vragen. Maar goed heb lekker kunnen stoken en wat hadden we een lekker weer zeg,op naar de volgende en hoop met het zelfde weertje.

ik heb het 1x gehad dat ik opeens de deurbel hoorde gaan.
en ja hoor hoe kan het ook anders me grote vrienden stonden aan de deur voor de koffie(police)
ik zeg roept u maar ja we hebben geconstateerd dat u vuurwerk aan het afsteken bent voor de normale tijd.
ik denk dat kan er maar 1 zijn.
maar goed het was gewoon om uit te lokken.
was 14 15 jaar geloof ik en was de zeikende buurvrouw met der dikke mercedes ml 500 amg.
mja ze was eigenlijk de schande van de gehele wijk altijd zeuren en zaneken.
ik zeg komt u verder koffie??? de agenten zeiden nou we kijken of je vuurwerk heb in huis.
anders doe maar tja onze agentjes waren wel coulant aangezien ze vaker van haar een melding krijgen.
nja om het zo maar te zeggen ik was net van plan om te gaan halen.
dus agentjes hadden hun koffie ik heb ze de deur uitgeschopt met een goed gesprek.
kwam mn stief ma aan gewandelt met de taxi want ze was taxi chauffeur.
die had eventjes een zware ........ in die uitlaat van die zeikende freak gestopt en afgestoken.
eind goed al goed dat mens was binnen 2weken verhuist en de volgende bewoners vonden het altijd leuk om te zien
ik zeg maar zo beter een gezellige buur dan een zeurende.

Ik woon op het platteland waar de meeste buren in vogelvlucht toch al gauw een paar honderd meter van ons af wonen. Eén buurvrouw woont ongeveer 80 meter van ons vandaag, die begint sinds 2013 te bellen over snippers in haar 'tuin' en te schreeuwen dat ze last heeft van het geluid. Sinds 2014 doe ik dus op nieuwjaarsochtend een rondje over haar terrein om te kijken of er grof afval of plastic ligt, afkomstig van mijn vuurwerk. Doe ik verder niet moeilijk over, als het gezeur dan op houdt. 1 januari 2014 nog even een cake afgestoken op nieuwjaarsochtend, maar dat werd ook niet helemaal in dank afgenomen, dus sindsdien steek ik voor en na de toegestane afsteektijden niks meer af dat geluid produceert. Heb geen zin in al dat gezeur en dat is natuurlijk ook niet toegestaan, dus zij staat wat dat betreft in haar recht. Maar toch, op het platteland moet zoiets kunnen zou je zeggen. Overlast van vuurwerk binnen de toegestane afsteektijden maak ik me niet meer druk om, laat maar schreeuwen.

haha hier het zelfde, De hele buurt vlucht. Maar ze zeuren veder niet hoor en ik hou ook rekening met ze .

Heb dit verhaal geloof ik al eens eerder gepost, maar het kan geen kwaad om het ook in dit topic te doen ;)
Ik begon vorig jaar gewoon om 18 uur, heb overdag alleen cat. 1 gestookt een eind verderop. Rond kwart over zeven waren we wat rotjes en single shotjes aan het afsteken, toen er opeens een oudere vrouw naar ons toe kwam, en dingen naar ons begon te schreeuwen die ik hier op het forum liever niet herhaal. Toen ze wegstormde, vroegen wij aan een jongere vrouw die met haar mee was wat het probleem was. Het bleek dus dat ze haar hondje buiten ons zicht aan het uitlaten was, zonder riem. Deze was dus weggerend. We hebben nog even helpen zoeken met onze hoofdlampjes, en hebben toen nog een tijdje binnen gezeten. Verder hebben we geen problemen ondervonden, maar het was alsnog verre van gezellig. Afgezien van een paar buurjongens en een buurman, bleven alle buren gewoon binnen om 12 uur. We waren tot 2:00 gewoon zo goed als alleen aan het stoken.

Nooit gezeur gehad met oud en nieuw.

Heb er wel eens last van gehad, dat er iemand een nitraat in een wodkafles afstak in de straat waar ik gewoon stond te stoken.....

Wel jammer dat mensen direct in de weerstand zitten. Ik probeer veel te doen in overleg met de buren. Anders blijf je gezeur houden.

bij mijn in de straat zeuren 4 personen pffff en vooral de buren. ze zij dat de hond bang was voor vuurwerk. waar ik op zij het is maar 1 keer per jaar toen ging ze naar binnen. en nog geen 20 min later reed de politie in de straat hoe zo dat nou kommen :)

Tja, politie komt hier standaard meerdere keren langs per jaar.
Vorig jaar was het helemaal raak. Ik zou met vuurpijlen op de buurvrouw hebben geschoten.

Ik vraag mij echt af wat je bezield om zoiets te verzinnen. Normaal doe ik altijd 10:00 project, of nu dan 18:00 in de tuin. Daarna vertrek ik uit de buurt om mensen niet tot last te zijn. Maar ALTIJD elk jaar komen ze zeiken. Dus vorig jaar nadat politie kwam over die vuurpijlen, lekker alles in de tuin afgestoken.

Voorheen als buurman of buurvrouw met een hond langs liep wachten ik altijd netjes tot ze ver weg waren. Maar nu ging ik gewoon stug door. Lopen ze maar een andere route.

Ben er een beetje klaar mee. Dit jaar denk ik ook maar weer lekker alles in de tui afsteken. Zeker nu alles donker is om 18:00 is het niet zo fijn om ergens in een park te lopen ***ten, waar je de lontjes amper ziet.

bij mijn in de straat zeuren 4 personen pffff en vooral de buren. ze zij dat de hond bang was voor vuurwerk. waar ik op zij het is maar 1 keer per jaar toen ging ze naar binnen. en nog geen 20 min later reed de politie in de straat hoe zo dat nou kommen :)

Ik merk ook dat mensen vaak bewust langs ons lopen als ze de hond uitlaten. Zodat wij dan weer mogen wachten en hun ff een opmerking kunnen maken.

Maar dat soort types hou ik dan ook geen rekening mee. Na tig jaar weet je wel wie 'echt' is en wie niet. En ik ben ondertussen ook al door de helft van de buurt bedreigd door de jaren heen, dus die mensen mogen lekker op mij wachten en niet andersom.

Geen van mijn buren zijn liefhebbers van vuurwerk, en dat is ook helemaal geen probleem.

Sinds enkele jaren maak ik enkele dagen voor de jaarwisseling een praatje met de meest directe buren en de personen waarvan ik weet dat zij ernstige problemen met het fenomeen vuurwerk hebben. Ik vertel ze wat ik van plan ben, of en waar ik een projectje wil gaan schieten en verzoek hen indien mogelijk hun auto enkele uurtjes ergens anders te parkeren. De meeste buren hebben daar na mijn uitleg alle begrip voor.

Op nieuwsjaarsdag veeg ik alles netjes weer aan zodat niemand merkt dat er ooit vuurwerk is afgestoken en de buren hebben niets te klagen.

Enige "incident" dat zich heeft voorgedaan was toen twee jaar terug een cake omviel en een roetplekje achterliet op de verderop geparkeerde auto van de buurman die bekend staat als meest anti-vuurwerk. Ik bood hem een wasbon aan maar wonder boven wonder weigerde hij en zei de man dat ik er niets aan kon doen en complimenteerde hij mij met de manier waarop ik ermee omging.

Zo kan het dus ook.

Back
Bovenaan