zeurende buurt bewoners

Ik heb altijd gezeur van buren en omwonenden. Maar ik doe alles volgens het boekje en lach er maar om.
Ik laat mijn dag niet verpesten. Gelukkig zijn er ook nog andere buren die nu al weer vragen of ik thuis ben dit jaar.:D

mijn naaste buren geven geen geld uit aan vuurwerk , maar ze genieten wel van wat ik afsteek met als hun dank daarvoor dat de buurman de volgende ochtend mijn zooi opruimt kijk zo kan het gelukkig ook

Vorige jaarwisseling meerdere aanvaringen gehad met de buurman schuin tegenover ons. We wonen op een plantsoen en de huizen zijn vrij hoog, wij schoten veel singleshots en dan blijft die dreun wel even hangen. We waren 10 minuutjes buiten en meneer stond alweer joelend buiten met "neem dat illegale vuurwerk ergens anders naartoe." Zucht.

Voor het eerst in me nieuwe straat gevierd,ik was wel de enigste van het dorp die heel de avond stond te stoken.Dag later van oudere buurvrouw wat geklaag gehoord over de hoeveelheid en dat dr 2 paarden die 80 meter verderop staan in de wei van slag waren en weg waren gerend ,want die waren dat niet gewend,zulke knallen met oud en nieuw :D.En ik stond daar ook verder niet bij stil,haar man was relaxter en Meer geintresseerd hoeveel ik wel niet verknald had haha.En nog een oud vrouwtje van 300 meter verderop die wat te klagen had Maar gelukkig niet echt heftige negatieve confrontaties :).En heb alles wel opgeruimd en kreeg daar toch wel goeie Respons op,gelukkig waren dr ook mensen die het mooi vonden een uitbundige hollander tussen de duitsers Hahaha

Waar ik nu woon, woon ik nu 4 jaar de eerste keer oud op nieuw kreeg ik wel commentaar over de hoeveelheid en dat ik ook eens even op moest houden, het had die avond en nacht flink gewaaid en al het rode papier lag door heel de straat en bij iedereen in de tuin,ben toen om 8 uur s'morgens begonnen met opruimen,ook bij iedereen in de tuin al het papier opgeruimd en geveegd zodat alles schoon was, in totaal 6 uur bezig geweest. Kreeg complimenten en heb iedereen kunnen spreken, en mijn kant van het geen uit kunnen leggen, dat het maar een paar uur per jaar is en dat ik altijd mijn rotzooi opruim en als ze het op een normalen manier vragen ik altijd wel even wil stoppen enz enz heb geen last meer van de mensen gehad en laten mij lekker stoken zonder problemen.

Vroeger als kind kon ik zonder problemen op 29 en 30 december stoken in de achtertuin. De afspraak met de buurt was dat we het op vaste tijden deden en niet langer dan een uurtje achter elkaar. Bijvoorbeeld 15:00-16:00 en 18:00-19:00. Dan waren alle kinderen en vaders die van vuurwerk hielden druk aan het stoken. Heerlijk toch?

Op 31 december kon ik zonder problemen in de hele straat stoken. Mooie tijden!

Tegenwoordig steek ik alleen een beetje af rond 18:00. Een paar fontijntjes en een budgetbak rond 22:00 en een showtje om 0:00 met vrienden en familie. Ook zonder klachten.

Ooit een keer om 10.00 een kwaaie buurman gehad. Hij zou de politie bellen, dus ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat we niks illegaals deden, waarop hij het raam dicht gooide. Probeer altijd zoveel mogelijk rekening te houden met anderen. Heb wel eens een keer gehad dat iemand netjes kwam vragen of we niet even een paar uurtjes in een andere straat konden stoken, geen probleem natuurlijk. Verder wonen er flink wat jonge kinderen in de straat die meestal om een uur of 8 a 9 even gaan slapen dus dan hou ik me vaak ook wel even gedeisd. Krijg meestal complimenten over het vuurwerk, hoe ik het afsteek en dat ik alles netjes op ruim. De jongere kinderen komen me vaak enthousiast helpen met vegen op nieuwjaarsdag, dus die worden ook gelijk goed opgevoed :wink:

elders op het forum staat de laatste jaarwisseling die verliep met veel troubles

Problemen zijn vooral personen die hier niet wonen en niet weten hoe dat hier aan toe gaat.
En dat het geven en nemen is. Hier begint het al vanaf nu een knal hier dan een sierdingetje daar vaak ook vuurpijlen wel sfeer opwekkend maar geen problemen.

31 Dec ja dan is het hier voor kinderen het walhala 2 grote pleinen voor de flats ouders oogje in het zeil.

dan kunnen ze nog op het voetbalveld of aan de overkant ook berg van ruimte.

1x heb ik mij ergens mee bemoeid vent die kinderen aansprak om 14:00 van wil je daarmee op houden met de smoes dat mag niet. Ging even in discussie is een vent die hier woonde die gek is op Groen Links, na het hele korte babbeltje van mijn kant was de meneer heel anders.

Vroeger als kind kon ik zonder problemen op 29 en 30 december stoken in de achtertuin. De afspraak met de buurt was dat we het op vaste tijden deden en niet langer dan een uurtje achter elkaar. Bijvoorbeeld 15:00-16:00 en 18:00-19:00. Dan waren alle kinderen en vaders die van vuurwerk hielden druk aan het stoken. Heerlijk toch?

Op 31 december kon ik zonder problemen in de hele straat stoken. Mooie tijden!

Wordt er wel weemoedig van als ik dit lees en dat op mijn leeftijd! Echt bizar, zou je nu eens moeten doen. Kun je zien hoe Nederland een zeikende natie is geworden.

zo, ik heb even enkele reacties op een bepaalde post verwijderd. Deze post is ook verwijderd.

Racistische uitlatingen willen we hier niet op dit forum hebben.

Thanks Bas! Back on topic dan maar :).

Ik mag mezelf gelukkig prijzen als ik jullie ervaringen zo eens lees. Bij mij in de straat zijn mijn buurman van 4 huizen naar rechts en ik de enigen die vuurwerk kopen. Mijn straat loopt in een soort L-vorm, ik woon precies in de knik ;). Rechts in de straat koopt dus niemand wat, de andere kant op staan er slechts aan 1 kant huizen waar veelal jonge gezinnen wonen. Deze mensen hebben wel wat vuurwerk, maar vaak klein siervuurwerk als fonteintjes of kleine potjes die ze rond een uur of 8 's avonds afsteken voor de kids. Mijn buurman koopt de laatste jaren steeds iets minder, ik compenseer dat door steeds iets meer te kopen ;).

Echt last van mensen heb ik nooit echt gehad. Vanaf mijn 16e tot ongeveer mijn 20ste jaar ging ik op oudjaarsdag standaard met een groepje vrienden buiten lopen. Jullie kennen het vast wel... Rugzak vol losse knallers en klein spul mee en hobbelen maar :). Maar wij repecteerden altijd wel de mensen die het niet zo op vuurwerk hadden. Je kon het goed zien natuurlijk; mensen keken je angstig aan, liepen met een grote boog om je heen, dan staken wij niets af. Ook als er dieren in het spel kwamen zoals honden o.d., hielden wij gewoon even stil. Wij leefden met het idee dat wij vuurwerk fantastisch vinden, maar rekening moeten houden met hen die dat niet vinden.

Het enige aan "overlast" wat ik me kan herinneren is dat mijn moeder, jawel, mijn moeder! een klein meningsverschil had met een bewoner van een aantal straten verderop. Ik was destijds 16 en was helemaal gelukkig met mijn zelf gekochte grondbloemen, jumping-jacks, babypijltjes en romeinse kaarsen. Madame in kwestie liep langs en vroeg mijn moeder, die stond te kijken wat ik allemaal deed, wat zij ervan vond. Mijn moeder antwoordde keurig met: "Ik heb zelf niets met vuurwerk, maar ik vind dit voor mijn zoon wel leuk!" waarop de dame enigzins geirriteerd antwoordde met: "Wat?! Vind U dit leuk?!! Ik vind dit niet normaal!" en de discussie barstte los :). Op het moment zelf heb ik er niet veel van meegekregen natuurlijk, maar achteraf wel een korte samenvatting gehoord van moederlief :).

Ik stook al jaren bij mijn schoonouders. Aan die weg stoken ook nog wel wat andere mensen. MAar het leuke is dat van de straten erachter en uit de omgeving van alles komt kijken naar wat er gebeurt. Ik heb wel eens een vraag gehad van de buren of we overdag even niet wilden carbidschieten maar dat was nadat de ramen trilden. ( was onervaren en de meeste waren toen plopjes totdat we het doorkregen ;-) Toen zijn we gestopt. Als je rekening houdt met elkaar dan heb je een boel plezier. En ik vind het leuk dat er tientallen mensen vanuit andere straten langskomen om te kijken. Als mensen overlast ervaren dan wil ik er altijd over praten, maar wel in alle redelijkheid. Als men niet redelijk kan doen ben ik snel uitgepraat en stop ik ook niet.
greetzz

Hier ook totaal nergens last van qua overlast, Ik ben de enige groot verbruiker in de straat, verder heb ik wel een paar buren die altijd wel paar potten of pakketten in huis halen dus gezellig is het altijd wel in de straat en verder over de hele buurt ben ik wel te spreken, je ziet de ene naar de andere cake of pijl de lucht in gaan:)( op 29/30 en de 31ste ) Alleen me overbuurvrouw die zie altijd even het gordijntje opzij schuiven om te kijken wat er gebeurd, maar verder is het gewoon gezellig in de straat/buurt. Hier en daar zie je wel een vuurkorf of een klein fikkie, maar niks ernstigs:D

Ik heb voor zover ik kan nagaan ook geen klachten gekregen. Als men jou mening wil respecteren zul je ook de mening van de andere persoon moeten respecteren lijkt me. In overleg is er altijd veel mogelijk.

Dit jaar voor het eerst in me eigen huis/ buurt vieren dus ik ben benieuwd. Woning voornamelijk jongen gezinnen.

Ja bij mij zeuren ze wel.
"Vroeger" toen je nog tussen 1000 en 0200 mocht afsteken kwam een buurman boos op me afrennen (ken die man niet eens) of ik geen potten meer wil afsteken (had er trouwens maar 1 afgestoken!) omdat zijn hond er last van heeft.

Daarnaast ook vaak nog andere boze buren die boos uit het ramen keken of me weg stuurde. Tja, maakte elk jaar hetzelfde rondje. En wie zeurde wist ik nog van vorig jaar, bleef ik even wat langer "hangen" :D. Ik bedoel het was toe niet verboden, mocht overal en nergens!

Nu na 1800 nergens meer last van:D

Nog nooit problemen gehad.
Als mensen ergens een probleem mee hebben en mij normaal aanspreken,wie ben ik dan om ergens geen rekening mee te houden?

Meestal steek ik vanaf november wat klein spul in de tuin wat over is van voorgaande jaren en nagenoeg geen geluid produceert, ook nooit commentaar op gehad.

Back
Bovenaan