Zena Trophy 2022

Het probleem waar ze bij Zena ook in de maag mee zitten als je entree geld gaat vragen, is dat er dan massaal mensen buiten het evenementen terrein naar het vuurwerk gaan kijken omdat men niet wilt betalen. Met de benodigde overlast en rommel die daar bij komt kijken. Helaas is dat wel een feit en dan wordt Zena als organisatie op die problemen aangekeken.

Van mijn part vragen ze er inderdaad 15 euro ( ik noem maar wat ) per persoon voor als dat ten goede komt van de organisatie en de shows. Maar als het met een prijs komt dat je de tokkies letterlijk buiten het feest houdt, dan zie ik het niet nog een keer gaan op dezelfde plek.

Wellicht dat indien je entree geld vraagt en verdere locatie in Duitsland zoekt er minder "tokkies" komen. De goede locatie nu is natuurlijk lekker dichtbij de grens . Als dit een stukje verder is komen een hoop van die lui niet hoop ik.

Vrij respectloos dat hier massaal wordt gesproken over tokkies, terwijl er voor een evenement zo massaal als deze, met veel lege ruimte zonder vermaak tussen de shows een mix van pure vuurwerkliefhebbers/aanhang/volk die uit de omgeving komt voor het gratis vermaak en vrij weinig beveiliging of crowdmanagement (zichtbaar) echt niks gebeurt.
Denk dat het eerder aan de organisatie is om bijvoorbeeld het uitrijden beter te organiseren.
Met zoveel mensen en dan vooral wat kleine associaalheden en geen incidentjes is het bekrompen om zo'n lange discussie te houden over, en een deel van de bezoekers weg te zetten als tokkies.
Staat me echt tegen persoonlijk.

Vrij respectloos dat hier massaal wordt gesproken over tokkies, terwijl er voor een evenement zo massaal als deze, met veel lege ruimte zonder vermaak tussen de shows een mix van pure vuurwerkliefhebbers/aanhang/volk die uit de omgeving komt voor het gratis vermaak en vrij weinig beveiliging of crowdmanagement (zichtbaar) echt niks gebeurt.
Denk dat het eerder aan de organisatie is om bijvoorbeeld het uitrijden beter te organiseren.
Met zoveel mensen en dan vooral wat kleine associaalheden en geen incidentjes is het bekrompen om zo'n lange discussie te houden over, en een deel van de bezoekers weg te zetten als tokkies.

Die mening mag jij hebben maar ik heb genoeg incidenten gezien zoals ruzies en het afsteken van illegaal vuurwerk zelf tussen het publiek in. Wellicht heb jij op een rustig plekje gestaan :wink:

En als tijdens zo’n evenement met illegaal vuurwerk zit rond te strooien dan ben je in mijn ogen een tokkie

Laatst bewerkt:

Dat inderdaad! Bij een evenement van deze omvang heb je nou eenmaal mensen die zich niet kunnen gedragen, en heel eerlijk, zoveel misstanden heb ik nou ook weer niet gezien. Vooral na afloop op het parkeerterrein, waar mensen baldadig werden nadat ze al een uur stonden te wachten voor ze het terrein af konden. Ook nog het feit dat degene die hier als "tokkie" bestempeld worden, over het algemeen meer dan genoeg te besteden hebben, en zich echt niet af laten schrikken door een entreeprijs van €15,- Degene die je daar mee treft zijn de gezinnen die met hun kinderen komen kijken en het als een leuk uitje zien.

Helemaal mee eens.

Ik heb alle edities van de Trophy mee gemaakt, er gebeuren altijd wel dingen die minder leuk zijn, maar dit is echt niet alleen aan een bepaalde groep te danken.
Een natsjaak die zn neus vol heeft en meiden begint lastig te vallen is net zo erg dan een heethoofdje die ruzie zoekt.

Ook bijvoorbeeld bij de Geelse Kanaalfeesten werden er spandoeken van de hekken afgetrokken in de nachten, dat soort dingen kun je toch niet voorkomen. Vaak wordt er ook een stevig pilske gedronken en dan doen mensen wel eens gekke dingen. Hoe groter het evenement wordt, hoe groter die kans is.

De Trophy is altijd een gratis Festival geweest en naar mijn mening moet het dat ook blijven.
Wat begon als een paar liefhebbers die een vuurwerkwedstrijd tegen elkaar hielden, is uitgegroeid tot een razend populair Evenement met meer dan 10.000 bezoekers. Dat zegt ook wel iets !

Met een entreeprijs los je echt niks op, ook al is deze hoog. Voor bijvoorbeeld Decibel wordt ook zo een 90 euro neergeknald om binnen te komen. Je raakt hier dan alleen maar gezinnen mee met kids, die niet meer gaan komen. Kijkers van buitenaf zullen toenemen etc.

Zelf vind ik het echt gaaf om te zien hoe de Trophy gegroeid is al die jaren. De shows buiten de Trophy om zijn steeds vetter geworden, heb kunnen genieten van de beste dj's en het verbroedert enorm.
Je komt liefhebbers tegen uit het hele land, sommige al jaren niet meer gesproken en anderen herkennen jou terwijl je hun niet kent.

Ik hoop dat er weer een editie zal komen, kijk er zeker weer naar uit.

Helemaal mee eens.

Ik heb alle edities van de Trophy mee gemaakt, er gebeuren altijd wel dingen die minder leuk zijn, maar dit is echt niet alleen aan een bepaalde groep te danken.
Een natsjaak die zn neus vol heeft en meiden begint lastig te vallen is net zo erg dan een heethoofdje die ruzie zoekt.

Ook bijvoorbeeld bij de Geelse Kanaalfeesten werden er spandoeken van de hekken afgetrokken in de nachten, dat soort dingen kun je toch niet voorkomen. Vaak wordt er ook een stevig pilske gedronken en dan doen mensen wel eens gekke dingen. Hoe groter het evenement wordt, hoe groter die kans is.

De Trophy is altijd een gratis Festival geweest en naar mijn mening moet het dat ook blijven.
Wat begon als een paar liefhebbers die een vuurwerkwedstrijd tegen elkaar hielden, is uitgegroeid tot een razend populair Evenement met meer dan 10.000 bezoekers. Dat zegt ook wel iets !

Met een entreeprijs los je echt niks op, ook al is deze hoog. Voor bijvoorbeeld Decibel wordt ook zo een 90 euro neergeknald om binnen te komen. Je raakt hier dan alleen maar gezinnen mee met kids, die niet meer gaan komen. Kijkers van buitenaf zullen toenemen etc.

Zelf vind ik het echt gaaf om te zien hoe de Trophy gegroeid is al die jaren. De shows buiten de Trophy om zijn steeds vetter geworden, heb kunnen genieten van de beste dj's en het verbroedert enorm.
Je komt liefhebbers tegen uit het hele land, sommige al jaren niet meer gesproken en anderen herkennen jou terwijl je hun niet kent.

Ik hoop dat er weer een editie zal komen, kijk er zeker weer naar uit.

Eens! ik kan mij ook een editie herinneren waar vuurwerk vanuit het publiek op het veld is gegooit door een liefhebber die ook regelmatig filmpjes online post en dus niet zomaar een "tokkie" die afkomt op een gratis feestje. Idioten zijn overal en hou je niet tegen door het heffen van entree of bijv een andere muziek keuze op een festival. (dit is ook vaak een discussie naar aanleiding van soort publiek)

Ik ben het er ook mee eens dat het gratis zou moeten blijven maar zoals ik al eerder beschreef is het bij een evenement met meer dan 20.000 mensen (inmiddels al lang meer dan 10.000) onmogelijk om dit low cost te houden. Ik denk ook dat heel veel mensen geen idee hebben wat zo'n evenement eigenlijk kost. Komen daar wettelijk gezien meer eisen voor bijv een omvangrijkere beveiliging dan gaan die kosten echt sky high.

Als ik kijk wat je moet betalen bij een evenement zoals burning airfield dan zou ik zena helemaal gelijk geven om entree te heffen want eerlijk gezegd vind ik persoonlijk BA zwaar overpriced. Maargoed dat is een andere discussie.

Een nieuwe editie van de zena trophy,ja dat zou mooi wezen,maar ik ben bang dat men voorlopig te bang blijft en het niet durft te organiseren vanwege de telkens veranderende regels.
Waardoor je je hele voorbereiding zo de soep in ziet lopen.
(wat dan weer geld weg gegooid is)

Entree betalen,ja dat is een discussie opzichzelf denk ik.
De mensen weghouden die zich niet kunnen gedragen,dat bereik je er niet mee denk ik.
Wat je er wel mee bereikt min inziens,is dat mensen niet meer komen.
Niet om het 1 of t ander,maar de reis erheen,evt een overnachting,en de prijzen die je moet betalen voor iets simpels als een friet met,dat hakt er voor vele al aardig in.
Als je daar dan ook nog entree bij gaat mikken,dan kan dat wel is de druppel wezen,niemand heeft een geldboom,en als je bv met 3-5 man komt(gezin b.v.) dan hakken de prijzen voor eten en drinken er al helemaal in.

Maar goed zoals ik al zei,eigenlijk is het praten over entree een discussie op zichzelf,voor meer als alleen de trophy.

Ik zou het fijn vinden om er weer is naar toe te kunnen,maar gezien de lange stilte en de denkbare lange voorbereidingstijd,geloof ik niet dat men het dit jaar gaat doen,anders had je er al lang iets over gehoord denk ik.

Dat lijkt mij ook prioriteit nummer 1 op dit moment. De Zena Trophy is een prachtig evenement, maar de zaak met voldoende producten op voorraad gaat wel voor lijkt me.

Ik was er pas en toen werd aangegeven dat het vrijwel zeker was dat het niet doorging

Wat gek..
Tegen mij heeft Pedro wat anders verteld, het tegenovergestelde zeg maar.
Dat ze wel degelijk bezig zijn met de voorbereidingen en dat de brandvergunningen geen problemen gaven maar de gemeente doet een beetje lastig met oa geluidsoverlast voor de omwonenden die er over klagen blijkbaar.
Met betrekking tot inkopen is mij verteld dat ze zo ver het mogelijk is produceren wat er kan en mag maar dat ze nu wachten met importeren omdat het transport op dit moment niet te betalen is en ze hopen dat die richting september dat de transportkosten iets gedaald zijn en er op dat moment genoeg te verschepen is hierheen.

Pedro heeft tegen mij de afgelopen jaren ook heel veel verteld... goeie kerel verder overigens.

Lijkt mij dat de Trophy niet doorgaat. Voldoende voorraad voor de winkel lijkt me een randvoorwaarde en dat is kennelijk al een hele opgave met veel onzekerheid. Een lockdown in Shanghai op dit moment gooit bijvoorbeeld al nog meer roet in het eten.

Wat gek..
Tegen mij heeft Pedro wat anders verteld, het tegenovergestelde zeg maar.
Dat ze wel degelijk bezig zijn met de voorbereidingen en dat de brandvergunningen geen problemen gaven maar de gemeente doet een beetje lastig met oa geluidsoverlast voor de omwonenden die er over klagen blijkbaar.
Met betrekking tot inkopen is mij verteld dat ze zo ver het mogelijk is produceren wat er kan en mag maar dat ze nu wachten met importeren omdat het transport op dit moment niet te betalen is en ze hopen dat die richting september dat de transportkosten iets gedaald zijn en er op dat moment genoeg te verschepen is hierheen.

Klopt dat was ook het eerst het geval

Back
Bovenaan