Vrij respectloos dat hier massaal wordt gesproken over tokkies, terwijl er voor een evenement zo massaal als deze, met veel lege ruimte zonder vermaak tussen de shows een mix van pure vuurwerkliefhebbers/aanhang/volk die uit de omgeving komt voor het gratis vermaak en vrij weinig beveiliging of crowdmanagement (zichtbaar) echt niks gebeurt.
Helemaal mee eens.
Ik heb alle edities van de Trophy mee gemaakt, er gebeuren altijd wel dingen die minder leuk zijn, maar dit is echt niet alleen aan een bepaalde groep te danken.
Een natsjaak die zn neus vol heeft en meiden begint lastig te vallen is net zo erg dan een heethoofdje die ruzie zoekt.
Ook bijvoorbeeld bij de Geelse Kanaalfeesten werden er spandoeken van de hekken afgetrokken in de nachten, dat soort dingen kun je toch niet voorkomen. Vaak wordt er ook een stevig pilske gedronken en dan doen mensen wel eens gekke dingen. Hoe groter het evenement wordt, hoe groter die kans is.
De Trophy is altijd een gratis Festival geweest en naar mijn mening moet het dat ook blijven.
Wat begon als een paar liefhebbers die een vuurwerkwedstrijd tegen elkaar hielden, is uitgegroeid tot een razend populair Evenement met meer dan 10.000 bezoekers. Dat zegt ook wel iets !
Met een entreeprijs los je echt niks op, ook al is deze hoog. Voor bijvoorbeeld Decibel wordt ook zo een 90 euro neergeknald om binnen te komen. Je raakt hier dan alleen maar gezinnen mee met kids, die niet meer gaan komen. Kijkers van buitenaf zullen toenemen etc.
Zelf vind ik het echt gaaf om te zien hoe de Trophy gegroeid is al die jaren. De shows buiten de Trophy om zijn steeds vetter geworden, heb kunnen genieten van de beste dj's en het verbroedert enorm.
Je komt liefhebbers tegen uit het hele land, sommige al jaren niet meer gesproken en anderen herkennen jou terwijl je hun niet kent.
Ik hoop dat er weer een editie zal komen, kijk er zeker weer naar uit.