Zena Trophy 2018 - 22 september - Kalkar, Duitsland

Ik neem dit jaar lekker een bbq mee en 2 stoelen. Geen zin om weer op een houtje te bijten.

Het lijkt me niet dat het toegestaan is om op een evenementenlocatie een bbq mee te nemen. Het park geloofde Zena vorig jaar niet dat er zo veel mensen zouden komen. Daarom waren er te weinig eettentjes. Dit jaar gaat dat dus waarschijnlijk wel goed komen.

Het lijkt me niet dat het toegestaan is om op een evenementenlocatie een bbq mee te nemen. Het park geloofde Zena vorig jaar niet dat er zo veel mensen zouden komen. Daarom waren er te weinig eettentjes. Dit jaar gaat dat dus waarschijnlijk wel goed komen.

Helemaal waar Joris, ik denk ook dat het wel goed komt dit jaar. Neemt niet weg dat een bbq geen slecht idee is, en als het hetzelfde is als vorig jaar kun je hem boven bij de 'Zenastore' gewoon opbouwen. Fik erin en gaan!

Ik heb vorig jaar nergens borden oid gezien dat het niet zou mogen. Anders ga ik denk ik lekker op die dijk zitten achter de locatie. Makkelijk ook als je moet lossen ff tegen de boom aan ipv 40 min wachten.

Het park geloofde zena niet? Het word toch door zena georganiseerd dus zij bepalen toch hoeveel tentjes er staan. Het is elke keer problemen met de catering helaas.

Een bbq ergens op een rustige plek is een uitsteken plan, helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn.

Het park geloofde zena niet? Het word toch door zena georganiseerd dus zij bepalen toch hoeveel tentjes er staan. Het is elke keer problemen met de catering helaas.

Een bbq ergens op een rustige plek is een uitsteken plan, helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn.

Dit werd gezegd in het zena trophy topic van vorig jaar door mr tabako
Een kleine reactie alvast vanuit onze kant

Wij hebben ook een schitterende dag gehad en volop genoten, iedereen bedankt voor zijn interesse! Er wordt gesproken over 22.000 man

Het terrein is speciaal bestemd voor evenementen, en ZENA heeft dat gehuurd om de Trophy te organiseren. De eigenaar van het terrein verzorgd echter zelf de catering en de sanitaire zaken, kortom: Dit gaat buiten ZENA om!
Wij hebben aangegeven hoeveel personen we verwachtten op deze editie van de Trophy, echter zagen de Duitsers dit niet in en geloofde niet dat de interesse in Feuerwerk zo groot zou zijn, geloof me ze zullen zich de volgende keer niet nogmaals verkijken want dit heeft ze goed geld gekost.

Voor wat betreft de olifanten. Natuurlijk zijn er goede afspraken over gemaakt, maar dat moet het circus zich hier wel aan houden. En als je dan een strenge overheidsinstantie hebt ter plekke zal je moeten wachten, dat zijn de regels, leuk of niet leuk.

Tot zover de beknopte uitleg

Tenslotte wil in mijn collega's Joyce en Glenn nog bedanken, als hoofdorganisatie van deze fantastische editie en op naar een volgende keer.

Ben benieuwd of ze ook het parkeren aanpakken. Dit was erg slecht geregeld vond ik. Paar platen en wat lampen doen wonderen.

Ben benieuwd of ze ook het parkeren aanpakken. Dit was erg slecht geregeld vond ik. Paar platen en wat lampen doen wonderen.

Op zich was de parkeerlocatie en gelegenheid prima. Maar bij het wegrijden was het inderdaad een drama. Beslagen ruiten, geen licht en alle tussenpaden kwamen op één punt bij elkaar. Dus ik ben met je eens dat ze hier wel naar mogen gaan kijken. Neemt niet weg dat het een gratis festival blijft en je dus geen organisatie mag verwachten zoals bij een Pinkpop of voetbalwedstrijd.

Op zich was de parkeerlocatie en gelegenheid prima. Maar bij het wegrijden was het inderdaad een drama. Beslagen ruiten, geen licht en alle tussenpaden kwamen op één punt bij elkaar. Dus ik ben met je eens dat ze hier wel naar mogen gaan kijken. Neemt niet weg dat het een gratis festival blijft en je dus geen organisatie mag verwachten zoals bij een Pinkpop of voetbalwedstrijd.

Nou, als je binnen komt rijden moet je toch gelijk 5 euries aftikken hoor. Wat dat betreft zie ik vele malen liever een betaald evenement waarbij Zena zelf van iedere bezoeker toch een paar euro krijgt om dingen beter aan te kunnen pakken.

Het parkeren vond ik zelf oké, ik was er dan ook redelijk vroeg waardoor we vooraan stonden en makkelijk weg konden, het is inderdaad wel beter om meer uitrij plaatsen te hebben, echter iedereen komt toch op die ene weg terecht, dus dat is vrij lastig beter te regelen. (Ohja, die beslagen ruiten waren wel gruwelijk irritant).

Ik snap dat jullie catering aan de terreinhouder overlaten, maar het is wel júllie evenement. En gezien de voorgaande edities hadden jullie simpelweg aangetoond dat een publiek van 10> 15k> mensen niet uitgesloten kon/mocht worden. Ook de twee eerdere edities hadden naar mijn idee te weinig foodstands dus dit was juist een punt waarop jullie moesten inhaken en ook de touwtjes meer in handen moesten nemen.

Voor de rest kom ik ieder jaar weer graag terug voor de sfeer, en de hoop mensen die je ontmoet, al het vuurwerk en de gezelligheid.

Dus ik hoop dat deze editie gewoon doorgaat, en ik wens Zena veel succes en plezier met het organiseren en de opbouw!

Neemt niet weg dat het een gratis festival blijft en je dus geen organisatie mag verwachten zoals bij een Pinkpop of voetbalwedstrijd.

Vind €5,- parkeer kosten vragen toch wel erg aan de hoge kant voor een verrot grasveld. Als je dit opzet tegen de 15.000 bezoekers, heb je toch een aardig potje bij elkaar!
Over de horeca op het terrein daar valt gewoonweg niet tegen aan te boksen. Ik zit zelf in de horeca en bij dit soort evenementen kan je wel 100 standjes neerzetten, het blijft druk. Mensen willen nou eenmaal graag eten op welk moment dan ook. De wachtrij zal duidelijk korter worden dan afgelopen jaren, echter blijft het een gekkenhuis.

Over de horeca op het terrein daar valt gewoonweg niet tegen aan te boksen. Ik zit zelf in de horeca en bij dit soort evenementen kan je wel 100 standjes neerzetten, het blijft druk. Mensen willen nou eenmaal graag eten op welk moment dan ook. De wachtrij zal duidelijk korter worden dan afgelopen jaren, echter blijft het een gekkenhuis.

Eens dat het altijd druk is op dit soort evenementen, en eventjes wachten op een patatje is ook helemaal niet erg. Afgelopen jaar was het echter zo erg dat je echt nauwelijks terecht kon tussen 4 en 10. En dat is wel vervelend. Er is beterschap beloofd, en ik vond de reactie van Zena in elk geval zeer hoopgevend. Heb er nu al weer zin in!

Ik vraag me af of het parkeren ook niet geregeld is door Wunderland Kalkar. Buiten dat vond ik het persoonlijk prima geregeld. Het is heel vaak zo dat je bij festivals op een grasveld staat met maar één uitgang. Elk weiland heeft namelijk een sloot eromheen.

Probleem is dat iedereen meteen na het vuurwerk weg wil en je zat vorig jaar met een afgesloten weg. Als je nog een half uurtje de dj tent ingaat en daarna naar huis gaat is er helemaal geen file. Verlichting op het grasveld zou fijn zijn, maar voor die 5 euro moeten we echt niet klagen. Heb al vaak zat 10 of 15 euro moeten betalen.

Vind €5,- parkeer kosten vragen toch wel erg aan de hoge kant voor een verrot grasveld.

Bij een beetje festival kom je er niet met 5 Euro hoor. Daarvoor mag je misschien net een fiets stallen
En dan sta je ook op een verrot grasveld

Gaan we nou de discussie van vorig jaar herhalen? Parkeren, eten?
Ik zie liever dat hier nieuws gedeeld wordt over het festival van dit jaar :)

Inderdaad. Laten we de discussie hierover stoppen, er is al genoeg over gezegd. Daarnaast heeft Zena ook aangegeven dit jaar voor verbeteringen te zorgen. Laten we dat gewoon rustig afwachten. Misschien is alles de aankomende editie wel perfect geregeld! :thumbsup:

ook aanwezig, wc's, moeten beter,had het zweet op het voorhoofd en eten kramen ook,zat tijden lang te wachten, dat zijn mijn min punten, maar de show's zijn geweldig

Het blijft gewoon subliem dat een inporteur/dealer zo'n groots event organiseert voor ons als vuurwerkliefhebbers. Andere importeurs/dealers met veel grotere omzet heb ik zoiets nog niet weten doen. Het blijft telkens een feest om met zovelen te genieten van deze dag. Top!

Back
Bovenaan