Zal de overheid COVID-19 gebruiken in de strijd voor een vuurwerk verbod?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat dit jaar de nekslag gaat zijn. Omdat het bijna wel zeker is dat feesten en horeca met oud en nieuw niet zijn toegestaan, zullen veel meer mensen het thuis vieren.
Dit zal gaan resulteren in hogere omzetten in de vuurwerkwinkels omdat mensen die normaal naar de kroeg of een feest gaan ook het thuis zullen vieren.
Opzich natuurlijk mooi maar dut betekend ook dat er een nog grotere groep eencelligen met vuurwerk aan de slag gaan. Denk dat dit voor veel meer schade en letsel meldingen gaat zorgen.

Ook zullen de vervangende producten voor de kleine singelshots geen positieve bijdrage gaan geven in de hele discussie in Den Haag. Er worden producten verboden om te kijken of dit bijdraagt aan een positieve ontwikkeling qua veiligheid, en die worden nu gewoon als alternatief aangepast product teruggebracht. Wat ik overig geheel snap als je importeur of winkelier bent.
Maar je loopt hier ook het risico mee dat ze nu in Den Haag eerder geneigd zijn om alles te gaan verbieden aangezien de kleine stapjes toch niet helpen of omzeild worden.

Resume... ik ga er dit jaar maximaal van genieten met mijn gezin thuis want het kan maar zo eens de laatste keer zijn.

helemaal eens, denk ook dat het extremer wordt.

Meest bizarre is dat de Rijksoverheid ondanks deze maatregel Duitsland niet op oranje zet. Werkelijk ieder ander land die zulke inreisbeperkingen oplegt krijgt direct een negatief reisadvies. Politics..

Het is gewoon te hopen dat het veranderd in de volgende 2 maanden want het geld terug krijgen kan een heel groot probleem worden in Duitsland.

Het is gewoon te hopen dat het veranderd in de volgende 2 maanden want het geld terug krijgen kan een heel groot probleem worden in Duitsland.

Dat ligt eraan bij wie denk ik dan...

Ik heb namelijk netjes en op tijd mijn geld terug gekregen van VuurwerkDuitsland voor de artikelen die ik besteld had, maar die niet geleverd konden worden..

Verder zal het best makkelijk zijn voor VuurwerkDuitsland om een drive-trought te creëren om de bestellingen op te halen. Omdat dit op de locatie Selfkant een autowasstraat is.

Om een coronatest te doen heb ik me voor genomen om dit liever niet te doen of zo laat mogelijk.
Maar als het echt nodig is om een negatief resultaat te moeten tonen om zo Duitsland binnen te komen, dan ben ik wel bereid om me net voor de verkoopdagen te laten testen en natuurlijk te hopen op een negatieve uitslag...

Dan hoop ik toch mijn bestellingen te kunnen ophalen en de Aldi/Lidl/Rewe te bezoeken voor wat leuke dingetjes.
En anders denk ik dat ik toch stiekem met de fiets en een grote rugzak op pad ga. Is voor mij niet zo ver weg, aangezien ik aan de grens woon....

Dat is wel goed nieuws. Ook voor het werk. Heb een paar klanten in duitsland zitten daar kan ik dus zonder gedoe naartoe.

Ik heb natuurlijk ook geen glaze bol en het is natuurlijk maar de vroeg in hoeverre mensen zich aan regels gaan houden...

Naar mijn idee is het grootste probleem het drankgebruik met oudjaar... Horeca gaat hem niet worden grote feesten zitten er ook niet in men is dus aangewezen op de eigen drank voorraad... Er zal altijd een deel zijn wat zich klem zuipt maar ik ga ervan uit dat het aandeel een stuk lager zal liggen dan normaal. Het geweld tegen hulpverleners zal dan vermoedelijk afnemen en we hopen maar dat het aantal slachtoffers ook afneemt die normaal zo lam als een aap vuurwerk aansteken en denken leuk te zijn.

Als het gaat zoals iedereen verwacht en de omzet van de vuurwerkbranche gaat stijgen omdat niemand mag feesten is dat ook wel een teken naar de overheid dat nederland alles behalve klaar is met vuurwerk.

En er moet hoop zijn als zelfs het groenlinks bolwerk met aan het hoofd ene halsema zegt dit jaar geen verbod omdat er geen shows georganiseerd kunnen worden dus mensen moeten zelf kunnen afsteken. Dan is alles mogelijk

'Oud en Nieuw met coronamaatregelen: 'Het is triest dat niets door kan gaan'

https://www.rijnmond.nl/nieuws/1997...regelen-Het-is-triest-dat-niets-door-kan-gaan

Citaat uit het stukje : Volgens de nu geldende coronamaatregelen mogen maar drie mensen thuis ontvangen worden, mogen groepen in de buitenlucht niet groter zijn dan veertig mensen en mag er ook geen muziek worden afgespeeld en weinig alcohol worden geschonken.

Goh, ademhalen, mag dat nog wel?

Snap alleen niet zijn uitspraak; "Wij zouden graag zien dat het vuurwerkverbod dat dit jaar is ingegaan wordt uitgesteld."

Hoezo vuurwerkverbod dat dit jaar is ingegaan? Is hij er wel van op de hoogte dat het om bepaalde producten gaat?

Snap alleen niet zijn uitspraak; "Wij zouden graag zien dat het vuurwerkverbod dat dit jaar is ingegaan wordt uitgesteld."

Hoezo vuurwerkverbod dat dit jaar is ingegaan? Is hij er wel van op de hoogte dat het om bepaalde producten gaat?

Rotterdam is een vuurwerkverbod van kracht :wink:

Ga dit topic eens goed doorlezen zodra ik de tijd heb.

Ik weet ieder geval van mezelf dat ik er dit jaar alles aan gaat doen om genoeg vuurwerk in huis te hebben. Omdat de shows niet doorgaan moet ik toch wat hebben om te kunnen genieten. Gelukkig gaan de cabaretvoorstellingen in het theater nog wel door.

Het kan gewoon simpelweg 2 kanten opgaan in mijn ogen.

Complete chaos/wanorde/burgeroorlog en mega verliezen/faillisementen etc.
Of complete rust en mega omzet.
Geen tussenweg dit jaar

Ik kom zelf ook om de 2 weken om beide auto's te tanken, al jaren. Van de week voor het eerst in die jaren een controle gezien, misschien toeval, misschien bewust voor Corona, zeg het maar.

En nu actueel,..

Tanken over de Duitse grens even niet mogelijk
Nederlanders kunnen sinds het weekeinde niet meer even de grens over om goedkoop te tanken. Dat komt omdat het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM, alle Nederlandse grensprovincies tot risicogebied heeft verklaard.

Tijdens de eerste coronapiek in het voorjaar mochten Nederlanders voor een "kortstondig oponthoud" nog even de grens over, zegt honorair consul Freddy Heinzel tegen persbureau ANP. Dat kan deze maand niet meer.

"Wie naar Duitsland wil moet een actuele negatieve coronatest kunnen laten zien of tien tot veertien dagen in quarantaine gaan. Dat geldt ook voor Duitsers die uit Nederland komen", zegt Heinzel. Dat laatste betekent dat ook de middenstand en de toeristische sector de gevolgen van de restricties gaan merken. Duitsers wippen graag de grens over om hier te winkelen of om op vakantie te gaan.

Wie voor werk of familiezaken heen en weer moet, is welkom. Dan moet wel eerst een melding worden gedaan bij de plaatselijke Duitse gezondheidsdienst. De maatregel geldt voorlopig tot 1 november.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan