Pyroboy26
VWC lid
Ik denk dat dit jaar de nekslag gaat zijn. Omdat het bijna wel zeker is dat feesten en horeca met oud en nieuw niet zijn toegestaan, zullen veel meer mensen het thuis vieren.
Dit zal gaan resulteren in hogere omzetten in de vuurwerkwinkels omdat mensen die normaal naar de kroeg of een feest gaan ook het thuis zullen vieren.
Opzich natuurlijk mooi maar dut betekend ook dat er een nog grotere groep eencelligen met vuurwerk aan de slag gaan. Denk dat dit voor veel meer schade en letsel meldingen gaat zorgen.
Ook zullen de vervangende producten voor de kleine singelshots geen positieve bijdrage gaan geven in de hele discussie in Den Haag. Er worden producten verboden om te kijken of dit bijdraagt aan een positieve ontwikkeling qua veiligheid, en die worden nu gewoon als alternatief aangepast product teruggebracht. Wat ik overig geheel snap als je importeur of winkelier bent.
Maar je loopt hier ook het risico mee dat ze nu in Den Haag eerder geneigd zijn om alles te gaan verbieden aangezien de kleine stapjes toch niet helpen of omzeild worden.
Resume... ik ga er dit jaar maximaal van genieten met mijn gezin thuis want het kan maar zo eens de laatste keer zijn.
helemaal eens, denk ook dat het extremer wordt.