Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Andere vraag : stel je voor dat er wordt besloten dat er geen vuurwerk mag worden afgestoken, en de winkels dus niet mogen verkopen.... hoe gaan de winkeliers hier dan mee om wat betreft de geplaatste en reeds betaalde bestellingen... krijgen de bestellers hun geld terug of krijg je straks een tegoedbon oid ?
Denk dat de kans dat winkels dicht gaan bijzonder klein is. Tot nu toe is de detailhandel niet gesloten geweest. Bovendien wordt er ook zo veel mogelijk gekeken naar het beperken van de economische impact van maatregelen v.s. het beoogde effect van de maatregel. Bij winkels is het gewoon te realiseren om mensen op afstand te houden als ze alleen komen afhalen. Losse verkoop zal misschien wat ingewikkelder zijn.
"Zal de overheid COVID-19 gebruiken..?"
Je ziet het nu al, ze gebruiken dit nu onderhand voor alles.
- Het recht op demonstreren wordt je afgepakt (tenzij het BLM is)
- Overal wordt je gecensureerd (Tenzij je met ze eens bent en in de pas loopt)
- Gedragsbeïnvloeding door o.a. verplicht stellen van waardeloze mondkapjes.
- Rechten die van je worden afgepakt.
- Iets wat echt normaal is nu als abnormaal zien en je daarvoor beboeten.
- Stellen dat straks alleen een vaccin ons kan redden, terwijl de beleidsmakers geld eraan verdienen!
- Klein en middelbedrijven kapot maken ten faveure van de grote monopolisten.
- Spoedwet er doorheen willen drukken terwijl er geen noodzaak voor is.
Enz. Dus ja, ze gebruiken een virus dat uiteindelijk niet erger is dan een griep (cijfers zeggen al genoeg) om ons helemaal te demotiveren en verdeling te creëren in de maatschappij. Zal me dan ook niet verbazen wanneer ze dit straks gaan gebruiken om geen vuurwerk meer af te steken, want zoals je weet slaat het op de longen en Corona is een virus dat ook op de longen slaat en dus willen ze niet de optelsom maken, al is het allemaal bullshit en slaat hun beleid nergens meer op.
Jij hebt duidelijk het virus niet gehad. Wees er maar blij omWas het maar niet erger dan een gewoon griepvirus.
Andere vraag : stel je voor dat er wordt besloten dat er geen vuurwerk mag worden afgestoken, en de winkels dus niet mogen verkopen.... hoe gaan de winkeliers hier dan mee om wat betreft de geplaatste en reeds betaalde bestellingen... krijgen de bestellers hun geld terug of krijg je straks een tegoedbon oid ?
Zou toch willen voorstellen dat we hier geen discussie gaan houden over Corona zelf maar het beperken tot de mogelijke effecten op de vuurwerk verkoop en afsteek tijden.
Ik denk dat we gewoon onze geld terug krijgen. Maar voor de winkeliers zou het een betere zet zijn om ons gewoon een tegoedbon te geven voor volgend jaar.
Maar ik denk/hoop dat dit nooit aan de order hoeft te zijn dit jaar!
Ik heb nu wel gehoord dat je een corona test moet doen en een bewijs mee moet nemen dat je negatief verklaard bent voordat je Duitsland in kunt.
Ik kom zelf ook om de 2 weken om beide auto's te tanken, al jaren. Van de week voor het eerst in die jaren een controle gezien, misschien toeval, misschien bewust voor Corona, zeg het maar.