Zal de overheid COVID-19 gebruiken in de strijd voor een vuurwerk verbod?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Andere vraag : stel je voor dat er wordt besloten dat er geen vuurwerk mag worden afgestoken, en de winkels dus niet mogen verkopen.... hoe gaan de winkeliers hier dan mee om wat betreft de geplaatste en reeds betaalde bestellingen... krijgen de bestellers hun geld terug of krijg je straks een tegoedbon oid ?

Andere vraag : stel je voor dat er wordt besloten dat er geen vuurwerk mag worden afgestoken, en de winkels dus niet mogen verkopen.... hoe gaan de winkeliers hier dan mee om wat betreft de geplaatste en reeds betaalde bestellingen... krijgen de bestellers hun geld terug of krijg je straks een tegoedbon oid ?

Volgens mij heb je dan gewoon recht op geld terug. De winkelier kan je altijd een tegoedbon aanbieden natuurlijk, maar het is aan de klant om dan akkoord te gaan of geld terug te vragen.

Ik vrees wel dat er heel veel winkels om gaan vallen als er daadwerkelijk geen verkoop plaats kan vinden, dus laten we hopen dat het meevalt. Als een winkel om valt is het wel lastiger om je geld retour te krijgen.

Denk dat de kans dat winkels dicht gaan bijzonder klein is. Tot nu toe is de detailhandel niet gesloten geweest. Bovendien wordt er ook zo veel mogelijk gekeken naar het beperken van de economische impact van maatregelen v.s. het beoogde effect van de maatregel. Bij winkels is het gewoon te realiseren om mensen op afstand te houden als ze alleen komen afhalen. Losse verkoop zal misschien wat ingewikkelder zijn.

Denk dat de kans dat winkels dicht gaan bijzonder klein is. Tot nu toe is de detailhandel niet gesloten geweest. Bovendien wordt er ook zo veel mogelijk gekeken naar het beperken van de economische impact van maatregelen v.s. het beoogde effect van de maatregel. Bij winkels is het gewoon te realiseren om mensen op afstand te houden als ze alleen komen afhalen. Losse verkoop zal misschien wat ingewikkelder zijn.

De verkoop op zich zal het probleem niet zijn denk ik ook inderdaad. Maar als ze een avondklok gaan invoeren dan heb je best kans dat ze de verkoop ook gaan verbieden, aangezien je toch geen vuurwerk kan afsteken dan.

De laatste avondklok was tijdens de bezetting door een megalomane man uit Oostenrijk. Lijkt me een te draconische maatregel. Ook in België was deze snel terug gedraaid en niet te handhaven. Ook daar genoeg onvermijdelijke Godwins.
Het zou een te groot risico zijn om O&N aan banden te leggen, dat moet het kabinet zich beseffen. Of er maatregelen volgen die vuurwerk de nek om draaien.. wie weet. Gelukkig is het gelinieerd aan voornamelijk detailhandel en is het de bedoeling deze te 'sparen'. Het kan bijna niet zo zijn dat ze net als bij nertsenfokkerijen een goed excuus vinden. De maatschappelijke impact van ook O&N te verknallen is te groot, de economische impact te groot.

"Zal de overheid COVID-19 gebruiken..?"

Je ziet het nu al, ze gebruiken dit nu onderhand voor alles.

- Het recht op demonstreren wordt je afgepakt (tenzij het BLM is)
- Overal wordt je gecensureerd (Tenzij je met ze eens bent en in de pas loopt)
- Gedragsbeïnvloeding door o.a. verplicht stellen van waardeloze mondkapjes.
- Rechten die van je worden afgepakt.
- Iets wat echt normaal is nu als abnormaal zien en je daarvoor beboeten.
- Stellen dat straks alleen een vaccin ons kan redden, terwijl de beleidsmakers geld eraan verdienen!
- Klein en middelbedrijven kapot maken ten faveure van de grote monopolisten.
- Spoedwet er doorheen willen drukken terwijl er geen noodzaak voor is.

Enz. Dus ja, ze gebruiken een virus dat uiteindelijk niet erger is dan een griep (cijfers zeggen al genoeg) om ons helemaal te demotiveren en verdeling te creëren in de maatschappij. Zal me dan ook niet verbazen wanneer ze dit straks gaan gebruiken om geen vuurwerk meer af te steken, want zoals je weet slaat het op de longen en Corona is een virus dat ook op de longen slaat en dus willen ze niet de optelsom maken, al is het allemaal bullshit en slaat hun beleid nergens meer op.

Jij hebt duidelijk het virus niet gehad. Wees er maar blij om ;) Was het maar niet erger dan een gewoon griepvirus.

Ik werk in een Umc... kan je vertellen dat 4 jaar geleden de ic hier niet zo vol lag als afgelopen voorjaar.

Zou toch willen voorstellen dat we hier geen discussie gaan houden over Corona zelf maar het beperken tot de mogelijke effecten op de vuurwerk verkoop en afsteek tijden.

Ik denk dat we gewoon onze geld terug krijgen. Maar voor de winkeliers zou het een betere zet zijn om ons gewoon een tegoedbon te geven voor volgend jaar.

Maar ik denk/hoop dat dit nooit aan de order hoeft te zijn dit jaar!

Zou toch willen voorstellen dat we hier geen discussie gaan houden over Corona zelf maar het beperken tot de mogelijke effecten op de vuurwerk verkoop en afsteek tijden.

Gaarne, anders zit dit topic zo weer dicht. Ik vindt dit een zeer interessante en nuttige discussie! :)

Ik denk dat we gewoon onze geld terug krijgen. Maar voor de winkeliers zou het een betere zet zijn om ons gewoon een tegoedbon te geven voor volgend jaar.

Maar ik denk/hoop dat dit nooit aan de order hoeft te zijn dit jaar!

Te goed bonnen is voor ons leuk, maar kan me voorstellen dat de winkeliers hier ook niet op zitten te wachten. Dat helpt de winkelier wellicht voor dit jaar qua omzet, maar dat betekent volgend jaar uiteraard een stuk minder omzet, mensen hebben dan tog al hun vuurwerk besteld. Je hebt ook het logistieke probleem natuurlijk mocht de verkoop niet door gaan. De importeurs hebben grote opslagen, maar bij lange na niet genoeg ruimte om al het vuurwerk op te slaan wat zei importeren. Dat zal echt voor ontzettende problemen gaan zorgen.

Zelf weinig inkopen gedaan dit jaar.
Ga me iets meer focussen op cat1 omdat je dit het hele jaar kan kopen en afsteken.
Plus het voordeel dat je dan gewoon vuurwerk hebt met oudjaar mocht het allemaal niet doorgaan.
Mede door de onzekere tijd waar we in leven zie ik een avondklok nog wel gebeuren.
Dan heb je maar alvast wat in huis.
Voor het gevoel beleef ik qua sfeer net zoveel plezier aan een fontein als aan een cakebox van 100 shots dus das voor mij persoonlijk mooi meegenomen.
Ga nog wel wat bestellen maar hou het merendeel van het budget in mn zak voor de verkoopdagen ivm onzekerheid.

Ik heb nu wel gehoord dat je een corona test moet doen en een bewijs mee moet nemen dat je negatief verklaard bent voordat je Duitsland in kunt.

Ik kom zelf ook om de 2 weken om beide auto's te tanken, al jaren. Van de week voor het eerst in die jaren een controle gezien, misschien toeval, misschien bewust voor Corona, zeg het maar.

Ik kom zelf ook om de 2 weken om beide auto's te tanken, al jaren. Van de week voor het eerst in die jaren een controle gezien, misschien toeval, misschien bewust voor Corona, zeg het maar.

Werd je gevraagt dat je zo'n test hebt gedaan? Of kon je gewoon door rijden als je een mondkapje draagt? Ik hoop niet (mocht het zo zijn) dat we speciaal een test moeten doen om voor hooguit 20 minuten in Duitsland te hoeven zijn.

Ik mocht door reiden, maar dat kwam meer omdat alle agenten al bezig waren met andere auto's had ik het idee. Waren enkel Nederlanders die aan de kant stonden, maar waarvoor ze exact stond weet ik niet, maar vond het nogal verdacht na dat ik ook hoorde dat je een bewijs mee moet nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan