Precies wat thomas zegt dus.....met dit soort berichten zijn er altijd twee kampen en wat mij betreft is dat ook prima, maar probeer elkaar niet de mening op te dringen en te overtuigen van het gelijk. En vooral....hou het netjes!Het ene kamp is gewoon pro illegaal vuurwerk en het andere kamp volledig anti. Daarnaast is er ook vast ook wel een groep die er tussen zit
Een gelijk is er namelijk toch niet...Beide kampen denken anders over illegaal/professioneel vuurwerk. Ik vind shells bijvoorbeeld ook prachtig om te zien maar kies zelf voor alleen maar consumenten vuurwerk. Puur omdat ik dat risico niet wil lopen, vind het dat niet waard en wil gewoon genieten als ik op oudjaarsavond mijn potjes en boxen de lucht in jaag.
Persoonlijk vind ik daarbij shells schieten vanuit de straat of de woonwijk ook levensgevaarlijk. Wil jij het op je geweten hebben als er iets mis gaat? Ik moet er niet aan denken. Heb je een groot veld ter beschikking en weet je wat je doet, dan is dat je eigen keuze. Ik pas ervoor. Daarbij zijn de straffen ook niet mild meer tegenwoordig. En als je wordt gepakt is er ook de nog eens de kans dat je baan, huis etc kwijtraakt...mede ook door de hetze tegen het vuurwerk.
Als ik dikke shells en een prachtige show wil zien, ga ik wel naar italie, spanje of duitsland. Dat is ook een keuze. Neemt niet weg dat als ik een dikke doos of shell de lucht in zie gaan, ik ook wel ga kijken hoor.
Om een lang verhaal kort te maken.....denk eraan dat we allemaal van vuurwerk houden en als wij al niet met elkaar door 1 deur kunnen gaan is er wel iets goed mis....we willen volgens mij allen nog jarenlang genieten van de traditie van het zelf afsteken van vuurwerk met de jaarwisseling? Juist ja

Zorg daarom niet voor overlast en voor negativiteit!