[WINNAAR 2017] Beste IMPORTEUR van 2017!

[WINNAAR 2017] Beste IMPORTEUR van 2017!

• Broekhoff Vuurwerk

Stemmen: 10 1,2%
  • Cafferata Vuurwerk

Stemmen: 12 1,5%
  • China Red

Stemmen: 32 3,9%
  • Eurostar Fireworks

Stemmen: 0 0,0%
  • Evolution Fireworks

Stemmen: 281 34,1%
  • Fireworks for All

Stemmen: 9 1,1%
  • GBV-WECO Vuurwerk B.V.

Stemmen: 20 2,4%
  • Haokan Vuurwerk

Stemmen: 3 0,4%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 11 1,3%
  • Lesli Vuurwerk

Stemmen: 28 3,4%
  • Meester Vuurwerk

Stemmen: 2 0,2%
  • Mercurius Vuurwerk

Stemmen: 0 0,0%
  • Pangu Fireworks

Stemmen: 193 23,5%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 6 0,7%
  • Royal Fireworks

Stemmen: 8 1,0%
  • Rubro Vuurwerk

Stemmen: 249 30,3%
  • Vulcan Europe

Stemmen: 42 5,1%
  • Vuurwerkmania

Stemmen: 111 13,5%
  • Vuurwerktotaal

Stemmen: 298 36,2%
  • Welkoop Vuurwerk

Stemmen: 1 0,1%
  • Witte Vuurwerk

Stemmen: 10 1,2%
  • Wolff Vuurwerk

Stemmen: 134 16,3%
  • Zena Vuurwerk NL

Stemmen: 80 9,7%
  • Heron Fireworks

Stemmen: 8 1,0%

• Totaal stemmers
    823
Absoluut Vuurwerktotaal.. verschillende producten gehad en bij allemaal was de kwaliteit constant en gewoon top.

White Red Rebel, Final Colorz, Titanium Brocade 2 Blue, Spinners 2 Colorz, Wicked Whistle.. stuk voor stuk prachtige producten!

Toch wel moeilijk om mijn keuze hierin te maken. Ik had producten van verschillende importeurs met ieder haar eigen pareltjes in de collectie.

Wolff vuurwerk:

- grand crown
- jackhammer

Evolution fireworks:

- snowstorm
- serenity box

Pangu:

- colorful city
- yellow river

Fireworks for all:

- Sky princess

Op basis van producten kan ik hier dan geen keuze in maken. Ik kijk dan naar de importeur met echt hart voor vuurwerk en persoonlijk contact met ons als liefhebbers zoals het aan nemen van ideeën en klachten en persoonlijke wensen oa via vuurwerkcrew dan zeg ik, voor mij is Evolution fireworks nummer 1.

Mijn eerste stem gaat naar Pangu. Dit jaar vanwege de goede verhalen en filmpjes heel wat Pangu boxen. Ze zijn mij zeer goed bevallen! Kwaliteit was subliem! Het vuurwerk steekt echt met kop en schouders boven de boxen van andere importeurs uit. Goed gevulde boeketten, prachtige felle kleuren, geweldig tempo. De verkrijgbaarheid is qua dealerpunten ietwat minder maar het voordeel daarvan is dat je iets unieks in de straat heb staan.

Wolff krijgt mijn tweede stem. De Cruel Traction en ROTP waren weer perfect! Ik had meer verwacht van de compoundboxen maar wellicht komen ze komend jaar met compounds die wel bij mij in de smaak vallen.

Rubro krijgt mijn derde stem. Vorig jaar geen Transbomber gekocht, crackling is niet echt mijn ding, maar na alle positieve reacties heb ik 2 2016 versies gekocht. Hij viel mij echt niet tegen! Vooral de finalecake is geniaal :cool: De Event Z-3, Event 4 Seasons en Event Immortal Gold waren erg geliefd bij het publiek.

Heb gestemd op Rubro, Royal en VWT.

Rubro: Geweldige bak als de Transbomber, maar ben ook nog steeds zeer te spreken over de heavy legend serie.

Royal: Misschien een opvallende in het lijstje, maar vind dat ze nog steeds erg mooie producten hebben. Vond de legendary 112's echt een topper! Ook vond ik verschillende cakes uit de red factory collection het erg goed doen. Is toch een mooi budget lijntje waarvan sommige cakes (velocity en curious bijvoorbeeld.) zeker wat aandacht verdienen.

VWT: stem ik eigenlijk ieder jaar op. Elk jaar weer zeer vernieuwend met mooie producten in iedere categorie. Een cake als de White Red Rebel is een geweldige aanvulling op de markt, maar ook producten als de Capital en Halucinator presteren steeds weer uitstekend.

Edit: de volgorde is niet van goed naar slecht o.i.d., maar gewoon willekeurig. Als ik ze zou rangschikken zou het zijn:
1. VWT
2. Rubro
3. Royal

Ik heb gestemd op Wolff en Evolution.
Puur vanwege de goede kwaliteit die ze leveren.

Ook een stem voor Witte tenten en Pronk vuurwerk.
Kleine importeurs die bijzondere en leuke vuurwerk artikelen hebben.

Evolution staat wat mij betreft op nummer 1, mooie producten en ik vind de nieuwe boxen er erg mooi uitzien. Daarnaast is communicatie op het forum goed, ik kan me voorstellen dat de dag na oud & nieuw het wel even lastig is aangezien er ook wordt geschreven wat er fout ging.

Tweede plek voor VWT, zeer uitgebreide collectie en een paar hele mooie Volt! producten op de markt gebracht. Kijk wel voornamelijk naar de cakes van VWT heb me niet gefocust op de boxen terwijl bij EVO beide categorieën sterk vind.

Vanwege de communicatie en kwaliteit heb ik gestemd op Evolution. Qua kwaliteit kan ook Pangu zich daaraan meten, maar de duidelijkheid en communicatie is hiervan dan weer niet zo sterk.

Dit jaar ook veel van Mania gehad. Ook prachtig spul. Jammer van de leveringsproblemen. Maar goed qua uitstraling, kortingen en kwaliteit.

Dit jaar wat minder gehad van VWT, maar ook dat verbaasde me weer positief. Leuk afwisseld assortiment.

Evolution voor mij.

Vernieuwende effecten in consu. Veel gebruik gemaakt van verschillende shapes in een aantal producten. De 30mm boxen zijn om je vingers bij af te likken zo mooi :) Goede verkrijgbaarheid (ook in de acties, wel zo fijn). Ook de kleine 20mm cakes presteren in hun klasse buitengewoon goed.
Ja Evolution heeft het helemaal waargemaakt voor mij :)

Eigenlijk 3 klassieke importeurs aangeklikt:

Wolff; de nieuwe stars over vienna was top, en de oudere producten gimgen ook mooi hier in de straat

Vwtotaal; prachtige producten!

Vwmania; hele mooie double demolition, dikke boxen in de straat en gewoon prachtig

Wolff : Dit jaar toch een aantal leuke nieuwe 500 grams cakes op de markt gebracht en al jaren een constante kwaliteit (behalve de misser met de Tracer)

Pangu : Kwaliteit van de producten is super, Yellow River, Hong kong waren prima. De communicatie zou alleen veel beter kunnen en dit jaar weinig nieuwe produkten.

Evolution ; Communicatie is natuurlijk een pluspunt. Constante kwaliteit van de producten is nog wel een ding. Ik heb al Evo sinds de begintijd als huislijn van Orthen maar ieder jaar weer verrassingen met snelheden en uitwerkingen. De nieuwe boxen zijn de beste die ik dit jaar heb gezien.

Zena : Met de Feuerblitz, Red & purple peony, it's mine en Zena #1 (2015) veel producten waar ik van heb genoten, maar dat zijn vooral oudere cakes en dit jaar bijna geen vernieuwing. Ik hoop echt dat ze komend jaar weer gaan doorpakken met nieuwe items.

Dit jaar geen stem voor Vuurwerktotaal, Massive, Quantum en Pryzm vond ik zwaar tegenvallen.

Ik heb op Rubro gestemd, omdat de producten in mijn collectie toch meer vind nablijven dan van de andere merken.

Evolution en VWT. Heel veel andere dingen had ik eigenlijk niet. Maar met stip op 1 Evo!

Pangu. Hele goede kwaliteit, maar mag wel iets vernieuwender voor de volgende jaarwisseling. Nu maar 2 nieuwe producten gezien (welke wel echt toppers bleken te zijn).

Wolff. Heb altijd een zwak voor deze importeur. Hun assortiment, labels, kwaliteit, gevoel dat het oproept doet het gewoon voor mij.

Vulcan. Toch op gestemd al vind ik het nog niet de topimporteur van 2017. Deze stem is ook meer bedoeld als aanmoedigingsstem omdat ik afgelopen jaar blij verrast werd door de frisse wind die door hun assortiment is komen waaien.

Voor mij met stip op nummer 1 Vuurwerktotaal. Die hebben een hele sterke lijn neer gezet qua compound boxen die goed te betalen zijn. Verder cakes al White Red Rebel, die was ook schitterend voor een kleine prijs.

Goede nummer 2 voor mij is Pangu, erg leuke boxen en prachtige cake's.

Zonder twijfel Evolution. Qua producten vind ik alleen Pangu nog net een tandje beter, maar bij Evolution is het totaalplaatje beter. Qua communicatie naar de freaks ongeëvenaard.

Alleen is de uitvoering van het concept van de Dreamscape "boxen" mij erg tegengevallen. Van Evolution had ik verwacht dat als dit in de markt wordt gezet, dat het product ook daadwerkelijk wordt geleverd. Nu was het een greep uit de 25mm-grabbelton van wat de winkelier nog op voorraad had, ongeacht van welk merk. Hier is duidelijk iets niet volgens plan gegaan.

Verder niets dan lof. Jammer dat ik 3 Evolution boxen moest laten staan i.v.m. regen en wind op het uur U.

Back
Bovenaan