Winkeltopics gesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik merk dat ik best wel alleen sta in mijn mening, en dat is natuurlijk ook prima.
Mijn interessegebied ligt wellicht ergens anders.

Overigens zou ik er wel voor kiezen om een toelichting te geven als ik de crew was, om onduidelijkheid weg te nemen. Daarmee vind ik niet dat ze het persé anders moeten gaan doen omdat een clubje leden dat zegt.

Wat betreft de prijsvragen; die zijn er al jaren, ook in deze vorm. En ik kan je vertellen dat dat ook nog eens de best bezochte topics zijn met het meeste verkeer (in de zin van aantal unieke bezoekers).

Wat betreft de prijsvragen; die zijn er al jaren, ook in deze vorm. En ik kan je vertellen dat dat ook nog eens de best bezochte topics zijn met het meeste verkeer (in de zin van aantal unieke bezoekers).

Als iets gratis te krijgen is staan de mensen vooraan dus ook weinig zeggends

Je kan er niet omheen dat er selectief gemoderate (is dit een woord?)wordt anno 2023.
Aan vwc zelf om beleid te bepalen.
Ik zie wel duidelijk minder inhoudelijke discussie en vrijheden. Iets wat de laatste jaren steeds meer op valt. Ik neem aan dat vwc alles in dit topic leest en intern overlegd over de toekomst van het forum.

Je kan er niet omheen dat er selectief gemoderate (is dit een woord?)wordt anno 2023.
Aan vwc zelf om beleid te bepalen.
Ik zie wel duidelijk minder inhoudelijke discussie en vrijheden. Iets wat de laatste jaren steeds meer op valt. Ik neem aan dat vwc alles in dit topic leest en intern overlegd over de toekomst van het forum.

Dat komt ook omdat de toonzetting in de gehele maatschappij veranderd en dus ook op het forum.
Er zou heel wat meer toegestaan zijn mits er respectvol wordt gediscussieerd, daar ben ik van overtuigd.

Dat komt ook omdat de toonzetting in de gehele maatschappij veranderd en dus ook op het forum.
Er zou heel wat meer toegestaan zijn mits er respectvol wordt gediscussieerd, daar ben ik van overtuigd.

waarom kan het elders dan wel normaal.. zie mensen van VWC overgaan op de discord om die reden

waarom kan het elders dan wel normaal.. zie mensen van VWC overgaan op de discord om die reden

Tja, dat is wel een goede vraag.
Ik denk dat VWC het meest "populair" is als vuurwerk forum en dan ook de meeste leden heeft. Het percentage wat dan niet fatsoenlijk reageert groeit natuurlijk automatisch mee. Daarnaast heb je nu aan het eind van het jaar (lees decembermaand en misschien wel eerder) meer activiteit, nieuwe leden die zich aanmelden en een aantal dat uit winterslaap komt om onder andere maar mee te doen aan de "win" topics.

Daarnaast zal het hem ook zitten in tekstuele interpretatie, je hebt natuurlijk geen maatstaven zoals gezichtsuitdrukkingen etc. om te doorgronden hoe iemand iets bedoelt. Als laatste denk ik dat het ook sterk afhankelijk is van het onderwerp, als men het gevoel krijgt dat hen iets wordt afgenomen zullen ze per definitie meer uit emotie dan ratio reageren.

In mijn eerdere reactie heb ik ook al aangegeven dat we dit hele punt van twee kanten moeten bekijken, inhoudelijk zou je zeggen dat al het vuurwerk dat in Nederland legaal zou zijn maar te koop is in het buitenland op het forum besproken moet kunnen worden. Als moderator heb je echter ook andere invalshoeken dan die van vuurwerkliefhebber, daar zal inderdaad een stuk commercie bij zitten wat niet meer dan logisch is en ik snap dan ook niet zo goed wat daar per sé het probleem van is. Ook moet je als moderator goed nadenken over wat je uitdraagt als forum zijnde. Ik weet niet meer wie hier laatst ook wat over schreef, maar men spreekt (maatschappij/media) van "Belgisch Vuurwerk" en onder het volk zal dit snel worden geïnterpreteerd als illegaal. Ook al weten wij liefhebbers natuurlijk wel beter. Je moet niet vergeten dat dit forum gewoon openbaar toegankelijk is natuurlijk.

De discord komen dingen voorbij die je echt niet wil in een openbaar forum. En zelfs daar riepen mensen elkaar tot de orde, waarbij de mensen die ter orde geroepen werden het allemaal overdreven vonden. Dus denk niet dat die vlieger echt opgaat.

De discord komen dingen voorbij die je echt niet wil in een openbaar forum. En zelfs daar riepen mensen elkaar tot de orde, waarbij de mensen die ter orde geroepen werden het allemaal overdreven vonden. Dus denk niet dat die vlieger echt opgaat.

Nou dan mag je mij vertellen wat je precies bedoeld? want dat heb ik nog nooit gezien tenzij je enkele dec noobs bedoeld die om handel vroegen, maar dat gebeurd hier op VWC ook gewoon al jaren zeker in December

Aangezien alles hierover al besproken is inclusief de meningen erover en het nu vooral gebruikt wordt om weer extra te trollen door wat leden, sluiten we dit topic.
Kijk naar de branche, kijk naar Vuurwerkcheck, HVLV en de uitingen die ze doen; Nederlands goedgekeurd, stabiel siervuurwerk voor particulier gebruik wat 8 uurtjes per jaar afgestoken mag worden. Dan lopen wij als forum maar direct mee of zelfs voor op dat vlak, het is wel de toekomst van het behouden van de Nederlandse traditie en daar voelen wij ons prima bij en verreweg het grootste deel van onze bezoekers en leden.

Er zijn alternatieven waar je meer kunt bespreken als je daar een grote behoefte voor hebt, maak daar gebruik van en kom naar VWC voor de sfeer en items die we hier wel blijven bespreken. Houd het gezellig, blijf netjes naar elkaar en toon respect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan