Wie woont er in een verbod gemeente?

Ja bizar, waarbij die kerel ook nog de indruk wekt dat dit ook de reden voor het verbod van vorig jaar was... :bonk:

Gelukkig was dit alleen in een zeer kleine setting en wordt dit fragment vooral onder vuurwerkliefhebbers gedeeld en veel minder onder het grote publiek.

Brulkikker Bruls reageerde opvallend genoeg met het voorbeeld van Sinterklaasintochten waarvoor juist een uitzondering op verschillende maatregelen wordt gemaakt zodat de intochten juist WEL door kunnen gaan. Dat zou dus ook kunnen betekenen dat er dit jaar helemaal niks gebeurd t.a.v. vuurwerk...
Fijn dat je het positief interperteerd maae bruls heeft 1 jan al gezegt dat dit verbod naar meer smaakte dus. Een sinterklaas intocht levert geen ziekenhuis bezoeken op

Hier!:) Zijn er druk mee.

Goeie moed, heren.

17:12
Het kabinet beslist pas volgende week of het bij de komende jaarwisseling vuurwerk wederom in de ban doet. De zorg zou eventuele vuurwerkslachtoffers vanwege het hoge aantal coronabesmettingen mogelijk niet aankunnen, vreest het kabinet, dat het OMT om advies vroeg.

Maar volgens ingewijden bracht het OMT geen advies uit over vuurwerk. Daarom heeft het kabinet de beslissing een week uitgesteld. Eerder deze week stelden bronnen dat haast geboden was, omdat voor een verbod op de verkoop ook een compensatieregeling voor ondernemers moet worden opgetuigd. Vorig jaar trok het kabinet daar 40 miljoen euro voor uit.

Bron: AD

Ik word er niet zo vrolijk van alvast.

Je kunt ook andersom denken: als ze het wel gisteravond bekend hadden gemaakt was het één van de zovele maatregelen geweest en waren ze er makkelijk vanaf gekomen. Het is kl#ten dat we nu nog niet weten waar we aan toe zijn maar het hoeft niet zozeer een negatieve ontwikkeling te zijn.

Nou.. ik vrees met grote vrezen. Weerhoud me er van om momenteel een bestelling te plaatsen, maar moet ook niet te lang meer wachten ivm freakacties.

Kunnen de importeurs niet alvast alles uitrijden naar de bunkers vd winkeliers? En dan bij evt verkoop- en afsteekverbod dikke vinger naar het kabinet en alle winkels in nl gewoon bestellingen uitgeven.

Nou.. ik vrees met grote vrezen. Weerhoud me er van om momenteel een bestelling te plaatsen, maar moet ook niet te lang meer wachten ivm freakacties.

Kunnen de importeurs niet alvast alles uitrijden naar de bunkers vd winkeliers? En dan bij evt verkoop- en afsteekverbod dikke vinger naar het kabinet en alle winkels in nl gewoon bestellingen uitgeven.

En dan alle winkeliers hun verkoopvergunningen laten verliezen? Natuurlijk niet, dat gaat niet.

Ga naar Haarlem verhuizen, eens kijken hoe ik dat ga doen :bonk:
Sinds 11 juli nu ook opgenomen in het APV :shy:

Gewoon stoken, hebben de afgelopen 2 jaar geleerd dat een verbod niets helpt en je gewoon rustig kon stoken. Bij komend voordeel voor nu, je kunt het gewoon legaal kopen:p

Back
Bovenaan