Wie drinkt om 00:00u een traditioneel glaasje Champagne ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga dan in ieder geval voor een demi sec en geen brut.

Brut is niet zoet en zeker prima te drinken.
Als je een soete of juist geen zoete bubbelwijn wil, moet je kijken of er asti op de fles staat.
Als je Rotkäppchen koopt in Duitsland (Prima te drinken en ook goedkoop ook) neem dan de droge vesie, omdat deze wijn vrij zoet is.
O ja, let op het alcohol percentage, 11% is vaak zoet en smaakt van na dat kan beter.
13%/13,5% smaakt beter.

Jep gewoon traditioneel Champagne, iedereen de beste wensen wensen, en dan beginnen met een rambak. Zin in!

Nee, daar heb ik dan weer helemaal niets mee. Sowieso niet met alcohol trouwens. Hebben hier nog nooit een fles champagne in huis gehad.

Ik vul mijn champagneglas meestal met een laag pils. Al moet ik zeggen dat ik doorgaans niet zo gek veel drink tijdens Oud&Nieuw. Vind het leuker én veiliger als ik zo goed als nuchter ben.

Na het vuurwerk, gaan de remmen vaak los

Hier staat er wel een flesje klaar, maar dat is meer voor vrienden en het moment zelf dan dat ik er van ga drinken. Na 2u zoek ik wel mijn glas op en kijk of er nog wat inzit, anders ga ik sowieso liever aan een speciaalbiertje. Drink tijdens het stoken geen alcohol, en gezien ik van 18:00 - 02:00u buiten sta af te steken is er ook ginne tijd voor.

Voor vuurwerk afsteken en autorijden geldt voor mij precies hetzelfde -> Géén alcohol. Nu drink ik sowieso maar zelden alcohol, het voegt voor mij niks toe. Wel eens champagne gehad, maar echt lekker vond ik het niet. Bij mij/mijn ouders thuis wordt de jaarwisseling ook nooit met champagne gevierd, dus traditie is het voor mij ook niet. Ik proost wel gewoon met een glas frisdrank. :thumbup:

Eddy.

Vroeger altijd een fles Moet & Chandon, maar liever Prosecco minder van die bubbels :p
Ik drink niet meer, maar ook toen ik dat wel deed dan dronk ik sowieso niks tot ik klaar was met het vuurwerk.

Net als autorijden vind ik het onverantwoord om ook maar een druppeltje te drinken

Jazeker, plop altijd een fles open. Lekker hoor!
Vorige week deze zomaar gekregen, dus dit gaat hem ook worden de 31e.

20221219_194220.jpg

Ja hoor, dat is hier zeker traditie. Vind het echter niet te drinken, maar het inschenken en het proosten hoort er gewoon bij. Daarna snel naar buiten.

Ik kom uit een familie van wijnhandelaren dus hier wordt de hele avond champagne gedronken in allerlei soorten en maten, niet alleen met de jaarwisseling trouwens. Zelf drink ik tot alles de lucht in is met mate. Champagne is niet de eenvoudigste wijn om te drinken, veel mensen vinden het daarom niet heel lekker. Het is net als je eerste biertje, die was ook niet lekker. Prosecco is voor veel mensen veel toegankelijker omdat het een zoetje heeft.

Vroeger altijd een fles Moet & Chandon, maar liever Prosecco minder van die bubbels :p

Moet is een fabrieks-champagne die "snel" klaar moet zijn. De bubbel van Moet is daarom vrij hard. Er zijn genoeg champagnes met een veel fijnere bubbel, Ruinart bijvoorbeld. Moet is vooral een heel groot bekend merk maar zeker voor dat geld niet de beste champagne. Er zijn veel beter te krijgen die de helft kosten.

Moutardier, zeker de rose is goed
Pannier
Bouby & Fils
Er zijn tal van kleine champagnehuizen met vriendelijke(re) prijzen. De betere wijspeciaalzaak kan je er altijd aan helpen, heeft soms zelfs eigen import.

En als je in de prijs categorie van Moet blijft en je wilt perse een bekende naam kies dan van voor Taittinger of Veuve Clicquot

Wij gaan dit jaar ook aan de champagne. Dit jaar een iets duurdere fles.

IMG_308145_500.png

Meeste champagnes zijn niet te zuipen..

Als iemand een goede heeft wil ik wel een glaasje mee doen.
Maar liever gewoon wijntje/biertje

Drink alleen bij gelegenheden een glaasje mee, dus met oud en nieuw ook. Heb ook nog de pech/ geluk om op 1 januari jarig te zijn dus dat trekt me altijd over de streep om als niet drinker mee te proosten :biertje:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan