Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
Nadat ik een keer gipsstop in mijn nek gehad heb (niet heel hard, geen wond, maar gaat om het idee) zet ik hem elke oud en nieuw op. Vind het echt geruststellend tijdens het kijken naar vuurwerk.

Afgelopen jaar voor het eerst echt intensief te vuurwerkbril gedragen. Vanaf nu gaat die ieder jaar op, het is afgelopen 3 keer (bijna) fout gegaan met het afsteken van vuurwerk. 1 klapper onder de bril, 1 klapper op de bril en 1 klapper in de nek. Wat was ik blij met mijn bril!!

Wel grappig om te zien dat ik 6 jaar terug nog postte in dit topic dat ik het overbodig vond. Verstand komt met de jaren blijkbaar!:cool:

Afgelopen jaarwisseling de gehele avond met een vuurwerkbril mijn spullen afgestoken. Beviel uitstekend. Geeft toch meer vrijheid als er een cake zijn bombettes de lucht in schiet om er van te kunnen genieten. Ook al gebruik ik voor de losse cakes altijd een vuurwerkklem.Vind trouwens dat ze deze verplicht moeten stellen omdat er veel onwetende stokers zijn. Hebt niet altijd invloed wat er om je heen kan gebeuren, dus die bril blijft gewoon op.

Afgelopen jaarwisseling voor het eerst actief de bril opgehad. Vrienden bij wie we waren hebben een zoontje die ook vuurwerk afsteekt dus moesten er nu zelf ook aan geloven! maar voor mij geen jaarwisseling meer zonder bril!

bevalt prima!

Ik steek geen lontje aan zonder bril op m'n neus, al jaren niet. Voor de kinderen en omstanders geldt hetzelfde: geen bril = geen vuurwerk. Het hoeft maar één keer mis te gaan.

Ook dit jaar heb ik weer een bril op gehad. Enkele stukjes gips in mijn gezicht gekregen, dat is dan toch weer een bevestiging dat ik niet voor niks een bril draag. Kijkt ook een stuk relaxter met een bril op.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen in familie/vrienden die het onnodig vinden. Onder het motto "het gaat al 30 jaar goed, dus het zal echt niet nodig zijn"

Ik draag m zelf continue als ik buiten ben. t is gewoon standaard uitrusting.

Ik heb ook een flinke bak met brillen staan die ik in bruikleen deel met de mensen om me heen. Afgelopen jaar was ik met een groep liefhebbers in Zoetermeer. Die hadden ook allemaal hun eigen bril mee en droegen hem ook allemaal

Hier ook altijd een vuurwerkbril op. Valt mij wel op dat nog maar weinig mensen het doen in mijn omgeving.

Voor gaande jaren alleen tijdens een showtje opgehad. Afgelopen jaar heel de avond er zo wat mee rond gelopen. En zeker niet het laatste jaartje! Overegens vind ik er Wel een aandachtspuntje dat er bij je bestelling gewoon 1 a 4 gratis brillen horen te zitten.

Voor mij geen vuurwerk zonder bril. Vooral aankomend jaar als ik mijn cake’s ga fakkelen. Sta je te wachten om een cake aan steken terwijl een andere op 1 meter afstand aan het afschieten is.

Geinig om te lezen dat steeds meer mensen hem gewoon de hele avond dragen. Ben hem zelf gaan dragen vanaf het moment dat ik met mijn dochter stook. Voor haar is het de gewoonste zaak van de wereld en zij komt dan ook terug als ze merkt dat haar bril nog binnen ligt. Ook als het is om te kijken.:thumbsup:
Heb inmiddels een doos met veiligheidsbrillen voor gasten die naar mijn showtje kijken. De aanwezige kinderen leg ik uit waarom ik een bril op zet en die zetten hem dan over het algemeen zonder mokken op. Kan de gemiddelde volwassene nog wat van leren :yes:

hier ook in friesland, de hele familie met vuurwerkbril,ik voel me daar ook veiliger mee,de rest ook hoor! je hebt maar 2 paar ogen, zuinig mee zijn

Vorig jaar voor het eerst een bril op gehad, en dat was prima bevallen. Dit jaar had ik er vijftig(!) stuks aangeschaft, maar wegens drukte en de hectiek helemaal vergeten op te zetten.

Back
Bovenaan