Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
Ik ben blij dat ik hem op had dit jaar. Dit kwam vannacht vlak onder mijn oog terecht, mijn tuin ligt er vol mee.

IMG_2316.jpg

Kaliber is 25mm, maar zou ook het binnenwerk van een 30mm box kunnen zijn. Ik denk dat het van de Espada Palms af kwam, daar zie ik namelijk geen stoppen meer in zitten, maar VWM papier onderin de tubes.

Ik ben blij dat ik hem op had dit jaar. Dit kwam vannacht vlak onder mijn oog terecht, mijn tuin ligt er vol mee.

Bekijk bijlage 52235

Kaliber is 25mm, maar zou ook het binnenwerk van een 30mm box kunnen zijn. Ik denk dat het van de Espada Palms af kwam, daar zie ik namelijk geen stoppen meer in zitten, maar VWM papier onderin de tubes.

Inmiddels een verzameling van zo'n 25 brillen. Uitgedeeld en de meeste mensen hebben ze ook opgezet.
Zelf even op gehad maar later afgezet. Dat kijkt net wat lekkerder.

Kreeg vannacht trouwens ook zo'n gipsbonk net naast me.
Hier moet toch iets aan te doen zijn door de importeurs/fabrikanten. Je zou het maar in je oog krijgen.

Toch weer voor de veiligheid opgedaan. Is tevens ook fijner kijken, aangezien bij de grotere cakes veel klei, karton en kruit naar beneden komt zetten.

Je bedoelt zeker "Je zou maar geen bril ophebben". Echt hoor, dan komt er zoveel klei naar beneden en dan doe je geen bril op omdat dat lekkerder kijkt :rolleyes:

Ik neem daarmee een bewust risico wat niet slim is. Daarnaast deel ik mijn omstanders wel allemaal een bril uit.

Los van oogletsel is het ook niet heel fraai als je dit überhaupt op je hoofd of auto krijgt, vindt je niet? Hier zou toch een andere oplossing voor moeten zijn? Best vreemd dat er stukken steen uit de lucht komen vallen.

Ik neem daarmee een bewust risico wat niet slim is. Daarnaast deel ik mijn omstanders wel allemaal een bril uit.

Los van oogletsel is het ook niet heel fraai als je dit überhaupt op je hoofd of auto krijgt, vindt je niet? Hier zou toch een andere oplossing voor moeten zijn? Best vreemd dat er stukken steen uit de lucht komen vallen.

Iedereen is natuurlijk vrij om het risico voor zich te bepalen maar ik vind het geen fijn idee dat als er iets gebeurd en ik naar het ziekenhuis moet het weer een streepje voor is bij de anti partij.

Verder helemaal meen eens met die extreme gips blokken, best bizar

Ik ga volgend jaar ook voor 100% dragen. Dit jaar is het er nog niet helemaal van gekomen maar een paar jaar geleden droeg denk ik vrijwel niemand een bril, ik incluis.

Inmiddels draag ik deze om 12 uur zoveel als mogelijk en merk ik dat ook omstanders om zijn. We moeten de anti's inderdaad zo min mogelijk kansen geven.

Voor het eerst heel de avond op gehad. Achteraf blij met deze beslissing ondanks dat er helemaal niks is gebeurd geeft het toch een prettig gevoel en het kan je veel ellende besparen.

@Firecrack-R Ja sorry was ook geen aanval hoor. Meer dat je door zo'n kleine actie jezelf al voor een belangrijk deel kan beschermen. Niet alleen omstanders of kinderen maar zeker ook jezelf.

@Firecrack-R Ja sorry was ook geen aanval hoor. Meer dat je door zo'n kleine actie jezelf al voor een belangrijk deel kan beschermen. Niet alleen omstanders of kinderen maar zeker ook jezelf.

Geen probleem. Het is goed om elkaar scherp te houden hier. Je hebt ook gelijk en volgend jaar gaat de bril helemaal op.

Wel vraag ik me nog steeds af of er geen andere oplossing voor gips is, ik heb een hekel aan dat spul. Maar dat is stof voor een ander topic.

Ik heb zoals afgelopen jaren bij het afsteken gewoon een vuurwerkbril opgedaan. Vind het er niet uit zien, maar daar draait het gelukkig niet om. Lekker vuurwerk afsteken en toekijken zonder dat er stukjes gips in je ogen vallen of als er toch iets fout gaat dat je ogen in ieder geval zijn beschermd!

Hier ook niet meer zonder bril naar buiten, en zeker niet meer tijdens het 0.00 uur moment.
Als voorbeeld naar mijn zoontje, die helemaal niet zonder naar buiten mag, maar ook gewoon nodig. Er is bij ons een cake ontploft en de salutes vlogen door de straat. Niet erg prettig kan ik melden ....

Ik was meestal ook eigenwijs om geen bril op te doen, maar dit jaar heb ik hem de hele avond op gedaan en dat beviel overigens wel dus volgend jaar gewoon weer

Uiteraard, zet hem altijd op.

Ik wordt er alleen wel helemaal gek van dat die bril telkens beslaat.

Al enkele jaren altijd op bij elk stookmoment. Ik wil het simpelweg niet riskeren dat ik of omstanders door mijn vuurwerk letsel krijgen. Ogen zijn oh zo belangrijk.

Gips- klei, as, sterren of andere dingen komen gewoon naar beneden! Alles wat de lucht in gaat komt ook weer terug naar beneden. Zo had ik gister in de vooravond een stuk gips onder mijn oog op mijn wang gekreken :o.

Back
Bovenaan