Wetgeving Frankrijk

Ik kom er nu pas achter dat het 14 juli een feestdag is in Frankrijk, dat betekend: vuurwerk! En wat denk je: 14 juli kom ik net aan in Frankrijk!!!

wat heb jij weer een "pech" :p....... Ik zit dan ook in Frankrijk, ben van 13 t/m 15e in Frankrijk, showtje bouwen, waar zit jij precies Ruben? Ik nabij de stad Beauvais.

Je kan het hele jaar door die bekende rotjes kopen. Kom niet op de naam.
En van die kleine dingetjes knetterballen in hobbyzaakjes.
Maar ik zou niet weten hoe het dan zit. Heb nog nooit een echte vuurwerkwinkel gezien in Frankrijk.

Ik was paar jaar terug ook rond die tijd in Frankrijk, en had me toch vuurwerk gezien snachts!

Verder heb ik in Frankrijk best vaak vuurwerk gezien, maar dat waren voornamelijk grote en kleine rotjes, wat romeinse kaarsen enzo en vuurpijlen, die los verkocht werden voor een absurde prijs. Niet echt boeiend dus.

Je kan het hele jaar door die bekende rotjes kopen. Kom niet op de naam.
En van die kleine dingetjes knetterballen in hobbyzaakjes.
Maar ik zou niet weten hoe het dan zit. Heb nog nooit een echte vuurwerkwinkel gezien in Frankrijk.
le tigre bison bedoel jij denk ik?

Jaren geleden ook rond 14 juli in Frankrijk op vakantie geweest. Wij zaten toen in Les Bois Francs van Center Parcs en zijn een paar dagen voor 14-07 een dagje naar de stad Le Havre geweest. Op bijna elke hoek van de straat in het centrum en de haven stond toen een krantenkiosk en in elk van de kiosken werd ook vuurwerk verkocht. Inderdaad veel klein spul maar ook leuke blokjes en grotere pijlen. En daar was de prijs (toen) wel scherp!

In het park werd toen trouwens inderdaad op de 13e een vette show geschoten.

Opbouw show in Parijs; Trocadero plein tegenover de Eiffeltoren.

2mgjazb.jpg

De show is voor 13/14 Juli en wordt verzorgd door La Croix-Ruggieri.

risqhw.jpg

wjj4lv.jpg

9u21j4.jpg

Laatst bewerkt:
Klopt het nog steeds dat je het vuurwerk heel het jaar door kan kopen?
En zo ja, weet iemand ook een vuurwerkwinkeltje in Parijs?
Ik ga namelijk over 2 weken een week naar Parijs met school.

Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik meen dat sommige speelgoed/feestwinkels en toeristenzaakjes wel eens wat Bison knallertjes en degelijke hebben liggen.
En, ooit gegoogled, er schijnt een winkeltje op de Champs Elysées te zitten.

Eigenlijk een irritant topic. Zit je net de wetgeving te lezen lees je 4 post verder dat het weer niet werkt.

Ik zocht meer praktische info. Vuurwerkwinkels in Metz, Nancy, Douai, Amiens, Lille ofwel Noord-Frankrijk. Hoe vind je vuurwerkwinkels in Frankrijk?

Goed zoeken, ik had er een paar gevonden in Parijs maar die zitten in de buitenwijken en toen ik daar heen ging was die dicht.

Je kan op feu d'artifice en dan de plaats googlen, feu d'artifice is het Frans voor vuurwerk.

Dit jaar weer met 14 juli (wat op 13 juli wordt gevierd) in Frankrijk! :D

Super veel zin aan, hopelijk weer een leuk showtje met lekkere temperaturen.

Ik heb jaren terug op vakantie 3" shells geschoten op die feestdag in juli in frankrijk. Was super! Was gewoon vrij te verkrijgen bij de supermarkt

Ik ben dit jaar op 14 juli in Frankrijk (meer van Annesy)
Wordt het dit jaar wel op 14 juli gevierd en mag je shells gewoon in alle rust kopen en afsteken?

ga al ong. 8 jaar op vakantie in Frankrijk, of het op 14 juli wordt gevierd:ik denk het wel.
maar zover ik weet mag je GEEN shells als particulier afsteken. ook nog nooit gezien dat iemand er in Frankrijk er zomaar een afstak. Bij de shows op 14 juli wordt door profs vuurwerk afgestoken waaronder shells. Wel verkopen ze in Frankrijk in de winkel vuurwerkpakketjes met babypijltjes, echte vuurpijlen die in de lucht ploffen (met klein effect)rokballetjes en buisjes romeinse kaarsen, jumping jacks, van die dike rotjes met een leeuw erop en van die grote bijen. verder ook nog NOOIT een winkel in Frankrijk gezien die gwn shells verkoopt.

ga al ong. 8 jaar op vakantie in Frankrijk, of het op 14 juli wordt gevierd:ik denk het wel.
maar zover ik weet mag je GEEN shells als particulier afsteken. ook nog nooit gezien dat iemand er in Frankrijk er zomaar een afstak. Bij de shows op 14 juli wordt door profs vuurwerk afgestoken waaronder shells. Wel verkopen ze in Frankrijk in de winkel vuurwerkpakketjes met babypijltjes, echte vuurpijlen die in de lucht ploffen (met klein effect)rokballetjes en buisjes romeinse kaarsen, jumping jacks, van die dike rotjes met een leeuw erop en van die grote bijen. verder ook nog NOOIT een winkel in Frankrijk gezien die gwn shells verkoopt.

Oké dankjewel. :)
Ach dat kleine spul is ook leuk, maar ze verkopen volgens mij ook kleine shellkitjes.
Weet je ook wanneer het verkocht wordt?

shellkitjes heb ik nog nooit gezien. (zegt niet dat ze die niet verkopen)
Die pakketjes kan je gewoon het hele jaar door in de supermarkt kopen, paar jaar terug wat dingen van gekocht, dit jaar eigenlijk niks zien liggen behalve rotjes. Wel verkochten ze op het marktplein de avond van de vuurwerkshow rotjes romeinse kaarsen en vuurpijltjes, moet wel zeggen dat het wel mooie vuurpijlen waren, gingen met harde fluit omhoog met klein (prut) effectje

Paar dagen geleden in Parijs geweest. Daar zeiden ze dat je altijd vuurwerk kan kopen behalve van 7 t/m 14 juli. Afsteken mag op 14 juli en 31 december. Maar op 14 juli weer niet in centrum Parijs (ik was stiekem de enige). Alleen in buitengebied. Het vuurwerk daar is duur en zeldzaam.

4 winkels langsgeweest en maar bij 2 verkochten ze ook vuurwerk zoals knallers, romeinse kaarsen, vulkanen en siercakes. Alles is daarbij wel ontzettend duur. 30 euro voor een 16 shots cake van 150 gram is nogal overdreven. Maar goed, beter iets dan niets. Hierbij wat filmpjes:

p054410_ecume-des-mers-360x410.jpg

stroboscope-plein-la-vue-ok.jpg

Heeft iemand informatie over de huidige wetgeving in Frankrijk of gelden er nog steeds dezelfde of Europese regels?

Ondertussen al het één en ander gevonden maar niks over hoeveel je mag vervoeren, weet iemand dat?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan