Wetgeving Duitsland

Optie leveren gaat er niet komen, dan nog moet je je afvragen of je de grens ermee over komt, zeker de laatste drie dagen zullen ze controleren.

Wij verblijven bij iemand vlak over de grens in Duitsland die een privé terein heeft. Hopelijk zouden ze kunnen leveren, lokatie vlak bij de winkel. Dus niets te grens over

Laatst bewerkt:
Dit is wat ik heb kregen via de mail van vuurwerkduitsland.com

Vuurwerk afhalen in 2020
Wij kunnen ons goed voorstellen dat je jouw bestelling graag komt ophalen op de geplande afhaaldagen dit jaar. We zijn op dit moment nog steeds druk in gesprek met de overheid, juristen en andere betrokkenen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Vooralsnog hebben we goede hoop dat je dit jaar je bestelde vuurwerk af kan halen. We zullen je hiervan op de hoogte houden.

Verder willen we je nog wijzen op de volgende extra afhaalopties dit jaar:

Afhaalpunt in België:
Zojuist hebben we te horen gekregen dat 17-12 waarschijnlijk de laatste mogelijkheid is om bestellingen bij onze Belgische partners op te halen. Reserveer jouw tijdslot via deze link.

Zakelijk afhalen in Duitsland
Op 18, 19 en 20 december kan je zakelijke bestellingen ophalen bij ons in Duitsland. Hier is geen extra vuurwerkvergunning voor nodig, enkel een bewijs dat het een zakelijke transactie betreft. Indien je over een onderneming met een kvk nummer beschikt kunnen we op verzoek jouw bestelling omzetten naar zakelijke bestelling. Het afhalen van de bestelling mag worden gedaan door de eigenaar of via een volmacht door een vertegenwoordiger van de eigenaar van het bedrijf. Wil je van deze service gebruik maken, neem dan contact op via het contactformulier op deze pagina.

Vuurwerk opslaan
We kunnen ons voorstellen dat door alle Coronabeperkingen het afsteken van het bestelde vuurwerk in 2020 niet ideaal is. Daarom slaan we jouw bestelling een jaar gratis op. Wil je van deze service gebruik maken? Mail ons jouw bestelnummer en we maken het in orde.

Tot zo ver deze update. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen we dit communiceren.

Groeten,

Team Vuurwerk Duitsland

Mooi ook dat ze zeggen we slaan je bestelling gratis op, alsof ze je een gunst doen.
Mafklappers

Nou nou zeg, azijn in de aanbieding?
Ze doen er alles aan. Ze hebben ook een locatie in Belgie geopend om je vuurwerk op te halen. Ik laat het een jaartje liggen als ik het niet kan gaan ophalen, of als het een te groot risico is. Nooit problemen gehad met VWD...

Hmm ja misschien teveel negativiteit gelezen
Excuus! Teveel azijn ingeslagen tijdens het hamsteren

Nou nou zeg, azijn in de aanbieding?
Ze doen er alles aan. Ze hebben ook een locatie in Belgie geopend om je vuurwerk op te halen. Ik laat het een jaartje liggen als ik het niet kan gaan ophalen, of als het een te groot risico is. Nooit problemen gehad met VWD...
Ik wacht ook gewoon af wat er gaat gebeuren met afhaal op 29 30 31 dec ondanks dat ik wel over een kvk beschik. Mocht het niet doorgaan laat ik het ook staan tot volgend jaar.

Je kunt je ook nog even snel inschrijven bij het KvK als je echt het vuurwerk wilt hebben. Kost je €50,00 en je kunt meteen een uittreksel meekrijgen voor €15,00.

Maar de Aldi, ReWe, Lidl etc. verkopen dit jaar dus geen vuurwerk?

Geen enkele super meer. Verkoop van vuurwerk is gewoon klaar. Men is nog wel steeds bezig om het bestelde vuurwerk met coronaregels in acht nemend uit te mogen leveren. Maar lees ook al dat de regering bezig is om de gaten die er momenteel zijn (dus uitlevering met kvk) dicht te spijkeren met nieuwe wetgeving.

Denk dat we gewoon weer moeten afwachten wat het gaat worden. Heb zelf nog een cat1 bestelling in duitsland gedaan :D

Hmm. Maar hoe zit het de deelstaat die in zoverre hetzelf mogen bepalen? Anders hopen dat er volgend jaar wel af mag worden gestoken. In deze huidige tijd weet je het maar nooit

Het is in Duitsland nog een groter zooi dan hier. Niemand weet echt waar ze aan toe zijn. Deelstaten zijn hun eigen regels aan het bepalen, verzenden of afhalen is totaal niet duidelijk, ze zijn bezig de regels aan te passen voor mensen met papieren en in sommige deelstaten geld wel een afsteekverbod.

Geen geld terug optie bij ze. Behoorlijk fucked up

Geen idee hoe het in DL is geregeld of je als ondernemer verplicht bent een optie tot geld terug te bieden als je niet MAG leveren. In NL is de ondernemer hoe dan ook verplicht een optie tot terugbetaling te hebben als er om welke reden dan ook niet geleverd kan worden.

Los daarvan is het in DL nog niet eens zeker of er helemaal niet geleverd mag worden, dus is er toch ook nog helemaal geen sprake van een geld terug optie? Als zij pas een dag voor O&N te horen krijgen dat ze niet uit mogen leveren, vanaf dat moment heb jij pas recht op geld terug, ALS dat in DL zo geregeld is.

Ik zit in de retail en heb nogal veel contact met buitenlandse ondernemers en die merken heel vaak dat mensen aankopen doen bij een buitelandse (EU) winkel, maar helemaal niet weten wat hun rechten en plichten zijn. Ze denken veelal dat dat hetzelfde is als in hun eigen land, terwijl dat behoorlijk kan verschillen. Garantie kan verschillen, bedenktijden, terugbetaal opties wanneer levering niet plaats kan vinden, kunnen allemaal anders zijn.

Met ook een verbod in Duitsland wordt het aandeel illegaal vuurwerk in Nederland verhoudingsgewijs alleen maar groter. Dus nog meer reden om in januari te bewijzen dat schade, verwondingen, knaloverlast en wanorde niks, maar dan ook niks met legaal Nederlands consumentenvuurwerk te maken heeft en een permanent vuurwerkverbod niets, maar dan ook niets op gaat lossen. Laten we daar vooral op inzetten! Hoe zuur komende jaarwisseling ook zal gaan zijn. Winst uit verlies, het zou mooi zijn!

Back
Bovenaan