Wetgeving Duitsland

Er wordt gehoopt door winkels dat afhalen wel mag, maar ga hier niet van uit. Voorbestellen + afhalen valt onder verkopen. Er is een algeheel verkoop verbod. Wat Funkeliefhebber zegt, ga er niet van uit dat dit wel mag want dat is zeer naieve hoop.

We staan helaas schaakmat. Het over de grens nemen is onmogelijk gemaakt, de verkoop ligt aan banden. En door de strengere lockdown is het daar stoken voor ons Nederlanders ook onmogelijk gemaakt.

Zeer vervelend dit verbod ook, al had ik er zelf geen gebruik van gemaakt, het is wel extra zuur voor de mensen die hier een oplossing hadden gevonden.

Lijkt me dat het opslag probleem hier direct behoorlijk door wordt vergoot voor de NL importeurs. Nu moet ook nog eens al het vuurwerk voor DL worden opgeslagen. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Zeer vervelend dit verbod ook, al had ik er zelf geen gebruik van gemaakt, het is wel extra zuur voor de mensen die hier een oplossing hadden gevonden.

Lijkt me dat het opslag probleem hier direct behoorlijk door wordt vergoot voor de NL importeurs. Nu moet ook nog eens al het vuurwerk voor DL worden opgeslagen. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
Daar haal je wel een punt aan idd ! Dit was natuurlijk niet te voorzien maanden terug .laten we hopen dat ze het allemaal kunnen opslaan!

Och, meneertje moet even z'n gelijk halen hoor.
Ik had die voorspelling ook wel kunnen doen maar er was gewoon nog niks zeker. Er is trouwens nog steeds een hoop onduidelijkheid dus ik weet niet wat je met je post dient te bereiken?

Maar als jij er een strakke plasser van krijgt wil ik je best gelijk geven hoor. Heb je in ieder geval nog een lichtpuntje te pakken dit jaar.
Vooral gniffelen om je naïviteit, en je onvermogen om voorspellingen te maken/geloven op basis van eerdere besluiten/koersen die genomen zijn :tongue2:

Strakke plasser net niet, maar wel genieten ja. En vooral veel onmacht en frustratie idd. Maja laten we er maar over ophouden, kwaad is nu geschied.

Laatst bewerkt:
Er wordt gehoopt door winkels dat afhalen wel mag, maar ga hier niet van uit. Voorbestellen + afhalen valt onder verkopen. Er is een algeheel verkoop verbod. Wat Funkeliefhebber zegt, ga er niet van uit dat dit wel mag want dat is zeer naieve hoop.

We staan helaas schaakmat. Het over de grens nemen is onmogelijk gemaakt, de verkoop ligt aan banden. En door de strengere lockdown is het daar stoken voor ons Nederlanders ook onmogelijk gemaakt.

Bah dat extra zetje om Nederlanders niet aan te sporen. In de Metro ligt er nu al vuurwerk en dat ligt er tot zeker a.s. woensdag. Tevens lijkt het erop dat websites als pyroweb gaan uitleveren aan huis. Niet elke winkel heeft die optie (Pyrodepot, Langenberg, Rührfuerwerk volgens mij zeker niet). Dus ik zou zeggen zou je op bezoek gaan bij familie/vrienden in DL en allen vuurwerkliefhebber. Bestel dan nog snel online zodat je i.i.g. nog iets kan stoken de 31e.

https://prospekte.metro.de/silveste...utschland_starke-marken-1012-1612:rlpb:p0:all

Laatst bewerkt:
Bah dat extra zetje om Nederlanders niet aan te sporen. In de Metro ligt er nu al vuurwerk en dat ligt er tot zeker a.s. woensdag. Tevens lijkt het erop dat websites als pyroweb gaan uitleveren aan huis. Niet elke winkel heeft die optie (Pyrodepot, Langenberg, Rührfuerwerk volgens mij zeker niet). Dus ik zou zeggen zou je op bezoek gaan bij familie/vrienden in DL en allen vuurwerkliefhebber. Bestel dan nog snel online zodat je i.i.g. nog iets kan stoken de 31e.

https://prospekte.metro.de/silveste...utschland_starke-marken-1012-1612:rlpb:p0:all

Gisteren waren er een aantal websites ofline gehaald zodat er niet meer besteld kon worden.
Ik heb mijn order bij Ruhrfeuerwerk doorgeschoven naar volgend jaar en als dank krijg ik best wel wat gratis vuurwerk.
Heb geluk dat ik nog in belgie ben geweest en redelijk wat ingeslagen had afgelopen jaar omdat er veel produkten uitgingen.

Voordat we allemaal speculaties gaan doen over dat winkels in Duitsland wel gaan bezorgen en uitleveren. Vooralsnog is er spraken van een volledig vuurwerk(verkoop)verbod. Dit punt moet nog worden uitgewerkt en zal een dezer dagen bekend worden. De branche daar is aan het kijken of ze bestellingen wel op een manier mogen en kunnen uitleveren als er voldaan wordt aan voorwaarden (bijvoorbeeld bezorgen of pick-up and go).

Dit is dus niet zeker! Ik zou dus ook gewoon niet meer gaan bestellen in Duitsland voordat er meer duidelijk is. Let wel, Duitsland is gewoon in lockdown vanaf woensdag tot in januari. Ook ik heb een bestelling in Duitsland gedaan, die gaat ook niet door helaas en is naar volgend jaar gezet. Het is helaas niet anders voor ons... :sad:

Laatst bewerkt:
Ik heb de gok niet genomen dst reeds geplaatste bestellingen uitgeleverd mogen worden. En ook al kon ik mijn bestellingen ophalen denk dat je als Nederlander indien je geen privé terrein hebt gefixt niet echt op je gemak kan stoken in Duitsland met de nieuwe maatregelen.

Heb Fireworxxx een mail gestuurd, orders worden geannuleerd en krijg mijn geld terig gestort. Baal er wel flink van, keek er echt naar uit om met een aantal andere freaks effe goed los te gaan in Duitsland

Mail vuurwerkgigant Röder vandaag.

Guten Tag,

vielen Dank für Ihre Nachricht.

Nach aktuellem Stand betrifft das Verkaufsverbot nicht die bereits abgeschlossenen Verträge (also auch Ihre Bestellung).

Ihre Sendung ist auch bereits gepackt und wurde an die Spedition übergeben.

Von unserer Seite aus findet die Auslieferung also statt.

Auch gibt derzeit kein deutschlandweites Feuerwerksverbot an Silvester (in der Regel darf man am 31.12. und 01.01. ab 18 Uhr zünden), sondern nur an belebten Plätzen."

Voordat we allemaal speculaties gaan doen over dat winkels in Duitsland wel gaan bezorgen en uitleveren. Vooralsnog is er spraken van een volledig vuurwerk(verkoop)verbod. Dit punt moet nog worden uitgewerkt en zal een dezer dagen bekend worden. De branche daar is aan het kijken of ze bestellingen wel op een manier mogen en kunnen uitleveren als er voldaan wordt aan voorwaarden (bijvoorbeeld bezorgen of pick-up and go).

Dit is dus niet zeker! Ik zou dus ook gewoon niet meer gaan bestellen in Duitsland voordat er meer duidelijk is. Let wel, Duitsland is gewoon in lockdown vanaf woensdag tot in januari. Ook ik heb een bestelling in Duitsland gedaan, die gaat ook niet door helaas en is naar volgend jaar gezet. Het is helaas niet anders voor ons... :sad:

Mijn reactie is verwijderd. Omdat ik een moderator op de vingers tik. Er is alleen sprake van een verkoop verbod. Absoluut geen sprake van een vuurwerkverbod.

Mijn reactie is verwijderd. Omdat ik een moderator op de vingers tik. Er is alleen sprake van een verkoop verbod. Absoluut geen sprake van een vuurwerkverbod.

Je reactie is inmiddels overbodig geworden. En overbodige reacties worden verwijderd. Niet meer niet minder hoor. En volgens mij tik je niemand op de vingers toch? Je geeft alleen aan dat het stukje niet helemaal juist is, nu wel. Het stukje heb ik aangepast als je goed leest, maar schijnbaar is dat wat lastig.
Daarnaast kun je dit soort zaken ook prima per pm oplossen. Staat er iets niet correct, stuur ons een pm. Door direct te gaan schreeuwen etc los je niets op en gaan andere leden zich alleen maar irriteren aan je.

We moeten het eerst per deelstaat afwachten.

Beetje geduld aub, komende dagen horen we wat er mogelijk is. Nu 4 pagina's speculatie ofzo. Allemaal stress.

Je reactie is inmiddels overbodig geworden. En overbodige reacties worden verwijderd. Niet meer niet minder hoor. En volgens mij tik je niemand op de vingers toch? Je geeft alleen aan dat het stukje niet helemaal juist is, nu wel. Het stukje heb ik aangepast als je goed leest, maar schijnbaar is dat wat lastig.
Daarnaast kun je dit soort zaken ook prima per pm oplossen. Staat er iets niet correct, stuur ons een pm. Door direct te gaan schreeuwen etc los je niets op en gaan andere leden zich alleen maar irriteren aan je.

Je hebt het anders nog steeds niet goed staan. Er hoort te staan verkoopverbod op vuurwerk. Geen vuurwerkverbod.

Dit kan natuurlijk nog wel altijd komen.

NRW:

NRW-Coronaschutzverordnung ist draußen!!
https://www.land.nrw/sites/default/...-14_coronaschvo_ab_16.12.2020_lesefassung.pdf

"(5) Zum Jahreswechsel 2020/2021 sind öffentlich veranstaltete Feuerwerke sowie jede Verwendung von Pyrotechnik auf von den zuständigen Behörden näher zu bestimmenden publikumsträchtigen Plätzen und Straßen untersagt."

Weiter oben in der Verordnung:
"(2) Der Betrieb von nicht in Absatz 1 genannten Verkaufsstellen des Einzelhandels ist untersagt. Zulässig ist insoweit lediglich der Versandhandel und die Auslieferung bestellter Waren; die Abholung bestellter Waren durch Kunden ist nur zulässig, wenn sie unter Beachtung von Schutzmaßnahmen vor Infektionen kontaktfrei erfolgen kann.

Dan mag bijvoorbeeld vuurwerk Langenberg dus leveren/laten afhalen?

https://www.land.nrw/sites/default/...-14_coronaschvo_ab_16.12.2020_lesefassung.pdf

NRW:

NRW-Coronaschutzverordnung ist draußen!!

"(5) Zum Jahreswechsel 2020/2021 sind öffentlich veranstaltete Feuerwerke sowie jede Verwendung von Pyrotechnik auf von den zuständigen Behörden näher zu bestimmenden publikumsträchtigen Plätzen und Straßen untersagt."

Weiter oben in der Verordnung:
"(2) Der Betrieb von nicht in Absatz 1 genannten Verkaufsstellen des Einzelhandels ist untersagt. Zulässig ist insoweit lediglich der Versandhandel und die Auslieferung bestellter Waren; die Abholung bestellter Waren durch Kunden ist nur zulässig, wenn sie unter Beachtung von Schutzmaßnahmen vor Infektionen kontaktfrei erfolgen kann.

Dan mag bijvoorbeeld vuurwerk Langenberg dus leveren/laten afhalen?

Gewoon even afwachten dus heren.... heb zelf net het wetsvoorstel hierboven voor Duitsland gelezen en die laat in mijn ogen weinig ruimte om uit te leveren.
Maar als men hier wel groen licht voor krijgt (nav van het tweede geqoute stukje uit het besluit) zou dat alleen maar fijn zijn voor diegenen. Vaak heeft de regio er ook nog iets over te zeggen.

Erg benieuwd hoe dit uit zal pakken. Wel uitleveren zou namelijk voor de liefhebbers (ook in Duitsland) heel erg fijn zijn. En nog meer voor de winkeliers daar trouwens! :wink:

Back
Bovenaan