Wetgeving Duitsland

Jongens lief blijven!
Het lijkt er in ieder geval op dat het nog spannend gaat worden daar. Ik hoop dat het goed uit oakt voor degenen die plannen hebben gemaakt

Nu veel berichten dat Duitsers massaal nu vuurwerk snel nog online bestellen voor de 16e. Deze zouden dan wel afgehaald mogen worden de officiële verkoop dagen.

Verkoop op de dagen zelf verboden dus. Bestellingen die vooraf worden gedaan of al zijn gedaan is onduidelijkheid over. Wordt gesproken dat dit afgehaald kan worden. Afsteken van vuurwerk dus niet verboden.

https://docdro.id/q3qgUnM

Het spoedoverleg is voorbij en er komt een strenge lockdown in Duitsland.

- Niet essentiele winkels worden gesloten
- Zelfs kappers sluiten
- Buitenshuis geen alcohol nuttigen
- De verkoop van vuurwerk wordt verboden

Er was een gedeeltelijke lockdown en ze gaan nu over naar een zwaardere lockdown van aanstaande woensdag tot 10 januari.

https://nos.nl/artikel/2360439-duitsland-vanaf-woensdag-3-5-week-in-strenge-lockdown.html

Kom dan wel a.u.b. met het complete verhaal.

Bestellingen die al geplaatst zijn is nog onduidelijkheid over of dit d.m.v. afhaal op tijdstip door kan gaan. Bestellingen tot 16.12 wanneer dit ingaat zouden hier dan ook onder vallen.

Tevens is er geen afsteekverbod. Ze raden het af (maar dat deden ze een maand geleden ook al). Vuurwerk wat je thuis hebt of dus nog kan ophalen/geleverd gaat krijgen mag afgestoken worden.

Ik had mijn vuurwerk al weken geleden besteld, ik verblijf bij iemand die daar woont. Op zijn terrein mogen wij afsteken. En de winkel zit 2 a 3km verderop. Diegene zou mee willen gaan om op te halen. Ik hoop dus dat er afgehaald kan worden zoals bij Zena België. Of iets anders. Ik hoop dat wij allen toch daar naartoe kunnen gaan. Maar ben benieuwd wat ze in per regio doen.

Bestellingen die al geplaatst zijn is nog onduidelijkheid over of dit d.m.v. afhaal op tijdstip door kan gaan. Bestellingen tot 16.12 wanneer dit ingaat zouden hier dan ook onder vallen.

Tevens is er geen afsteekverbod. Ze raden het af (maar dat deden ze een maand geleden ook al). Vuurwerk wat je thuis hebt of dus nog kan ophalen/geleverd gaat krijgen mag afgestoken worden.

Denk je nou echt dat er met een complete lockdown dat je dan nog vuurwerk kan halen? Zat eerst nog te twijfelen of ik vuurwerk ging bestellen en ben blij dat ik dat niet gedaan heb.

Ik had mijn vuurwerk al weken geleden besteld, ik verblijf bij iemand die daar woont. Op zijn terrein mogen wij afsteken. En de winkel zit 2 a 3km verderop. Diegene zou mee willen gaan om op te halen. Ik hoop dus dat er afgehaald kan worden zoals bij Zena België. Of iets anders. Ik hoop dat wij allen toch daar naartoe kunnen gaan. Maar ben benieuwd wat ze in per regio doen.
Wil je feestje niet verpesten maar de verkoop gaat niet door dit jaar dus ...

Wat vertel jij dan nu meer dan masterbsc. En als je kan afhalen legaal is het natuurlijk alleen voor de Duitsers, want tja de grens over mag niet meer met vuurwerk. Dus voor de meeste Hollanders is het gewoon einde oefening.

Wat vertel jij dan nu meer dan masterbsc. En als je kan afhalen legaal is het natuurlijk alleen voor de Duitsers, want tja de grens over mag niet meer met vuurwerk. Dus voor de meeste Hollanders is het gewoon einde oefening.

Voorbeelden zoals DJA noemt kan ook dus gewoon. Dat je bij vrienden of familie op bezoek gaat in DL en toch kan stoken. Dat is tenminste nog iets gelukkig:)

4.Am Silvestertagund Neujahrstag wird bundesweit ein An-und Versammlungsverbot umgesetzt. Darüber hinaus gilt ein Feuerwerksverbot auf durch die Kommunen zu definierenden publikumsträchtigen Plätzen. Der Verkauf von Pyrotechnik vor Silvester wird in diesem Jahr generell verbotenund vom Zünden von Silvesterfeuerwerk generell dringend abgeraten, auch vor dem 3Hintergrund der hohen Verletzungsgefahr und der bereits enormen Belastung des Gesundheitssystems.

KEIN Verkauf im Discounter o. Postenhandel
KEIN Abbrennen auf öffentlichen und belebten Plätzen (Details werden von den Städten noch veröffentlicht)
EIN dringendes Abraten vom Abbrennen (DAS ist kein Verbot, sondern lediglich ein dringender Aufruf)
EIN Abbrennen von jeglichen Resten, bereits erhaltenen Bestellungen ist ERLAUBT

Mijn Duits is alles behalve goed. Kan iemand dit vertalen in Nederlands of zeggen in grote lijnen wat hier gezegd wordt.

Dat het afsteken van resterend vuurwerk en reeds ontvangen bestellingen is toegestaan. Daar komt het op neer.. Echte klote. Duitsland was mijn alternatief. Benieuwd of de vuurwerkwinkels met oplossingen komen de komende dagen.

Maar denk dat ze misschien toch de grenzen kunnen gaan sluiten, ze zijn in staat alles te doen. Maar ziet ernaar uit dat ik maar beter mijn bestellingen kan gaan annuleren. Wat klote.

Back
Bovenaan