Wetgeving Duitsland

Snap het probleem niet. Maar omdat Andre van de vuurwerkstunthal het geld terug gaat storten, word vuurwerk in Duitsland halen ineens moeilijk. Grenzen gaan niet dicht, de supermarkten blijven open en de overige vuurwerkwinkels zorgen voor een pick-up point.

Ik hoop dat je gelijk hebt... Morgen weten we het zeker.

Ik zie de ene na de andere duitse liefhebber op YouTube showen met de unboxing. Kennelijk word dat nu al verstuurd met de 'post'. Tot pallets aan toe zonder stress.

Ik zie de ene na de andere duitse liefhebber op YouTube showen met de unboxing. Kennelijk word dat nu al verstuurd met de 'post'. Tot pallets aan toe zonder stress.
Het is klaar in Duitsland.

Vuurwerk en avondklok
Zowel de federale regering als die in de deelstaten willen een verbod op de verkoop van vuurwerk. Daarnaast komen er zones waar het afsteken van vuurwerk verboden is. Dit om extra belasting van ziekenhuizen door vuurwerkslachtoffers te voorkomen. Desondanks bleef een harde lockdown in Duitsland uit.

Oproep
Pas afgelopen week leken de deelstaten de ernst van de situatie in te zien. Dit na een oproep tot een harde lockdown door het wetenschappelijk instituut Leopoldina (scholen vanaf maandag dicht, niet-levensnoodzakelijk winkels van 24 december tot minstens 10 januari)

Vuurwerk en avondklok
Zowel de federale regering als die in de deelstaten willen een verbod op de verkoop van vuurwerk. Daarnaast komen er zones waar het afsteken van vuurwerk verboden is. Dit om extra belasting van ziekenhuizen door vuurwerkslachtoffers te voorkomen. Desondanks bleef een harde lockdown in Duitsland uit.

Oproep
Pas afgelopen week leken de deelstaten de ernst van de situatie in te zien. Dit na een oproep tot een harde lockdown door het wetenschappelijk instituut Leopoldina (scholen vanaf maandag dicht, niet-levensnoodzakelijk winkels van 24 december tot minstens 10 januari)
Geen onzin verkondigen. Die buisnessinsider is een vage clickbait site.
Er word vandaag pas overleg gepleegd in Duitsland, er is nog niks zeker.

Vuurwerk en avondklok

Oproep

Het is helemaal niet klaar in DL. Niet essentiele winkels kunnen net als de eerdere lockdown op afhaal openblijven. Vuurwerk dus bestellen en afhalen.
Baumarkten helaas gaan wel dicht. Supermarkten blijven uiteraard open en kan je vuurwerk kopen.

Avondklok gaat er in Niedersachsen niet komen. In NRW wellicht wel door hun premier die van een andere partij is dan die van Niedersachsen.

Vuurwerkverbod gaat er algemeen niet komen. Regels m.b.t. doorgaande wegen, eigen terrein etc. gelden dan nog steeds.

Hier een groot stuk over de mogelijke lockdown in Duitland ( zeer zeker ). Alle deelstaten zijn het met elkaar eens dat er een landelijke lockdown moet komen, alleen de datum en de zwaarte wordt besproken.

Duitsland stevent af op harde lockdown, nog voor Kerst - https://nos.nl/l/2360412

De gene die het nu nog ontkennen hebben wel heel erg een bord voor de kop.

Hier een groot stuk over de mogelijke lockdown in Duitland ( zeer zeker ). Alle deelstaten zijn het met elkaar eens dat er een landelijke lockdown moet komen, alleen de datum en de zwaarte wordt besproken.

Duitsland stevent af op harde lockdown, nog voor Kerst - https://nos.nl/l/2360412

De gene die het nu nog ontkennen hebben wel heel erg een bord voor de kop.

Mooi verhaal wederom van iemand die er ver vanaf zit. Staat ook niks over vuurwerk. Afsteekverbod zal er 100% zeker niet komen en verkoopverbod hoogstwaarschijnlijk ook niet. De containers staan zelfs al op diverse parkeerplaatsen bij de supermarkten.

Mooi verhaal wederom van iemand die er ver vanaf zit. Staat ook niks over vuurwerk. Afsteekverbod zal er 100% zeker niet komen en verkoopverbod hoogstwaarschijnlijk ook niet. De containers staan zelfs al op diverse parkeerplaatsen bij de supermarkten.

Ik zeg zelf ook niks over vuurwerk? Maar over een lockdown ( dat is een feit ). Aan je vele berichten te lezen in dit topic die steeds 1 kant op gaan, lijkt het dat je je zelf ergens van probeert te overtuigen maar dat het op 1 of andere manier niet lukt. Iedereen wilt graag oud en nieuw vieren op een zo gunstig mogelijke manier. Maar om het gewoon random steeds tegen te spreken dat de situatie is zoals het is, maakt het niet mooier.

Je spreekt heel de tijd over dat niet alle deelstaten in een lockdown mee zullen gaan. Een kort moment later wordt er een lockdown aangekondigd waar alle lidstaten in mee willen gaan.

Ik zeg zelf ook niks over vuurwerk? Maar over een lockdown ( dat is een feit ). Aan je vele berichten te lezen in dit topic die steeds 1 kant op gaan, lijkt het dat je je zelf ergens van probeert te overtuigen maar dat het op 1 of andere manier niet lukt. Iedereen wilt graag oud en nieuw vieren op een zo gunstig mogelijke manier. Maar om het gewoon random steeds tegen te spreken dat de situatie is zoals het is, maakt het niet mooier.

Dit is een DL topic over vuurwerk. Niet over algemene regels of lockdown.

Je spreekt heel de tijd over dat niet alle deelstaten in een lockdown mee zullen gaan. Een kort moment later wordt er een lockdown aangekondigd waar alle lidstaten in mee willen gaan.

Er komen alsnog andere regels per deelstaat ;)

En het afhalen van vuurwerk. Hopelijk hebben de winkels die scenario al uitgestippeld. Mijn verblijf is vlakbij een winkel. Gelukkig heeft de eigenaar aangegeven mee te gaan om op te halen

Nee want je kan gewoon op bezoek bij vrienden/familie in DL.

Geen idee wat jij gesnoven hebt, als ze in Duitsland een lockdown hebben gaan ze ons Nederlanders niet gezellig ontvangen daar voor het beetje afsteken of verkopen van vuurwerk. Of zoals jij zegt bij je vrienden/familie op bezoek. Weet je überhaupt wel wat een lock down inhoud?

Laten we nu maar afwachten als het definitief wordt. Zelfs dan kunnen ze rond kerst weer wat anders zeggen. En de lockdown is de ander niet. Zoiets aan light lockdown of intelligente lockdown, weet niet wat er intelligent aan is. De grenzen waren nooit dicht en hopen dat het zo blijft. Maar we horen het vanzelf. Ik ga van het ergste uit en hoop dat ik er helemaal naast zit��

Niet essentiële winkels dicht. Of te wel heb je besteld in Duitsland gaan de afhaal punten ook dicht. De meeste Duitsers hebben geluk want die laten het thuis bezorgen. Ik zeg vergeet dit jaar maar gewoon en hoop dat volgend jaar een beter jaar word. Denk dat ik dit jaar 00:00 niet eens haal en dan al lekker in me bed lig.

Geen idee wat jij gesnoven hebt, als ze in Duitsland een lockdown hebben gaan ze ons Nederlanders niet gezellig ontvangen daar voor het beetje afsteken of verkopen van vuurwerk. Of zoals jij zegt bij je vrienden/familie op bezoek. Weet je überhaupt wel wat een lock down inhoud?

Je mag gewoon bij familie/vrienden op bezoek in DL. Je kan nu wel de wijsneus hier gaan uithangen.
Zolang je maar aan de aantallen houdt. Met de 1e lockdown is de grens ook niet dicht geweest. Weet jij überhaupt wel wat de DL lockdown inhoud?

Er wordt ook nergens gesproken over een afsteekverbod. Dit komt omdat menig Duitser nu ook al vuurwerk kan kopen bij de METRO en de vuurwerkwinkels geven aan dat bestellingen die zijn gedaan alsnog uitgeleverd/afgehaald kunnen worden.

Back
Bovenaan