Wereldkampioen Vuurwerk - Vanavond 21:10 ned 2

Wat is die Rudi Bakker een vies vuil goor hypocriete moordenaar zeg!! met z'n lelijke *** kop op tv op de plek des onheils! Bah Bah en dan nog zeggen ''de slager keurt zijn eigen vlees''

Yup. Dat dacht ik dus ook. Dat die nog op TV durft te verschijnen. Ik ben geen chemicus maar een handelaar. Nou je wist dondersgoed wat er allemaal bij je opgeslagen lag en in welke hoeveelheden en dat dit teveel was. Bloed aan z'n handen kleeft er en niet zo weinig ook. Met 1 jaar cel is ie nog goed weggekomen.

Yup. Dat dacht ik dus ook. Dat die nog op TV durft te verschijnen. Ik ben geen chemicus maar een handelaar. Nou je wist dondersgoed wat er allemaal bij je opgeslagen lag en in welke hoeveelheden en dat dit teveel was. Bloed aan z'n handen kleeft er en niet zo weinig ook. Met 1 jaar cel is ie nog goed weggekomen.

Laat de overheid dan ook eens een boekje open doen over zichzelf! Dhr. Bakker had natuurlijk weet van hetgeen er bij zijn bedrijf lag opgeslagen, maar ook onze overheid was eindverantwoordelijke op het gebied van controle en handhaving. Dat ze af en toe een oogje dicht knepen in ruil voor wat opslag ruimte voor de opslag van afgekeurd defensie materiaal is iets waar bijna niemand over praat ...

Waar ik me op het einde aan heb lopen ergeren dat iemand uit de branche zonder veiligheidskleding op de brug staat te springen in een allochtonen jasje. Nee das een goed voorbeeld voor de branche dat mogen ze van mij alsnog achteraf beboeten.

Ja dat was nou niet echt een heel goed voorbeeld inderdaad.:bonk:

Eerst zegt leo trek goede kleding aan tijdens oud en nieuw..en vervolgens loop je daar als pyrotechnikus met een nylon jasje die binnen 3 seconden weg fikt als die vlam vat.:p

Tjonge,
Zit ik met verbazing te kijken naar deze Meneer, deze heeft ooit de vuurwerk cursus gegeven.
Het jasje,het niet dragen van veiligheidsmiddelen zeker een PV waard en dan praten hoe veilig zijn bedrijf is niet dus.
We gaan de pyrotronix inladen maar waar is Jolanda. dan wacht je toch echt wel dat iedereen zich heeft afgemeld
Deze meneer zet hiermee de vuurwerkdeskundige wel in een heel verkeerd daglicht.
En dat het keuren in het buitenland van zijn vuurwerk denk dat we hierbij grote ?????? tekens moeten zetten.

Zo kan ik ook wel een docu maken, wat eenzijdig.
Ik vond het voor de verandering wel een redelijk goede docu, die op momenten wist aan te tonen waar de nodige problemen in het hele beleid zitten.

Bah en dan nog zeggen ''de slager keurt zijn eigen vlees''
Ondanks alles heeft ie daar toch wel een punt... de overheid maakt zich er mooi vanaf door zulk soort verantwoordelijkheden naar de branche te schuiven, simpelweg omdat ze het zelf niet kunnen en/of willen. Lekker makkelijk en ongehoord.
Tel daar bij op wat Pen bijv aangaf, dat er sommigen zijn geweest die keihard hebben ingezet op die certificering, maar er ook een aantal zijn geweest die het op z'n beloop lieten en vervolgens in samenspraak met de overheid er toch gewoon tussendoor glippen. Het is maar een voorbeeld, maar toch, dan gaat er toch gewoon structureel iets niet goed?!

Ik vond het voor de verandering wel een redelijk goede docu, die op momenten wist aan te tonen waar de nodige problemen in het hele beleid zitten.

Ondanks alles heeft ie daar toch wel een punt... de overheid maakt zich er mooi vanaf door zulk soort verantwoordelijkheden naar de branche te schuiven, simpelweg omdat ze het zelf niet kunnen en/of willen. Lekker makkelijk en ongehoord.

Dit is niet alleen zo in de vuurwerkbranche.
De overheid heeft deze kennis niet in huis.
Bovendien kost dat heel veel poppetjes. :wink:

Het probleem is dat niemand zich aan de regels houd.Ik ook niet.
We kunnen teveel in Nederland en we moeten altijd over de grens dus altijd ff de wet overtreden.
Neem alleen de verkeersboetes en daar zijn echt de bestuurders fout en niet de auto's....
Importerus zoeken de grenzen op waardoor vuurwerk niet aan de regels voldoet.
Het moet harder groter en meer...
Ik koop zelf ook kartonnen dus praat ook over mezelf.
We hebben meer dan 25 kg in huis en we lonten door..De afstand voor het veilig ontsteken is denk ik bij 80% niet het geval.
Door deze punten blijf je ongelukken houden.
Ik zelf denk dat je de lichtere dingen zoals babypijltjes en Romeinse kaarsen uit de handel moet halen en iedereen een vuurwerkbril moet gaan verplichten net zoals de autogordel dat scheelt veel letsel.
En de overlast moet ook stoppen dus zwaardere boetes voor vroegtijdig afsteken.

Denk dat het verbod op consumenten of een beperking er met de tijd echt wel zal komen wat erg jammer is.

Ik zelf denk dat je de lichtere dingen zoals babypijltjes en Romeinse kaarsen uit de handel moet halen en iedereen een vuurwerkbril moet gaan verplichten net zoals de autogordel dat scheelt veel letsel.
En de overlast moet ook stoppen dus zwaardere boetes voor vroegtijdig afsteken.

En de kleine multi-shot potjes met minder dan 16 schoten ook verbieden en vooral degenen die in pakketten zitten. Die raken na een paar schoten al instabiel en waaien bij windkracht 4 of hoger al om. Ik denk dat veel gevallen van oogletsel dan ook door zulke potjes veroorzaakt worden.

Ja dat was nou niet echt een heel goed voorbeeld inderdaad.:bonk:

Eerst zegt leo trek goede kleding aan tijdens oud en nieuw..en vervolgens loop je daar als pyrotechnikus met een nylon jasje die binnen 3 seconden weg fikt als die vlam vat.:p

Kun je lekker korstjes krabben. :devil:

Tel daar bij op wat Pen bijv aangaf, dat er sommigen zijn geweest die keihard hebben ingezet op die certificering, maar er ook een aantal zijn geweest die het op z'n beloop lieten en vervolgens in samenspraak met de overheid er toch gewoon tussendoor glippen.

Even de concurrentie naaien ook wel genoemd. Door het braafste jongetje van de klas te willen zijn.
Ik vond dat ook weer zo'n typerend stukje. Alle zogenaamde vuurwerk-experts en vertegenwoordigers die aan het woord kwamen, die waren alleen maar bezig hun eigen positie, naam en handeltje te zuiveren / goed te praten en te verkopen. Maar met echt goede algemene argumenten TEGEN een vuurwerkverbod kwam niemand. In tegenstelling tot Dr. Faber die met zat goede argumenten en vraagstellingen kwam voor een vuurwerkverbod.

Nee dat vuurwerkverbod komt er echt ooit. En weet je waarom? Omdat alle betrokkenen en spelers binnen de branche elkaar zelf het daglicht niet gunnen. Er is totaal geen gezamenlijk belang te bespeuren, alleen maar haat en nijd, dus wordt er ook niet gezamenlijk verzet geboden tegen een vuurwerkverbod. Dan ben je als vuurwerkbranche dus geheel kansloos op het moment dat mensen als Bonte, Faber en noem er nog een paar die anti-vuurwerk zijn dan wel gezamenlijk hun pijlen gaan richten.

Even de concurrentie naaien ook wel genoemd. Door het braafste jongetje van de klas te willen zijn.
Tja... aan de andere kant is die oneerlijke concurrentie ook geen feest voor diegenen die zich WEL aan de gestelde certificering houden, met alle bijkomende kosten van dien. Overigens is het geen concurrentie naaien wat ie doet, hij probeert namelijk een schadevergoeding van de overheid te krijgen, zijn goed recht in dit geval.

Nee dat vuurwerkverbod komt er echt ooit. En weet je waarom? Omdat alle betrokkenen en spelers binnen de branche elkaar zelf het daglicht niet gunnen. Er is totaal geen gezamenlijk belang te bespeuren, alleen maar haat en nijd, dus wordt er ook niet gezamenlijk verzet geboden tegen een vuurwerkverbod. Dan ben je als vuurwerkbranche dus geheel kansloos op het moment dat mensen als Bonte, Faber en noem er nog een paar die anti-vuurwerk zijn dan wel gezamenlijk hun pijlen gaan richten.
Dat klopt. Wordt ook al langer op de bekende fora geroepen. Je hoort nooit een eensgezind tegengeluid vanuit de branche, enkel wat oppervlakkig gepiep. Zulke docu's zoals gister moet je als branche aangrijpen om je verhaal te kunnen doen, om je broodwinning te beschermen, dat tegengeluid laten horen. Gebeurt veel te weinig.
Dat, plus het nog steeds te grote aantal ongelukken (door onveilig vuurwerk en verkeerd gebruik), zal er voor zorgen dat binnen pakweg een jaar of 10 het afgelopen zal zijn met consumentenvuurwerk.

Het klopt toch van geen kant dat de slager zijn eigen vlees moet keuren, zo krijg je toch nooit een eerlijke concurrentie, het feit dat Pen helemaal naar Hongarije gaat om daar zijn producten te laten keuren is al bedenkelijk. Snap heel goed zijn beweegreden maar juist is het niet. Waarom gaat iemand naar Hongarije om zijn producten te keuren terwijl EU gelijke regelingen gehanteerd dienen te worden?
De mazen van de wet worden opgezocht en gebruikt (misbruikt), niet dat ik het afkeur want zou in dezelfde situatie hetzelfde gedaan hebben, maar vreemd is het wel.

Tja... aan de andere kant is die oneerlijke concurrentie ook geen feest voor diegenen die zich WEL aan de gestelde certificering houden, met alle bijkomende kosten van dien. Overigens is het geen concurrentie naaien wat ie doet, hij probeert namelijk een schadevergoeding van de overheid te krijgen, zijn goed recht in dit geval.

Wel of geen lid zijn van een branchevereniging blijkt dus uit te maken.
De branche vraagt om een overgangsperiode, wat ook normaal is.

Dat klopt. Wordt ook al langer op de bekende fora geroepen. Je hoort nooit een eensgezind tegengeluid vanuit de branche, enkel wat oppervlakkig gepiep. Zulke docu's zoals gister moet je als branche aangrijpen om je verhaal te kunnen doen, om je broodwinning te beschermen, dat tegengeluid laten horen. Gebeurt veel te weinig.
Dat, plus het nog steeds te grote aantal ongelukken (door onveilig vuurwerk en verkeerd gebruik), zal er voor zorgen dat binnen pakweg een jaar of 10 het afgelopen zal zijn met consumentenvuurwerk.

Wie houdt zich aan de minimale veiligheidsafstanden van vuurwerk?
Daarin zitten de meeste ongelukken volgens mij.

Het klopt toch van geen kant dat de slager zijn eigen vlees moet keuren, zo krijg je toch nooit een eerlijke concurrentie, het feit dat Pen helemaal naar Hongarije gaat om daar zijn producten te laten keuren is al bedenkelijk. Snap heel goed zijn beweegreden maar juist is het niet. Waarom gaat iemand naar Hongarije om zijn producten te keuren terwijl EU gelijke regelingen gehanteerd dienen te worden?
De mazen van de wet worden opgezocht en gebruikt (misbruikt), niet dat ik het afkeur want zou in dezelfde situatie hetzelfde gedaan hebben, maar vreemd is het wel.

Kan ook een financiële reden zijn. :idea:

Ik vond vooral de baas van lesli duidelijk overkomen. Want die rechtszaken zijn zo vertekenend en dat 'gentlemens-agreement' is erg mooie schijn voor de niet vuurwerkliefhebber. Daarom vind ik ook dat de journalist te weinig voorwerk had gedaan, ook op dit forum zitten genoeg mensen met papieren die illegaal bezig zijn ... zolang je 3-10 keer zoveel kan verdienen op 'afgekeurd'(prof shows) vuurwerk op de illegale markt blijft die neiging er altijd.

Ik kon me vooral irriteren aan dat dikke zwijn die huiliehuilie deed over dat haar zoon illegaal vuurwerk had gekocht, zij is juist daar verantwoordelijk ervoor. Ik heb tot mijn 16de geen enkel nitraatje aangeraakt omdat mijn ouders daar streng op toe zagen.

Ook die jongen die was verbrand door legaal vuurwerk, ik snapte niet waarom zoiets in de documentaire zat, okay misschien wel.. om de drama te vergroten. Want wat bij hem was gebeurd is hoogstwaarschijnlijk eigen schuld dikke bult. Er staat duidelijk op een grondbloem dat je er niet mee moet gooien, hij kan op het moment van ontbranding omhoog schieten als je er mee gooit.

Daarnaast die oogarts, een man die waarschijnlijk 10 jaar heeft gestudeerd maar zo kortzichtig reageert. Landelijke prof. shows zijn onuitvoerbaar, dat kan iedereen met een beetje hersens beredeneren.

En dan als laatste onze Frits (?) die duidelijk alleen vanuit zijn bedrijf beredeneerd, "laat het maar aan de professionals over"-loopt zonder helm en in zn nickelsonjasje langs een barrage van mortiervuur.

Waarom zegt nou nooit een prof dat de regels nog meer moeten worden versoepelt, dat je als consument makkelijk tot 3" 1.3G kan schieten, kijk bijv. naar zwitserland... En voordat RedBaron gaat reageren, jouw standpunt is voor mij allang duidelijk:p Al die profs proberen alleen hun eigen haggie te beschermen.. bah

Waarom zegt nou nooit een prof dat de regels nog meer moeten worden versoepelt, dat je als consument makkelijk tot 3" 1.3G kan schieten, kijk bijv. naar zwitserland... En voordat RedBaron gaat reageren, jouw standpunt is voor mij allang duidelijk:p Al die profs proberen alleen hun eigen haggie te beschermen.. bah

Je kan als consument in Nederland tot 2 inch legaal kopen.
Het probleem dat je gaat krijgen als je 3 inch toestaat dat liefhebbers dit gaan hamsteren voor hun nieuwjaars show en dat je daardoor weer onveilige situaties krijgt.
Niet iedereen heeft de ruimte en de mogelijkheid om groot te schieten.
Wat doe je in je straat of buurt als je een flowerpot, mortar burst of dead shell hebt?

Vraag je.. waarom haal je mij er bij ?

Vraagje.. waarom haal je mij er bij ?

Omdat jij duidelijk een fel tegenstander bent van 'professioneel' vuurwerk in 'amateuristische' handen.

Je kan als consument in Nederland tot 2 inch legaal kopen.
Het probleem dat je gaat krijgen als je 3 inch toestaat dat liefhebbers dit gaan hamsteren voor hun nieuwjaars show en dat je daardoor weer onveilige situaties krijgt.
Niet iedereen heeft de ruimte en de mogelijkheid om groot te schieten.
Wat doe je in je straat of buurt als je een flowerpot, mortar burst of dead shell hebt?

In Zwitserland heb je de juiste papieren nodig om het te kopen toch? Zoiets kan je ook in Nederland invoeren, krijg je je eigen 'profshows' per straat. Voordat het een discussie word waarom het wel of niet kan in Nederland, ik bedoelde vooral dat ik het raar vind dat er nooit voorstanders van een versoepeling in de media komen. En er zijn zat argumenten te bedenken waarom je het kan versoepelen, snap niet dat er nooit een prof zoiets betoogt.

Back
Bovenaan