Ik vond vooral de baas van lesli duidelijk overkomen. Want die rechtszaken zijn zo vertekenend en dat 'gentlemens-agreement' is erg mooie schijn voor de niet vuurwerkliefhebber. Daarom vind ik ook dat de journalist te weinig voorwerk had gedaan, ook op dit forum zitten genoeg mensen met papieren die illegaal bezig zijn ... zolang je 3-10 keer zoveel kan verdienen op 'afgekeurd'(prof shows) vuurwerk op de illegale markt blijft die neiging er altijd.
Ik kon me vooral irriteren aan dat dikke zwijn die huiliehuilie deed over dat haar zoon illegaal vuurwerk had gekocht, zij is juist daar verantwoordelijk ervoor. Ik heb tot mijn 16de geen enkel nitraatje aangeraakt omdat mijn ouders daar streng op toe zagen.
Ook die jongen die was verbrand door legaal vuurwerk, ik snapte niet waarom zoiets in de documentaire zat, okay misschien wel.. om de drama te vergroten. Want wat bij hem was gebeurd is hoogstwaarschijnlijk eigen schuld dikke bult. Er staat duidelijk op een grondbloem dat je er niet mee moet gooien, hij kan op het moment van ontbranding omhoog schieten als je er mee gooit.
Daarnaast die oogarts, een man die waarschijnlijk 10 jaar heeft gestudeerd maar zo kortzichtig reageert. Landelijke prof. shows zijn onuitvoerbaar, dat kan iedereen met een beetje hersens beredeneren.
En dan als laatste onze Frits (?) die duidelijk alleen vanuit zijn bedrijf beredeneerd, "laat het maar aan de professionals over"-loopt zonder helm en in zn nickelsonjasje langs een barrage van mortiervuur.
Waarom zegt nou nooit een prof dat de regels nog meer moeten worden versoepelt, dat je als consument makkelijk tot 3" 1.3G kan schieten, kijk bijv. naar zwitserland... En voordat RedBaron gaat reageren, jouw standpunt is voor mij allang duidelijk

Al die profs proberen alleen hun eigen haggie te beschermen.. bah