davidh
VWC Meteoroloog
Besten mensen,
Zondagavond raced een zeer actief koufront ons land over met idioot hoge windsnelheden....120-130 km per uur is mogelijk tijdens een zware buienlijn....ik zou alles wat weg kan waaien binnen zetten..dit gaat een situatie worden met veel schade. Dit vanaf zondagmiddag tot diep in de avond..hoogtepunt in de namiddag en vroege avond tijdens de koufront passage. David.
Zondagavond raced een zeer actief koufront ons land over met idioot hoge windsnelheden....120-130 km per uur is mogelijk tijdens een zware buienlijn....ik zou alles wat weg kan waaien binnen zetten..dit gaat een situatie worden met veel schade. Dit vanaf zondagmiddag tot diep in de avond..hoogtepunt in de namiddag en vroege avond tijdens de koufront passage. David.
Zeker, zwaartepunt zondag namiddag en avond op het koufront, zuidwest 9 storm, mogelijk even 10 zware storm aan de kust, 7-8 hard of stormachtig in het binnenland, open gebieden soms 9 Bft, storm. Belangrijkste zijn de windstoten en die zitten al de hele week strak in de modellen en EPS, 100-130 km per uur in het hele land, wordt minimaal code oranje en ik vermoed ook wel deels code rood voor een aantal gebieden. Ook de dagen erna veel wind maar lijkt allemaal iets minder extreem...
Windstoten en wind vanaf zondagmiddag tot laat in de avond, dan de gevaarlijkste toestanden...wordt zeker een journaal item met schade...