Wat zijn écht goede fonteinen om erbij te hebben?

Besef me dat ik geen fonteinen heb en wil nog wel halen. Maar ook dat er op dit forum relatief minder aandacht lijkt te zijn hiervoor.
Hebben jullie specifieke aanraders? Beetje de Transbomber, Break Out's, TDPS400 etc. maar dan van de fonteinen (als die er zijn).

Zonder twijfel de MILF - Lesli.
888 en 999 fountains - Wolff
Popcorn - Vulcan
Turbo Fountain - Hello Fireworks
Hollenfeuer - Funke (op sommige plekken nog te vinden)

De milf is ook verkrijgbaar als ground impact.
De celibrity fountain is ook goed.
White caiman

En over de grens zijn de bugano fonteinen ongeëvenaard..

Mijn favorieten.
De Van der Nat fonteinen. Je hebt ze in goud en zilver.
Moet wel zeggen dat niet iedereen het met mij eens is, dus oordeel zelf al dan niet via de filmpjes.

Nieuw van Lesli/Vuurwerktotaal is de Sutorobo Taki. Een vrij prijzige fontein, maar ik denk dat het wel een mooie is.

Tja en als je echt mooie, gave, dikke fonteinden wilt, dan raad ik je een ritje naar de Aldi en Lidl in Duitsland aan.
De Bugano fonteinen zijn zeer fraai en mooi, ik steek ze altijd rond 22:00/23:00 uur af. Even een rust een geniet momentje.
En als je een winkel kan vinden in Duitsland die Funke artikelen verkoopt, dan raad ik de Riesen-Fontäne van Funke aan.
Ook zo'n kunstwerkje.

Tja en kijk even rond in de winkel waar je vuurwerk gaat bestellen/kopen. Er zit altijd wat leuks aan fonteinen tussen.

Edit.
GBV heeft dit jaar ook een nieuwe fontein, die 7 meter hoog schijnt te gaan.

Broekhoff heeft/had ook zo'n fontein, maar of die nog in het assortiment zit?

Goed topic dit!

Veel toppers zijn hierboven reeds benoemd. Onderstaande is uitloop maar mocht je ze nog tegenkomen zeker aanraders.

Crackling Shock - Klasek
Felle/harde crackling fonteinen, kwalitatief vergelijkbaar met de crackerfontane van funke

Brokat Meister - Vuurwerkmania
Als je van mooi vallend goud houdt een echte aanrader en redelijk uniek.

De milf is ook verkrijgbaar als ground impact.
De celibrity fountain is ook goed.
White caiman

En over de grens zijn de bugano fonteinen ongeëvenaard..
De Bugano's zijn echt geweldig, ik ga zelf enkel voor deze fonteinen naar de supermarkten in DE en het is niet in de buurt.

Als je dan toch in DE bent dan is de Celtic Fountain van Nico ook nog wel een aanrader: https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/celtic-fountain-nieuw-2023.49647/
En de Jumping Jelly Beans van Vulcan (komt helaas dit jaar niet binnen maar wellicht nog ergens voorraad): https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/jumping-jelly-beans.31208/

Ik zie hier al genoeg mooie fonteinen voorbij komen die ik zelf ook al heb gehad, of dit jaar heb besteld.
Maar de meest indrukwekkende fonteinen die ik heb meegemaakt heb ik vorig jaar bij ZENA België gehaald: de Dragon Chry Fountain en de Drawbench Flower Fountain. Beide beginnen met een mooie zilverfontein, om vervolgens over te gaan in een enorme crackling chry fontein. Vooral de Drawbench Flower deed het bij mij erg goed, met een crackling wolk die volgens mij zelfs boven de huizen uit kwam. :shocked:
Helaas niet gefilmd. :shy:

Eddy.

Maar de meest indrukwekkende fonteinen die ik heb meegemaakt heb ik vorig jaar bij ZENA België gehaald: de Dragon Chry Fountain en de Drawbench Flower Fountain. Beide beginnen met een mooie zilverfontein, om vervolgens over te gaan in een enorme crackling chry fontein. Vooral de Drawbench Flower deed het bij mij erg goed, met een crackling wolk die volgens mij zelfs boven de huizen uit kwam. :shocked:
Helaas niet gefilmd. :shy:

Eddy.
Toeval wil,ik heb die beide exemplaren ook besteld voor O&N dit jaar en ik wil ze beide ook op film hebben.
Dus voor als men kan wachten,en wil zien wat t doet,er komt straatfilm materiaal aan. :d

Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn de funke fonteinen en bugano/vulcan spul uit Duitsland. Ik ga dit jaar speciaal naar Duitsland toe om daar Funke 100 grams fonteinen in te slaan want ik vind dat NL fonteinen los van die Van der Nat's te duur en minder goed zijn.

Eeuwig zonde dat Funke weg is uit Nederland...

Ivm grenscontroles laat ik de 250 grammers maar liggen....

Laatst bewerkt:
Weet niet zeker of ze nog in het assortiment zitten, maar de Katla on Fire en Paradise Fountain/ DRGN Birth van GBV-Weco zijn echt waanzinnig goed.

Om eerlijk te zijn de funke fonteinen en bugano/vulcan spul uit Duitsland. Ik ga dit jaar speciaal naar Duitsland toe om daar Funke 100 grams fonteinen in te slaan want ik vind dat NL fonteinen los van die Van der Nat's te duur en minder goed zijn.

Eeuwig zonde dat Funke weg is uit Nederland...

Ivm grenscontroles laat ik de 250 grammers maar liggen....
Ik zou maar wat graag eens een voorraad inslaan in Duitsland. Maar die supermarktjacht maakt het veel te onzeker wat je kunt shoppen.

Daar ga ik niet 2x 200km voor rijden, voor een kàns op leuke fonteinen.

Ik zou gewoon net zoals hier uit een webshop met flink assortiment kunnen shoppen EN er vrij zeker van zijn dat je boeltje klaar staat om af te halen.

Alle fonteinen van funke, complete bugano 250gr assortiment. Paar leuke van nico. Mijmer mijmer...

Back
Bovenaan