Inderdaad, daarom heb ik het starterstopic en de titel een beetje aangepast om misverstanden te voorkomen, vorig jaar was het namelijk zo dat er echt gestemd kon worden en dat mensen zich zelf alleen lid maakten om een stem te mogen uitbrengen en dat willen wij dit jaar voorkomen want als zoiets gebeurt dan gaat het nergens meer over toch ?
Huh ik snap het even niet meer...?? Twee jaar geleden is er een poll geweest (door jou gestart) met de vraag: wat vonden jullie de beste vuurwerkwinkel van 2010-2011.
Afgelopen jaar zijn er ook polls hierover gestart (door mods). Al deze polls zijn gigantisch subjectief.
Voor 80% van alle stemmers zal dit de (enige) winkel geweest zijn waar zij hun vuurwerk hebben gekocht.
Persoonlijk vind ik het hele 'beste winkel' gebeuren en dus ook talloze andere polls maar een beetje nutteloos. De vraag had voor -de grootste groep stemmers- immers ook kunnen zijn: 'Waar heb jij je vuurwerk dit jaar gekocht?'
Vervolgens wordt er gezegd dat het waarschijnlijk toch de winkel is die de meeste kortingen geeft of de laagste prijzen hanteert, en dit zou dan niet eerlijk zijn en niet doorslaggevend mogen zijn.
Kan mij dan verteld worden hoe dit zit bij 'de beste importeur van Nederland?' Denk je dat deze niet gekozen wordt aan de hand van adviesprijzen door het overgrote deel van de stemmers?
Tuurlijk wel! Wie zegt dat Rubro dit was geworden als de adviesprijzen dubbel zo hoog waren..
Ik zie dat er voor 2012 ook al een 'beste importeur' poll staat, maar wat is hier zoveel anders aan...?
Men kijkt naar de innovativiteit, goed geprijsde producten, en eventueel naamsbekendheid. Bij winkels is dit toch niet veel anders? Je koopt je goederen in bij een winkel met een breed assortiment, goede prijzen en klantvriendelijkheid/flexibiliteit.
Je koopt automatisch ook de meeste producten van een importeur met een breed assortiment met veel variatie, goede (advies)prijzen, en zij die luisteren naar 'dat wat de klant wil'.
Waarom staan importeurs als Pyrostar[NL] überhaupt ook nog op die lijst dan..
Niks persoonlijks, maar ik vind het onbegrijpelijk waarom een poll (waar nota bene niks mee gedaan wordt) als deze min of meer niet toegestaan is, maar dat 'beste importeur', 'beste product' 'mooiste label' (tsja daar heb je er nog zo een) enz. wel erbij staan.
Wees dan ook consequent en laat al dat soort polls open, of laat geen enkele toe. Want jongens, waar gaat het nou toch om..? Je zou bijna denken dat er meer in het spel is...