Wat vindt jij de beste vuurwerkwinkel ?

• Topic starter Topic starter 3xh
  • Startdatum Startdatum
Moeilijk kiezen, want hoe goed ken je nou eigenlijk de kanshebbers? Ik heb nog niet alle bekendere winkels gezien, en sommige winkels ben ik zelfs maar één keer geweest een paar jaar geleden, dus hoe kan ik daar goed over oordelen?
Uiteindelijk kies is toch voor Harten 4/Pyrovoordeel Veenendaal! :) Zeer grote collectie met toppers, mooie kortingen, zeer strakke leveringen, mooie logistiek qua bunkers en bevoorrading, erg vriendelijk personeel en eigenaren (slijm,slijm) en altijd een mooi ingerichte showroom met tent!

Dat de populairste mag winnen....

Hier kan nooit een winnaar uitkomen aangezien iedereen ergens anders koopt en er denk ik nog zat winkels zijn waar wij als freak niet of nauwelijks komen terwijl dat misschien een kei van een winkel is. Ik denk dat dit topic meer zegt waar de leden van dit forum graag kopen, maar of het dan meteen de beste is kunnen we natuurlijk nooit en te nimmer na gaan !!

Waarom zo moeilijk over een poll die al een aantal jaren word gehouden?..
Het gaat niet zo zeer over de beste winkel.
Het gaat over de beste liefhebbers (freak) winkel van het jaar..
Misschien is het handig om de start titel aan te passen!

Waarom zo moeilijk over een poll die al een aantal jaren word gehouden?..
Het gaat niet zo zeer over de beste winkel.
Het gaat over de beste liefhebbers (freak) winkel van het jaar..
Misschien is het handig om de start titel aan te passen!

Waar de heren wel een punt hebben is dat de winkel met veel freakklanten de winnaar wordt.

Een winkel met veel Freakklanten wil niet direct zeggen dat dit ook de winkel is die men liefhebt.
Er zullen er vast een hoop mensen zijn die daar alleen maar vuurwerk kopen vanwege de (actie)prijs. Dit heb ik echter ook al bij andere winkels in het verleden gedaan, en daarna toch de gezelligheid (en bestelling) in een andere winkel gezocht.

Ik weet niet of mijn stem mag tellen aangezien ik er werk... maar mijn voorkeur gaat uit naar Ano-Vuurwerk. Dit gebaseerd op mijn voorgaande jaren als klant, en dit jaar op de verhalen en ervaringen van de klanten :wink:

Hier kan nooit een winnaar uitkomen aangezien iedereen ergens anders koopt en er denk ik nog zat winkels zijn waar wij als freak niet of nauwelijks komen terwijl dat misschien een kei van een winkel is. Ik denk dat dit topic meer zegt waar de leden van dit forum graag kopen, maar of het dan meteen de beste is kunnen we natuurlijk nooit en te nimmer na gaan !!

Ik bedoelde hiermee hetzelfde als wat Jan Willem hierboven zegt.
Het is meer een populariteitscontest onder 'freakwinkels'.

Anyway, niets mis mee, maar de uitkomst van de poll moet je dus gewoon met een berg zout nemen.
Leuker is om alle verhalen en vergelijkingen tussen de winkels te lezen hier :)

Ik bedoelde hiermee hetzelfde als wat Jan Willem hierboven zegt.
Het is meer een populariteitscontest onder 'freakwinkels'.

Anyway, niets mis mee, maar de uitkomst van de poll moet je dus gewoon met een berg zout nemen.
Leuker is om alle verhalen en vergelijkingen tussen de winkels te lezen hier :)

Inderdaad, daarom heb ik het starterstopic en de titel een beetje aangepast om misverstanden te voorkomen, vorig jaar was het namelijk zo dat er echt gestemd kon worden en dat mensen zich zelf alleen lid maakten om een stem te mogen uitbrengen en dat willen wij dit jaar voorkomen want als zoiets gebeurt dan gaat het nergens meer over toch ?

Hmmm elke winkel/dealer heeft weer zijn klantvriendelijkheid/acties enzv. Voor mij is er geen winnaar.. iedereen wint. Zolang de vuurwerkverkoop maar blijft bestaan !
Alle winkels zijn leuk joh :D

ik weet niet wat de beste vuurwerkwinkel van nl is, maar wel de slechste en dat is BLAXX vuurwerk van de intratuin hier in leiden.
wat een drama is dat daar zeg. geen klantvriendelijkheid,keiharde muziek en daardoor kun je dus amper horen wat andere zeggen, je besteld een GIGAklapper en je krijgt een MEGAklapper die dus 6 meter kleiner is dan vorig jaar, ze gooien gewoon al je producten die je besteld hebt in een zak (2jaar geleden checkte ze dit altijd even voordat ze het meegaven) nouja dan kom je in de auto en dan check je je eigen zak met vuurwerk en dan zit de helft er weer niet in, dus dan weer terug om je bestelde vuurwerk te halen. als je besteld hebt 1 maand van te voren en je komt het daar ophalen is het kleine vuurwerk ALTIJD op. zo bestelde ik deze keer 5 matjes van 90 schots en wat krijg ik ervoor terug? ik kreeg 5 mini broden met 100 kleine rotjes per stuk, terwijl ik al 6 broden thuis had liggen -.-
nougoed, blaxxvuurwerk is gewoon 1 grote chaotische vuurwerkwinkel

Zal ik dan maar gewoon stoppen?.
Heb er namelijk niet zo veel zin in als me initiatief om deze poll als nog door te zetten niet woord gewaardeerd.
Ik krijg eerder het idee dat het tegen gewerkt word!.
Maar laat maar zitten jongens...
Breng gerust jullie stem uit...
Maar als er zo veel tegen stand is dan laat maar...

Zullen we ook maar de beste importeur poll ook maar sluiten?.
Want ook niet van iedere importeur heeft men al het vuurwerk gehad..
En zo zijn er nog genoeg voorbeelden..

Apart dat de sfeer hier ten opzichte van vorrig jaar zo verdraait is.
Waar vorrig jaar bijna iedereen dit soort initiatieven steunden....
Kraakt dit jaar iedereen af.

Nee ik ben niet boos maar wel ergens teleur gesteld..
Vwc wil subjectief blijven dat begrijp ik..
Maar dit zou voort gezet worden buiten vwc om..
Jammer maar helaas..
Bij deze zet ik de poll niet meer door dan.
..
Stem gerust want ben wel benieuwd wat de vuurwerkliefhebbers leuke winkels vinden.

Groetjes Remco

Heb er namelijk niet zo veel zin in als me initiatief om deze poll als nog door te zetten niet woord gewaardeerd.
Ik krijg eerder het idee dat het tegen gewerkt word!.
Maar laat maar zitten jongens...
Breng gerust jullie stem uit...
Maar als er zo veel tegen stand is dan laat maar...

Want ook niet van iedere importeur heeft men al het vuurwerk gehad..
En zo zijn er nog genoeg voorbeelden..

Apart dat de sfeer hier ten opzichte van vorrig jaar zo verdraait is.
Waar vorrig jaar bijna iedereen dit soort initiatieven steunden....
Kraakt dit jaar iedereen af.

Nee ik ben niet boos maar wel ergens teleur gesteld..
Vwc wil subjectief blijven dat begrijp ik..
Maar dit zou voort gezet worden buiten vwc om..
Jammer maar helaas..
Bij deze zet ik de poll niet meer door dan.
..
Stem gerust want ben wel benieuwd wat de vuurwerkliefhebbers leuke winkels vinden.

Groetjes Remco

He Remco,

Ik snap ook niet waarom er zo moeilijk om gedaan wordt. Waarom kan dit topic niet, iedereen kan toch zijn voorkeur uitspreken naar welke winkel je gaat. En er is niets vreemds aan om dat in een poll te verwerken.........

Ik vind het een leuk topic, op deze manier lees ik ook verhalen en ervaringen over andere winkels waar ik misschien volgend jaar naartoe wil gaan, afgaande op de reacties hier.

Ik denk ook dat het leuk is voor de vuurwerkwinkels als ze hun naam hier zo nu en dan eens bij zien staan!!

Ik zeg Kuiper Koekange! Net iets meer sfeer en gezelligheid. Eigen vervangers uitzoeken in de bunker,ik bedoel dan zelf in de kruiwagen doen. Was wel een klein beetje een rommeltje,maar dat is goed opgelost. Op de 2e plaats,Herman de Haan. Erg goede service,maar wel redelijk zakelijk. Kan iets losser,maar was ook erg druk. Dat we gebruik mochten maken,van de wc,was erg fijn. Vroeg of laat,slaan de zenuwen toch toe,:p

Inderdaad, daarom heb ik het starterstopic en de titel een beetje aangepast om misverstanden te voorkomen, vorig jaar was het namelijk zo dat er echt gestemd kon worden en dat mensen zich zelf alleen lid maakten om een stem te mogen uitbrengen en dat willen wij dit jaar voorkomen want als zoiets gebeurt dan gaat het nergens meer over toch ?

Huh ik snap het even niet meer...?? Twee jaar geleden is er een poll geweest (door jou gestart) met de vraag: wat vonden jullie de beste vuurwerkwinkel van 2010-2011.
Afgelopen jaar zijn er ook polls hierover gestart (door mods). Al deze polls zijn gigantisch subjectief.
Voor 80% van alle stemmers zal dit de (enige) winkel geweest zijn waar zij hun vuurwerk hebben gekocht.

Persoonlijk vind ik het hele 'beste winkel' gebeuren en dus ook talloze andere polls maar een beetje nutteloos. De vraag had voor -de grootste groep stemmers- immers ook kunnen zijn: 'Waar heb jij je vuurwerk dit jaar gekocht?'

Vervolgens wordt er gezegd dat het waarschijnlijk toch de winkel is die de meeste kortingen geeft of de laagste prijzen hanteert, en dit zou dan niet eerlijk zijn en niet doorslaggevend mogen zijn.

Kan mij dan verteld worden hoe dit zit bij 'de beste importeur van Nederland?' Denk je dat deze niet gekozen wordt aan de hand van adviesprijzen door het overgrote deel van de stemmers?
Tuurlijk wel! Wie zegt dat Rubro dit was geworden als de adviesprijzen dubbel zo hoog waren..

Ik zie dat er voor 2012 ook al een 'beste importeur' poll staat, maar wat is hier zoveel anders aan...?

Men kijkt naar de innovativiteit, goed geprijsde producten, en eventueel naamsbekendheid. Bij winkels is dit toch niet veel anders? Je koopt je goederen in bij een winkel met een breed assortiment, goede prijzen en klantvriendelijkheid/flexibiliteit.

Je koopt automatisch ook de meeste producten van een importeur met een breed assortiment met veel variatie, goede (advies)prijzen, en zij die luisteren naar 'dat wat de klant wil'.
Waarom staan importeurs als Pyrostar[NL] überhaupt ook nog op die lijst dan..

Niks persoonlijks, maar ik vind het onbegrijpelijk waarom een poll (waar nota bene niks mee gedaan wordt) als deze min of meer niet toegestaan is, maar dat 'beste importeur', 'beste product' 'mooiste label' (tsja daar heb je er nog zo een) enz. wel erbij staan.

Wees dan ook consequent en laat al dat soort polls open, of laat geen enkele toe. Want jongens, waar gaat het nou toch om..? Je zou bijna denken dat er meer in het spel is...

Remco (3xh), gewoon doorgaan met dit topic, ik vind het hartstikke top dat je deze aangemaakt hebt!
Ook de verhalen van andere over winkels waar ik nog niet ben geweest maakt me gewoon nieuwsgierig naar die winkel zelf, ook al weet je dat het te ver is en dat je dr waarschijnlijk nooit zult komen! (of heel misschien in de toekomst ooit nog)
dat is het leuke hiervan!

Mijn stem gaat naar Herman de Haan!
Dit wegens de goede service, een gezellige demo op een sfeervolle locatie, goed mail contact en een goede oplossing door Jan willem voor de producten die niet geleverd konden worden! Alleen jammer dat de event boxen allemaal op waren de 29e waar de winkel natuurlijk ook niet veel aan kan doen, maar gelukkig had ik dr al een paar van voorbesteld

Gewoon doorgaan. Het is een populair topic, met een interessante vraag. Censtuur hoort niet op VWC lijkt me.

Er moet nog even iets van me hart.!!!
Het gaat er niet zo zeer om wie of welke winkel er wint.
Het gaat om de erkenning /respect na de diverse winkels toe die er jaarlijks tijd en energie in steken om mooie acties en kortingen en soms evenementen organiseren/regelen voor ons liefhebbers!!
Dat kleine beetje herkenning/respect hebben de winkeliers op dit forum tog wel verdiend?..
Iig alle liefhebbende winkels van NL hartelijk dank voor het mogenlijk maken en jullie inzet naar ons liefhebbers toe!!
Hulde!! En bedankt namens alle liefhebbers!

Laatst bewerkt:

Groetjes Remco

Natuurlijk niet zo'n hele intelligente opmerking omdat er naar mijn weten 17-20 importeurs zijn, en meer dan 1000 winkels... ver der schrijf je woor den niet aan el kaar.. (Dit is om irritant te doen, mijn excuses)

Ik zal dan toch maar stemmen, ik stem dit jaar op VUURWERK SCHIERMONNIKOOG.
Een fantastische winkel lekker met mijn knalgoed op de boot.
#trol

Herman de Haan was weer eens de beste van 2012

Natuurlijk niet zo'n hele intelligente opmerking omdat er naar mijn weten 17-20 importeurs zijn, en meer dan 1000 winkels... ver der schrijf je woor den niet aan el kaar.. (Dit is om irritant te doen, mijn excuses)

Ik zal dan toch maar stemmen, ik stem dit jaar op VUURWERK SCHIERMONNIKOOG.
Een fantastische winkel lekker met mijn knalgoed op de boot.
#trol

Herman de Haan was weer eens de beste van 2012

Je hoeft niet persee irritant te doen hoor:wink:
Ik weet ut ik ben nog al slecht in spelling..

Maar wat ik bedoelde met importeurs is:
Dat dat ook niet echt supjectief is...
Zijn namelijk alle 17 de importeurs merken bij u in de omgeving tekoop?
Zijn alle in totaal meer dan (landelijk) 100 lijnen bij u tekooo?.
Precies.. Ook niet subjectief dus:wink:

Geeft niet hoor.. Tog bedankt voor het uitbrengen van je stem.

Back
Bovenaan