Wat te doen na 02.00u op de bewuste dag?

als het vuurwerk op is meestal rond 1:30 zoiets met z'n alle kerstbomen,pallets enz zoeken op een hoop gooien en in de fik steken (vreugdevuurtje) en dan rond een uurtje of 7 m'n bed in en die dag er niet meer uit komen.

Ja als ik zo rond 4 uur klaar ben, dan vind ik het wel jammer dat alles weer voorbij is van dat jaar en dat je dan weer een heel jaar moet wachten.

Afgelopen jaar voor 2 uur nog snel even een 100k af gestoken. Geweldig :D En na 2 uur nog even door gegaan met wat kleiner spul. Mijn buren begrijpen het wel gelukkig. Het is maar 1x per jaar, en ze weten dat ik me dan nou eenmaal graag even uitleef. Af gelopen jaar kwam ook wat traag op gang moet ik zeggen :P Maar eenmaal bezig niet meer te stoppen!

Natuurlijk is het na 2 uur ook tijd om het jaar door te nemen met vrienden en kennissen die dan over de vloer zijn, onder het genot van een klein drankje :D

Alles op een hoop aan de kant van de straat, de fik erin en heerlijk nagenieten met een drankje!

Ik persoonlijk heb echt een gevoel dat na 02:00 het ook over is en dat het voor mij niet meer hoeft qua vuurwerk.
Zelf heb ik vaak maar tot 0:30 - 0:45 aan stooktijd en ga dan meestal nog even rondje buurt/dorp om wat vuurwerk te kijken.
Daarna ga ik met me vriendin en me ouders tv kijken en dan langzaam naar bed.
Helaas is op 1 januari afgelopen jaar me oom overleden en zullen we even bij me tante op bezoek gaan. Vooral omdat ze dan niet alleen moet zijn.
1 januari is dus een gemixte dag, ik heb genoten van mijn vuurwerk, maar ook in de familie is het die dag dat me oom is overleden.

om 1:00 ben ik meestal wel klaar met stoken. Dan nog ff de laatste rotjes,pijltjes etc. Daarna lekker met familie enzo nog ff wat eten en drinken.

Meestal duik ik dan met een vreemd gevoel me bed in. Dan ben ik echt helemaal klaar met vuurwerk op dat moment en denk ik aan dingen die in het komende jaar gaan gebeuren.

Eerst maar Day after foto's maken voordat de gemeente weer alles heeft opgeruimd.
Dan gezellig binnen een natje en droogje met familie en vrienden doen.
En dan naar bed met mischien nog een klein beetje napret:p

Ik ben gezellig wat gaan drinken met familie en vrienden en om een uur of 5, licht aangeschoten, als een blok in slaap gevallen. :)

Dat is echt de meest lekkere nachtrust van het jaar. Je bent 100% voldaan, volledig uitgeput en gedeeltelijk verdoofd. :p

Lekker doorknallen tot een uur of 4-5, dan flink naar de *****n gaan met een krat bier en dan lekker slapen

Alle resten op een vuurstapel gooien, en serieus even emotioneel worden. Want daar eindigt voor mij dan even mijn vuurwerkhobby op dit niveau...

vuurkorfje op stoken en kleine knallers stoken.
en dan na kletsen en feesten.
en dan een dagje uitslapen uiteraard.

Meestal rond 1 uur klaar met stoken, dan een rondje wandelen door de buurt navertellen met mijn neefje over de geweldige dag die weer veel te snel voorbij ging.

Daarna nog even lekker meedoen aan het feest dat we elk jaar hebben, eten en aardig wat drinken en dan heerlijk in slaap vallen :)

Wat ik doe na 02.00 uur op de bewuste dag is eigenlijk heel simpel : doorstoken. En met mij hier nog enkele anderen en zijn wij rond 3.00 wel klaar. dan naar binnen en af en toe nog even naar buiten om nog een cake te stoken en gaan we om 4 uur lekker moe en voldaan slapen, maar ook wel weer een weemoedig gevoel dat het er weer op zit. Ik sta dan vaak de volgende avond te luisteren en te kijken of ik nog dingen omhoog zie gaan oid :)

Naar de voor mij Anti Climax toe werken, om me vervolgens weer het hele jaar op te laden voor de volgende Dag Der Dagen.:D

Om een uur of 1:15 waren de cakes en pijlen op, toen ging ik Binkies en Cruise Rockets stoken totdat die op waren en om daarna 2:30 ging ik naar bed.
Vroeger zat ik daarna te huilen omdat het weer afgelopen was, maar nu kan ik er mee leven.

Laatst bewerkt:
Na 02:00 begint vaak het nare en zo herkenbare emotionele gevoel van 'het is weer veel te snel voorbij gegaan'. De 'pijn' wordt maar een beetje weg gedronken en weg gedacht met de prachtige herinneringen van DE dag die dan inmiddels achter ons ligt.
Het liefste schop ik de familie dan zo snel mogelijk het huis uit omdat ik er dan ook echt even helemaal klaar mee ben, uiteraard doe ik dat niet omdat de rest het vaak nog best gezellig maakt :wink:.
Vroeger was ik er echt kapot van, tegenwoordig voel ik me na de laatste cake nog steeds wat emotioneel maar dat wordt langzaam wel wat minder.

Laatst bewerkt:
Ik heb precies hetzelfde, ik vind het altijd erg als al het vuurwerk voorbij is.
Dan ga ik opruimen, nog naar de tv kijken met vrienden en familie, en de dag erna even langsgaan bij de familie die ik nog niet gezien had en meestal steken we daar dan nog wat vuurwerk af dat niet te veel lawaai maakt. Het overige laten we zeggen :p

De kroeg in duiken om nog even helemaal los te gaan, niks leuker dan op oud en nieuw een nachtje door te trekken en de volgende dag helemaal kapot wakker te worden... Natuurlijk wel met het idee van: Dit was de beste jaarwisseling tot nu toe.

Ik zou niet thuis gaan zitten, dan zou ik last krijgen van gevoelens als: ja het is nu echt voorbij etc.. gelukkig bezoek ik ook regelmatig shows waar ik even los kan gaan, dan kan je op 2 januari uitkijken naar bijvoorbeeld Maart(fallas) dat gaat tenminste lekker snel:)

Back
Bovenaan