Wat te doen na 02.00u op de bewuste dag?

Eigenlijk vind ik het helemaal niet erg als het weer voorbij is. Heel de dag bezig zijn kost zoveel energie dat ik er na die ene dag toch wel echt genoeg van heb. De volgende dag begint het weer, vast nadenken over hoe het gegaan is, wat er volgend jaar beter kan en wat voor vuurwerk ik dan wil, maar de sfeer in het land zorgt ervoor dat ik me langzaamaan automatisch ga bezighouden met andere dingen. Forums sterven uit. Er is geen vuurwerk meer in het nieuws. Op straat liggen nog overal stukjes rood papier en gehalveerde kleibommetjes die eraan herinneren dat het voorbij is. Dan gaat het vanzelf weg.

De kroeg in duiken om nog even helemaal los te gaan, niks leuker dan op oud en nieuw een nachtje door te trekken en de volgende dag helemaal kapot wakker te worden... Natuurlijk wel met het idee van: Dit was de beste jaarwisseling tot nu toe.
Als je nog energie hebt om los te gaan, heb je niet genoeg energie in het stoken gestopt:D

Niet mee eens. Kan zat energie over hebben na een dag stoken. Zeker als je het goed weet te doseren. :)

Andersom kan ook. Erg vermoeid en/of ziek zijn. En hierdoor veel minder stoken. Dan lig je na 2 uur snel in bed denk ik :wink:

Na 2:00 uur (ga er van uit dat alles dan op is) gelijk de bezem pakken de de boel bij elkaar vegen en in vuilniszakken stoppen. Met een mannetje of 4 a 5 is dit zo gedaan.
Daarna als een malle naar binnen om een stevige pot bier te pakken en gezellig met z'n alle na genieten :D

Jullie dachten toch niet dat ik om 2 uur klaar was met stoken hè?! :shocked: Ik kan wel even een beetje beschrijven hoe het de afgelopen twee jaar ging. Komend jaar waarschijnlijk iets anders, omdat ik ergens ander de jaarwisseling vier.

In de vuurwerkwinkel werken tot 6 uur 's avonds de 31ste. Om 18:30 uur was ik dan uitgegeten, waarna we onmiddellijk wat gingen stoken uiteraard, want dat hadden we nog helemaal niet gedaan! Daarom gingen we ook lang door; laat begonnen, dus ook tot laat doorgaan met stoken. 's Avonds lekker rustig wat cakejes en knalwerk afsteken. Om twaalf uur het echte werk nog even niet. Lekker genieten van de andere buurtbewoners, en pas rond half één je eigen cakes erbij pakken. Het tempo lekker opvoeren zodra de andere buurtbewoners klaar zijn. Ik kan gerust zeggen dat we tot 1:30 uur grote cakes hebben staan stoken! :D Daarna een beetje afbouwen, maar nog lang niet klaar! Om stipt twee uur een lekkere hindoe-rol...gevolgd door wat kleine cakes. Rond drie uur een Woede 'stiekem' op straat zetten :p je had die buurjongen van ca. 8 jaar met oordoppen op moeten zien kijken man! :p Daarna het centrum in en nog even een klein cakeje rond half vier. Tegen vier uur een Silver Salute tussen het uitgaanspubliek. En een Hoogmoed om 4:30 uur voor die ene flat met al die feestgangers. Man, dat vonden ze nog leuk ook! :blink:
Wat ik doe na 02:00 uur? Afbouwen, maar nog lang niet stoppen!

Wat trouwens ook apart is. Momenteel zit ik wakker. Zonnetje komt op en het is buiten muisstil. Het enige andere moment naast de vroege zondagochtend dat het zó stil is, is de ochtend van kerstmis en zeker nieuwjaarsochtend. Het is nu echt muis en muis stil. En misschien klinkt dat voor degenen die niet uit de stad komen raar, omdat ze stilte gewenst zijn. Maar voor een stad als Rotterdam is deze rust echt uitzonderlijk.

Een van de mooiste dingen die ik na 2:00 uur kan doen, is wakker blijven (doorhalen) of vroeg opstaan. De eerste nieuwe dag van het nieuwe jaar bekijken en beluisteren. Vooral bluisteren, om te genieten van de rust die komt na het decibellenrellen van een paar uur eerder. En dat in een heerlijk koud kamertje. Met een bakkie koffie erbij.

Damn. Ik wou dat het al zo ver was...

Een bakkie koffie als je vroeg op bent, en een bakkie bier als je nog op bent :D

De vuurkorf! Had ik nog niet aan gedacht maar het hout ligt al klaar hier :) Dit jaar bij de Makro maar nog wat extra hout inkopen voor de korf. Deze wil ik in de avond al voorhuis aan hebben staan, en dan lekker de hele nacht door laten fikken dat kreng.

Vorigjaar nog hout gekocht bij de pomp. Dat was een beetje nat en ging dus niet zo snel aan, maar eenmaal aan heel gezellig :D Vuurkorf, echt fijn in de tuin, en natuurlijk lekker warm om een lekker bakkie bij te drinken.

Meestal hang ik voor 2 uur al in het dorpshuis waar het feest doorgaat tot in de vroege uurtjes.

00:00 uur gaat bij mij alles de lucht in wat er nog over is van die dag, en dan mooi feesten en aan de zuip!

Na 01.30 uur is meestal al stil. Mijn zwager en ik gaan altijd door tot ongeveer 02.30 uur. Daarna even de grote zooi opruimen. Telkens verbazen we ons weer hoeveel we weer opgeknalt hebben. Even bijkomen met een pilsje en dan lekker naar bed.

De volgende dag alles aanvegen en het kleine spul wat over is bij elkaar verzamelen voor de opslag. Op 1 januari steek ik in de middag om het af te leren nog wat Chooet strijkers af.

Na 02:00 ??? Nou gewoon lekker doorstoken. Niemand die er hier last van heeft de hele buurt lekker gezellig buiten met stoeltjes en vuurkorfen en veel drank als het vuurwerk rustiger word.
Ik drink pas echt goed als me vuurwerk bijna op is. Ik bewaar wat losse rotjes enzo voor wat dikke kringen in de nacht.
Maar slapen ho maar. Niet slapen voor 6 uur. Het liefst helemaal niet kan ik lekker met me brakke kop de day after mee maken. Ik wil niet eens slapen , die gedachte al dat het alweer 02:00 is :( Gadverdamme.

Eventueel wat filmpjes bekijken van het vuurwerk om 12uur. Daarna naar een maat of de kroeg wat biertjes nuttigen om vervolgens lekker in slaap te vallen ;)

eerst denken van shit de mooiste dag van het jaar is weer om :( erna nog wat opstoken van wat ik nog heb er blijft altijd wel over voor het jaar erop :p biertje drinken met familie en dan rustig voldaan in slaap vallen :) en weer een jaar wachten :O:( zie alweer helemaal uit naar december :D:p

Door stoken tot een uur of 02:00 daarna alles opruimen en volle bak aan de zuip tot de late uurtjes. 1 Januari altijd met de hele familie feesten. En dan word er ook vaak nog het nodige afgestoken

Even rustig een biertje drinken en dan naar bed. En de dag daarop even lekker af en toe op YouTube kijken naar alle vuurwerk filmpjes die gemaakt zijn door de mensen. En ja, ook natuurlijk tussendoor nog wat overgebleven vuurwerk afsteken.

Uitrusten van de hele dag buiten staan stoken, nagenieten met familie, slapen, rustig wakker worden en dan alles bij elkaar vegen. En natuurlijk op VWC nagenieten :] Ben pas net nieuw hier maar wat een leuk forum!

Doorgaan met afsteken, en daarna flink zuipen! :biertje: (voor de eerste keer!:angel:) En daarna lekker in m'n bedje nagenieten van het leuke jaar en fantastische oud en nieuw! :cool: En natuurlijk weer nadenken over volgend jaar: wat wil ik weer, wat wil ik niet meer, was de locatie goed en had ik niet meer moeten kopen... (zo gaat het dus elk jaar!:p)

Met de buren de hele straat aanvegen, daarna alles verbranden bij mij voor de deur.
Dit jaar gaan wij het in een groot,leeg olievat verbranden. Dan is er weinig kans dat je nog wat voor je kop krijgt.
Het duurt alleen wat langer dan een grote brandstapel maar ruimt wel lekker op.
Drankje en eten erbij, best gezellig.

Nu maar hopen op droog weer.

Wat doen jullie nog na 1 januari 02.00u? Begin je met opruimen, duik je je bed in, drink je nog wat met familie of duik je nog de kroeg in?

Stoken! :p
Nee, vorig jaar waren we toen ook wel klaar, beetje rustig wat dingen bij elkaar rapen en opstapelen tot een mooie muur. Tussendoor nog even wat kleine dingetjes afsteken voor de lol en vervolgens naar binnen om daar na te genieten, na te praten en nog even een flink bord met eten vol te scheppen waar je al die uren de tijd en rust niet voor had! :D

Ter afsluiting loop ik altijd voor het slapen gaan nog even naar buiten, door de rode snippers, langs de afgeschoten cakes en misschien, om het af te leren, toch nog even een cake wegblazen, dan is het genoeg en is het wachten weer officieel begonnen! :rolleyes:

Back
Bovenaan