Wat steek jij als eerste af 10:00 s'morgens ?

Willen een hoop mensen meteen gezeik hebben met zijn omgeving ofzo?

Zolang je een goede verstop plek heb voor je aparte illigale dingen en in een apart tasje is er toch niks aan de hand en kommop als het onweert vind iedereen het mooi maar een cobra 6 is gezeik krijgen met de buurt.
Ik weet niet waar jij woont maar hier is er nog nooit wat gebeurt met mensen of politie op oudjaar maakt het niks uit hoe hard zolang je maar niks sloopt of naar mensen gooit die de hond uitlaten , alhoewel dat ook voor 10 uur kan en voor 12 uur snachts maar dat ligt aan de persoon die de hond uitlaat:D

Het leukste is nog een oud mannetje die zweert op ze moeder dat je pas savonds mag knallen , geweldig.

Om 10:00 uur steek ik een rotje af. :) Tot nu toe staat er nog niks op de planning voor de opening, dus ik hou het bij wat los spul. Om 0:00 uur wil ik misschien wel een mooi project(je) gaan schieten, en daar besteed ik ook liever wat meer aan dan aan een 10:00 uur project.

Zolang je een goede verstop plek heb voor je aparte illigale dingen en in een apart tasje is er toch niks aan de hand en kommop als het onweert vind iedereen het mooi maar een cobra 6 is gezeik krijgen met de buurt.
Ik weet niet waar jij woont maar hier is er nog nooit wat gebeurt met mensen of politie op oudjaar maakt het niks uit hoe hard zolang je maar niks sloopt of naar mensen gooit die de hond uitlaten , alhoewel dat ook voor 10 uur kan en voor 12 uur snachts maar dat ligt aan de persoon die de hond uitlaat:D

Het leukste is nog een oud mannetje die zweert op ze moeder dat je pas savonds mag knallen , geweldig.

In grote steden staat de politie op scherp. Legaal vuurwerk afsteken kan al een hoop gezeik opleveren, met illegaal knalwerk jaag je overdags de spanning onnodig op.

Daarnaast gaat het er niet altijd om of de politie in kan grijpen. Er is ook nog zoiets als een sociaal aspect. Mensen en dieren moeten die dag wennen aan knallen en fluiters. Als mensen zich direct rot schrikken, dan krijgen ze de kans niet zich aan te passen aan de geluiden en spanning en is de kans erg klein dat ze nog relaxt willen reageren.
Sterker nog, je kan het dan zelfs asociaal noemen. En als je wilt dat mensen vuurwerkliefhebbers als asocialen zien, dan moet je ze vooral de stuipen op het lijf jagen.

Plus dat kinderen gewoon buiten moeten kunnen spelen overdags. Denk niet dat er veel ouders zijn die het heel tof vinden als hun kinderen buiten lopen en er allerlei figuren rondstrooien met zware knallers.

Wil je als vuurwerkliefhebber een relaxte sfeer hebben, houd dan ook een beetje rekening met je omgeving. :bye:

Laatst bewerkt:
Ik woon in dé politiestaat van Nederland. In grote steden staat de politie op scherp. Legaal vuurwerk afsteken kan al een hoop gezeik opleveren, met illegaal knalwerkjaag je overdags de spanning onnodig op.

Daarnaast gaat het er niet altijd om of de politie in kan grijpen. Er is ook nog zoiets als een sociaal aspect. Mensen en dieren moeten die dag wennen aan knallen en fluiters. Als mensen zich direct rot schrikken, dan krijgen ze de kans niet zich aan te passen aan de geluiden en spanning en is de kans erg klein dat ze nog relaxt willen reageren.
Sterker nog, je kan het dan zelfs asociaal noemen. En als je wilt dat mensen vuurwerkliefhebbers als asocialen zien, dan moet je ze vooral de stuipen op het lijf jagen.

Plus dat kinderen gewoon buiten moeten kunnen spelen overdags. Denk niet dat er veel ouders zijn die het heel tof vinden als hun kinderen buiten lopen en er allerlei figuren rondstrooien met zware knallers.

Wil je als vuurwerkliefhebber een relaxte sfeer hebben, houd dan ook een beetje rekening met je omgeving. :bye:

Mee eens, het moet van beide kanten komen. Aan mij ligt het niet, oke ik heb wat niet legaal vuurwerk, maar ik hou altijd rekening met zowel mensen als dieren. Ik probeer niks te slopen (1x per ongeluk gebeurd, helaas) omdat dit zeker niet bijdraagt aan een goed imago van vuurwerk hier in Nederland. Soms vind ik ook dat de mensen nét wat meer begrip op kunnen/moeten brengen, en dan bedoel ik van de mensen die geen vuurwerk afsteken. Het is maar 1 dag in het jaar, en zolang het binnen de tijd is en er normaal omgegaan wordt met mens, dier en omgeving vind ik dat ze geen reden tot klagen hebben.

On-topic: Ik hou het zoals gezegt bij een rotje om 10:00 uur. :D

Ik zeg ook gewoon eerlijk. Heb je de ruimte omdat je op het platteland woont, tja, dan begrijp ik wel dat je het er van neemt. Context van de situatie is dus erg belangrijk in deze.

Kijk je kan geen cobra 6 in een straat gooien die vol met autos staat ik stook de hele dag op een plek waar alles super hard klinkt met 150 meter van huizen af en waar niemand de hond komt uitlaten ik vind het bullshit om me in te houden om 10 uur ik knal gewoon 5 knalpotten weg om 10 uur kan me niks schelen want het mag. Groter vuurwerk is een ander verhaal.

Ik vind het geweldig om te zien dat me overbuur jongetje lekker meegaat en die houden we op flinke afstand maar hij geniet in overvloed ! Zo was ik vroeger ook en kommop het is 2011 mensen moeten niet doen alsof ze niks weten iedereen weet dat er gestookt gaat worden en daarmee basta. Anders ga je je maar in een atoomkelder verstoppen.

In grote steden staat de politie op scherp. Legaal vuurwerk afsteken kan al een hoop gezeik opleveren, met illegaal knalwerk jaag je overdags de spanning onnodig op.

Sociaal ben ik gewoon hoor ik let altijd op en ja in grote steden is het anders zoek dan een afgelegen parkeer plek op ofzo.
Maar om me nou die ene dag mensen te laten " wennen " aan knallen is onzin. Geknalt word er toch wel en als ik tien uur een 3 inch salute niet schiet doen andere het wel.
Het ligt eraan WAAR je het doet zolang niks kapot gaat is het no problem.

Vroeger als er nieuwe mensen in straat kwamen wonen liep ik om kwart voor 10 even langs. Mevrouw/Meneer het gaat zometeen flink donderen in de straat, maakt u izch maar geen zorgen ik hou het wel onder controle.
En nu staat ieder jaar de hele straat uit het raam te kijken waar ik dat jaar mee zal beginnen:)

Een vriendelijk gebaar doet vaak het meeste met vuurwerk.

Sociaal ben ik gewoon hoor ik let altijd op en ja in grote steden is het anders zoek dan een afgelegen parkeer plek op ofzo.
Maar om me nou die ene dag mensen te laten " wennen " aan knallen is onzin. Geknalt word er toch wel en als ik tien uur een 3 inch salute niet schiet doen andere het wel.
Het ligt eraan WAAR je het doet zolang niks kapot gaat is het no problem.

Dus als anderen in de sloot springen, dan doe jij het ook?
Dat wil ik zien. Als het buiten vriest en de sloten niet opgevroren zijn. :)

Dit is voor mij eigenlijk toch elk jaar standaard een beko sky symphony.
En dat eigenlijk nog ver voor de 10:00 show, maar eerder om een uurtje of 8.
Zodat mensen weten dat ik er óók nog ben.

Ik zal hoogstwaarschijnlijk beginnen om 10:00 uur met een Silver salute en dan een mat maar weet nog niet welke!

Tjaa dat is toch wel een moeilijke aangezien ik niet echt een showtje geef ofzo, vorig jaar was gewoon een saaie widowmaker om mee te beginnen, waarschijnlijk doe ik dit jaar lekker een grote heksenkring met legaal en illegaal in overvloed :).

Back
Bovenaan