Wat is jouw budget dit jaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom, denk ik, op zo'n 1500 euro uit dit jaar. Duitsland komt nog volgende week...
Ik kijk elk jaar wat ik uit kan geven en het is verdeeld over een aantal maanden. Vorig was dat wat minder.

Ik zeg altijd, mijn laatste pak heeft geen zakken :angel:

Hier niet echt een budget gesteld. maar eigenlijk het meeste gekocht in de eerste 6 maanden van het jaar. In november nog de magnum actie meegepakt, en daarna helemaal niets meer besteld. Als je het hele jaar door prijzen ziet, dan is het vanaf half November gewoon niet interessant meer om bij de bestellen. Ik zit bijna aan 2,7K maar daar zit ook nog wat leftover bij van afgelopen jaar. ik zet alles in een excel sheet zodat ik precies weet wat ik besteld heb, wat er nog ligt en wat dat gekost heeft, zodat ik altijd een actuele balans heb. Anders raak ik het overzicht kwijt en dat trek ik niet :p

Met alle prijzen van tegenwoordig is het voor mij steeds makkelijker om minder uit te geven. Dit jaar al vroeg 3 boxen van €100 elk gekocht, dus €300. Gevoel van te weinig heb ik elk jaar dus dat is dit jaar niet anders :p

Ik zet elke maand 40 euro apart voor vuurwerk dus 480 euro budget, zodat ik niet in 1x “de pijn” heb in december en dan “zie ik in december wel” of ik er nog iets bij doe. Inclusief kleine donatie van m’n partner besteld voor 700 euro. Het maandelijkse potje hou ik maar op 40 euro want als ik dat ga verhogen werkt dat progressief door, ik trek elk jaar in december toch wel weer de portemonnee. :applause:

Ik ga het volgend jaar wel anders doen. Maandelijks budget apart zetten heeft wel iets, dan moet ik weer gaan puzzelen en echt overwogen keuzes maken ipv random kopen en bestellen. 150 per maand met de laatste 2 maanden wat extra's :)

Ik zeg tegen mijn vrouw altijd rond de €500,-. Alleen zeg ik niet hoe groot dat rondje er om heen is :cool:. Nu heb ik wel een aantal artikelen over van vorig jaar en heb ik niet enorm veel nieuw gekocht. Ik denk dat dit alles en wat er nog voor "voorpret" spul uit Duitsland gekocht wordt, om en nabij de €1200,- zal zijn..

Uiteindelijk 1750 uitgegeven dit jaar, maar voor het eerst ook door diverse sponseringen vanuit de buurt, vrienden en familie :)

Ik ben te weinig bezig geweest met vuurwerk de afgelopen jaren dus heb nu voor veel teveel geld (ca€1350) veel te weinig vuurwerk. Normale advies-/voorverkoopprijzen zijn niet leuk, maargoed ik ga lol hebben de 31ste :):)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan