Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Eerlijk gezegd denk ik wel dat het hebben van een partner meehelpt met het budget te drukken, misschien wel in positieve zin.
Zeker sinds we niet meer huren en hebben gekocht gooien we alles op een hoop en keren we naar een prive rekening een persoonlijk budget per maand uit. Voor kleding, hobby en cadeaus. Daar moet je het maar mee doen. Dus dat zorgt ervoor dat je wel selectiever wordt voor producten.
Normaliter betaald ze mee maar nu we het gesplitst hebben is dit echt mijn hobby en kan zij meer kleding of nagellak of andere meuk halen wat zij weer leuk vindt.
Het vreemde is wel, hoeveel ik ook uitgeef (bijna altijd <1000 het voelt als heel weinig vuurwerk, zeker als ik het vergelijk met medefreaks op het forum. Dat ik denk, huh?
Enfin, mag echt niet klagen en ben helaas te goed in sparen en ook zeker efficiënt leven dat ik de duizenden niet over de balk ga smijten. Zeker als je nog wil verduurzamen, trouwen, reizen en een mooie buffer houden voor onvoorziene omstandigheden.
Dus mijn tip aan iedereen hier, al geef je 50 of 2500 uit, het is jouw oud en nieuw en jouw geld. Vuurwerk is een extraatje. Denk je nou dat iemand wie met een klein inkomen nét zijn eerste vierde hands auto kan kopen minder blij is dan een multimiljonair wie zijn 4e Ferrari koopt? Je hebt er allebei voor moeten werken en het slim moeten spelen.
Mijn tip, erst een goede basis leggen. Iedere maand eerst sparen en dan pas uitgeven!
Dit heb ik dus ook, merk het wel echt aan de collectie. Gelukkig veel moois kunnen halen, wel veel minder klein spul ook. Dat vulde de vooravond normaal gesproken zo goed.Veel meer dan ik van plan was. Terwijl ikme dit jaar echt zou inhouden.
En dan nog het gevoel hebben dat je niet zo veel hent/weinig bijzonders.