Wat is jouw budget dit jaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had eigenlijk zo'n 1000 euro in gedachten dit jaar, maar zat net even mijn bestellingen bij elkaar op te tellen en zit al op ruim 1500...:bonk:

En dan is VWPD nog niet eens open, ben ook heel benieuwd wat ze daar gaan doen dit jaar. Wil toch eigenlijk altijd wel de 12x19 sh hebben van hun...

Vuurwerk per doos gaat niet open dit jaar.

Vuurwerk per doos gaat niet open dit jaar.

Nee daar was ik inmiddels ook achter helaas. Nou ja, iemand wees me op maarssen van de week en daar hadden ze ook wat leuke aanbiedingen. Dus ben toch weer een paar 100 armer. Maar hoop dat ik nu wel klaar ben... :D

On Topic: Ik schaam me er overigens zeker niet voor, werk het hele jaar hard genoeg en iedereen weet dat oud&nieuw mijn feestje is. Daarnaast kan ik het lijden en eten we er geen biefstuk minder om. Krijg wel eens opmerkingen van mensen, vind je het nou niet zonder? Daar gaat weer 100 euro, daar weer 200. NEE, IK VIND DAT DUS NIET ZONDE! :frusty:

Ik heb met mezelf afgesproken om rond de 100 euro per maand te zitten. Sommige maanden koop ik niets en dan zet ik het geld gewoon netjes apart. Het lukt natuurlijk niet altijd om mezelf aan die prijs te houden als er hele mooie aanbiedingen zijn..
Het houdt mij wel scherp dat ik niet zomaar vanalles koop. Ik maak er wel een plan voor, een thema.

Heb geen last van budgetschaamte maar er staan behoorlijke bedragen tussen. Maar vorig jaar gaf ik al aan de tijd van 1000+ zit er bij mij niet meer in.

Wil niet zeggen dat ik geen vuurwerk meer haal dat doe ik zeker wel alleen zet ik nu even appart en in december bestel ik het vuurwerk. Het budget zal niet hoger zijn dan 500 dit jaar.

Als student blijft het voor mij bij een nette 500 à 600 euro. Voornamelijk kwaliteitsproducten. Heb nog nooit voor (wat mij betreft) 'zo veel' waarde aan vuurwerk gekocht. Voorheen zat ik altijd net iets boven de 100 euro, maar nu ik van het klein spul ben afgestapt wordt de hobby ook wat duurder. :bonk:

Heb geen last van budgetschaamte maar er staan behoorlijke bedragen tussen. Maar vorig jaar gaf ik al aan de tijd van 1000+ zit er bij mij niet meer in.

Wil niet zeggen dat ik geen vuurwerk meer haal dat doe ik zeker wel alleen zet ik nu even appart en in december bestel ik het vuurwerk. Het budget zal niet hoger zijn dan 500 dit jaar.

Niet slim, in december zijn de prijzen nog hoger.

Na jaren geprofiteerd te hebben van de scherpe prijzen wanneer je werkzaam bent in een vuurwerkwinkel kijk ik nu toch wel met verbazing wat sommige producten moeten kosten. Door andere hobby's is de focus een stuk minder op vuurwerk en daardoor het budget ook.

Helemaal niks stoken met oud en nieuw vind ik ook zo leeg, zal daarom rond de €200-250 halen. Wat precies moet ik nog even uitzoeken.. :)

Na jaren geprofiteerd te hebben van de scherpe prijzen wanneer je werkzaam bent in een vuurwerkwinkel kijk ik nu toch wel met verbazing wat sommige producten moeten kosten. Door andere hobby's is de focus een stuk minder op vuurwerk en daardoor het budget ook.

Helemaal niks stoken met oud en nieuw vind ik ook zo leeg, zal daarom rond de €200-250 halen. Wat precies moet ik nog even uitzoeken.. :)

Hoe langer je blijft uitzoeken, hoe minder je kan kopen voor je 200-250€ denk ik.

Dit jaar max 200.
Heb afgelopen 2 jaar alles door geschoven.
Kan wel ieder jaar stug voor zelfde bedrag blijven kopen, maar je moet het ook afsteken, of opslaan daarna.

Zonder het kadootje van mijn dochter zou ik op een bedrag uitkomen van en nabij de 300 euro. Door deze meevaller kom ik op bijna 500 euro uit. Niet wat ik altijd gewend ben geweest maar met dat beetje wat ik nog over had van andere jaren is het ruim voldoende om een leuke avondje te stoken en daar ga ik dit jaar echt wel heel intens van genieten. En als er extra meevallertjes blijven komen dan gaat het allemaal op aan vuurwerk, want het liefst zou ik ook nog een hoop gaan hamsteren want ik wil mijzelf ook wel een beetje verzekeren voor andere jaren. Dus, voor dit jaar is het nu sowieso dus 500 euro. :handsup:

Kriebels beginnen het weer een beetje over te nemen van het verstand. Tog weer wat extra budget erbij nemen dan maar:blink:

hebben jullie ook wel eens last van een soort van budgetschaamte? Ik heb namelijk als ik soms kijk naar de bedragen die ik heb uitgegeven dat ik denk van dat is best veel geld, had het zoveel moeten zijn.:bonk:

En het is niet om dat ik het dan niet kan betalen. Maar omdat het hoog bedrag is.

Volmondig ja !

Hoe ik ermee wegkom voor mijn gevoel, snel de orders er doorheen en betalen.
En erna pas indien er vragen hier komen van vrouw en kinderen ojee zoveel?

En ik dan schaamteloos ''hebben jullie wel alles goed opgeteld en niet een foutje gemaakt''
Ik zal volgende keer beter opletten.:D

Dan toch komt er altijd een tikkie retour.:yes:

Komen jullie iets tekort, heb je die make-up parfum prijzen wel eens gezien, telefoon kan ook weg, (breekt een oorlog uit dat schijnt heilig te zijn voor zeker de dames)

Uiteindelijk komen dan de woorden van mijn vrouw het is je gegund lieverd dat is hemels !:biertje:

Krijg net een mail van Vattenfall dat iedereen in november en december €190 terug krijgt per aansluiting. Dat schept weer wat extra mogelijkheden ... :D

Voor mij is het een kwesties van bewuste keuzes maken. Ik mag een X bedrag uitgeven aan 'hobby' van mijzelf, zonder dat ik mij hier schuldig over hoef te voelen. Ik spreid mijn bestellingen over het hele jaar, dus als ik in een maand een box bestel van 75-100 euro dan sla ik misschien een avondje uit-eten over. Als ik die box niet had besteld, dan had ik het geld waarschijnlijk wel aan iets anders uitgegeven. Je kan voor 50 euro een avondje sushi eten, maar je kan ook zelf iets lekkers koken en een paar cakes bestellen in de freak-tijd. Financieel is het resultaat hetzelfde.

Na 2 jaar doorschuiven en vele kleine outlet-bestellingen zal ik onder aan de streep nu wel rond de 1500 uitkomen voor dit jaar, maar alles heel bewust uitgekozen. Ik geloof niet dat ik dit geld nog op mijn rekening had staan als ik niets had besteld. Ik had het dan ergens anders aan uitgegeven.

Mijn budget was eigenlijk €0,- voor dit jaar. Maar gelet op de onzekerheid of een aantal doorgeschoven orders uiteindelijk wel worden uitgeleverd (ik ga vooralsnog van uit dat het goed komt, maar ik sluit niet volledig uit dat er partijen vuurwerk de grens zijn overgegaan) toch maar €87,- vrijgemaakt voor een kartonnetje The Gunner.

Helaas is bovenstaande bewaarheid. Ben benaderd dat mijn karton wicked whistle niet kan worden geleverd. Ik baal wel stevig, want ik kijk al bijna 2 jaar uit naar deze pareltjes. Maar ik ben allang blij dat de winkelier mij de keuze heeft voorgelegd wat ik wil. Een alternatief, crediet of geld retour.

Helaas is bovenstaande bewaarheid. Ben benaderd dat mijn karton wicked whistle niet kan worden geleverd. Ik baal wel stevig, want ik kijk al bijna 2 jaar uit naar deze pareltjes. Maar ik ben allang blij dat de winkelier mij de keuze heeft voorgelegd wat ik wil. Een alternatief, crediet of geld retour.

Wel fijn dat je het nu al weet en niet tijdens het afhalen staat te kijken en wellicht een te snelle keus maken die je normaal niet zou maken. Maar wel erg balen zeg, blijft een prachtig artikel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan