Wat ga jij volgend oud en nieuw anders doen ?

Leuk idee!
Denk dat ik ook een paar shots zo maak, voor de afwisseling qua filming. Gelukkig heb ik al een GoPro 3+ en head mount.

Maar op dit filmpje hier boven heeft hij ook geen Wide Angel. Dan komt er veel meer bij op te staan.

En je hebt ook een GoPro app hèh.. In mijn gopro zit Wifi, die stuurt Life beelden door naar mijn mobiele telefoon (Welliswaar 240/360 dus niet echt scherp) Maar dan kun je hoeken enzo wel goed krijgen.

Alles filmen is wat ik dit jaar toch wel echt wil, moeders houdt toch niet van vuurwerk dus kan ze lekker de camera vasthouden :)
Daarnaast wat meer w shape projectjes doen, denk ik.
Lees ook veel dat mensen de kleine meuk overslaan, dat vind ik nu juist geweldig in de vooravond. Om het kwartier FF lekker wat van die kleine pruttel weg stoken :)

Geef dan wel even door dat ze in de tussentijd geen stomme gesprekken met andere mensen moet beginnen, zo heb ik een keer mijn ex schoonzusje een show laten filmen, film kon gelijk verwijderd worden haha.

Ik persoonlijk zou dit willen: iedereen, blijf praten in je video's. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind die sfeer geweldig dat je het publiek hoort, of wij als freaks achter de camera of ernaast die uit hun dak gaan. Ik merk dat ik me wel eens inhoud enzo om te voorkomen dat het op film staat.. Maarja dat is mijn mening, dit jaar gewoon stoken zoals ik wil, en uit mijn dak gaan als ik wil :'). Maar altijd gewoon zo braafheid die cake filmen.. Of vinden jullie van niet?

Ik persoonlijk zou dit willen: iedereen, blijf praten in je video's. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind die sfeer geweldig dat je het publiek hoort, of wij als freaks achter de camera of ernaast die uit hun dak gaan. Ik merk dat ik me wel eens inhoud enzo om te voorkomen dat het op film staat.. Maarja dat is mijn mening, dit jaar gewoon stoken zoals ik wil, en uit mijn dak gaan als ik wil :'). Maar altijd gewoon zo braafheid die cake filmen.. Of vinden jullie van niet?

Meen eens, ik ben echter zelf een vrij rustig persoon die gewoon lekker staat te kijken.
Mijn vader daarentegen schreeuwt alles bij elkaar haha ;)

Haha, mijn 'zwager' heeft een GoPro, en zijn vriendin een iets nieuwere versie, mocht die voor de Zena Trophy ook lenen, dus hopelijk hopelijk kan ik ze weer zover krijgen ;).
Er is officieel een accessoire voor nodig, lijkt op zo'n hoofdlamp die mijnwerkers bijvoorbeeld dragen, hoewel ik vrij zeker ben dat met een klein beetje fantasie en wat spulletjes van de bouwmarkt (of zelfs die je al thuis hebt liggen) je een kleine 'rig' kan maken.

Let wel, het liefst een systeem wat je of precies op dezelfde manier terug kan plaatsen, of de GoPro zó vastzetten dat deze niet van hoek verandert. Ik zou eerst even wat kleine test shots doen, niet dat de camera net onder een hoek filmt en je dus nooit op film hebt hoe je hem precies aansteekt, maar dat je wel echt pov hebt (althans ik wil wel even testen en dan op de pc terugkijken gezien je geen scherm hebt).

Dit is een filmpje van internet geplukt, kwam ik de andere dag tegen. De beste man draagt een GoPro op zijn hoofd en filmt dus POV (het zij knallers en klein spul overdag, maar desalnietemin)
Wat ik bedoel met onder een foute hoek filmen zie 7:31, de beste meneer steekt een Single shot aan, maar je ziet dat niet in beeld omdat de camera wat naar boven gericht staat.

In ieder geval, online zijn third party accesoires, denk voor een tientje dat je een head mount kan vinden (maar misschien lieg ik over de prijs) dus eerst je maat overhalen, en dan zo'n ding aanschaffen, of met ducttape aan de slag!!

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik ga er eens even mee aan de slag. Maar als ik het goed begrijp met een head mount krijg je je hele show etc. er gewoon goed op ? Nu al zin in haha

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik ga er eens even mee aan de slag. Maar als ik het goed begrijp met een head mount krijg je je hele show etc. er gewoon goed op ? Nu al zin in haha

Zelf nog nooit een headcam gedragen, maar als je de GoPro gewoon goed mount moet er heel veel in kunnen.

Het volgende filmpje geeft mij echt zo'n kick, heb hem gelijk als favoriet ingesteld, krijg er echt kippenvel van om een of andere rede. Hij filmt vrijwel niet naar boven (omdat hij alles doet om zijn showtje perfect te laten verlopen) maar geeft een beeld van wat ik hoop vast te leggen (alleen dan meer cake voor cake en geen bakken tegelijk)

ALLE CREDITS NAAR PFK!!

Dus als het goed uitgevoerd wordt is dat het kippenvel resultaat!

Zelf nog nooit een headcam gedragen, maar als je de GoPro gewoon goed mount moet er heel veel in kunnen.

Het volgende filmpje geeft mij echt zo'n kick, heb hem gelijk als favoriet ingesteld, krijg er echt kippenvel van om een of andere rede. Hij filmt vrijwel niet naar boven (omdat hij alles doet om zijn showtje perfect te laten verlopen) maar geeft een beeld van wat ik hoop vast te leggen (alleen dan meer cake voor cake en geen bakken tegelijk)

ALLE CREDITS NAAR PFK!!

Ja precies, super tof. Eigenlijk zonde dat die zo weinig naar boven kijkt :D

Zit er bijna zelf aan te denken om een Go pro aan te schaffen.

GoPro is vet. Alleen je betaald wel echt voor de naam. Vergeet niet dat die gadgets veel extra geld kosten. Ik ben wel 750,- / 800,- kwijt geweest in totaal. (statieven, accu's, mounts, plakkers, behuizingen etc)

Wat die man doet is wel vet ja. Alleen hij mist zelf alles van zijn vuurwerk.. wel zonde toch? Dan gebruikte ik wel een schietkist..
Ik had dan sowieso van beide kanten gefilmd (op statief) en dan af en toe van deze beelden er tussendoor. Sowieso moet een camera iets verder van het vuurwerk staan als jijzelf om alles er goed op te kunnen krijgen.

ALLE CREDITS NAAR PFK!!

En dat voor een 18:00 "projectje"!
Dit geeft me nou dat sfeer gevoel, prachtig!:)

GoPro is vet. Alleen je betaald wel echt voor de naam. Vergeet niet dat die gadgets veel extra geld kosten. Ik ben wel 750,- / 800,- kwijt geweest in totaal. (statieven, accu's, mounts, plakkers, behuizingen etc)

Wat die man doet is wel vet ja. Alleen hij mist zelf alles van zijn vuurwerk.. wel zonde toch? Dan gebruikte ik wel een schietkist..
Ik had dan sowieso van beide kanten gefilmd (op statief) en dan af en toe van deze beelden er tussendoor. Sowieso moet een camera iets verder van het vuurwerk staan als jijzelf om alles er goed op te kunnen krijgen.

Heb je wel gelijk in, welke camera is te vergelijken met de Go pro ? En een stuk goedkoper.

Je hebt ook hele goede van Sony en TomTom maar die zitten in de zelfde prijscategorie. Welke erg populair is op dit moment is de Ricoh WG-M1. Deze is goedkoper. Ook heeft GoPro tegenwoordig een instap model van rond de 125.00 (zonder waterbescherming). Moet je alleen nog accessoires kopen.

Heren, letten jullie er op om het dit keer anders te gaan :wink::D

De helft van mijn punten gaat waarschijnlijk al niet duur...:bonk:

-Brandton kopen en die op oprit zetten en de hele avond gaan stoken, is de rommel ook gelijk weg. Nog geen brandton gekocht, gaat hem ook niet worden schat ik...

-Bestellingen eerder ophalen zodat ik meer tijd heb om mijn projecten te gaan maken, dit jaar was ik om tien uur s'avonds op oudjaarsdag nog bezig. Dit zorgde wel voor wat stress waardoor ik niet de hele dag/avond heb kunnen relaxen maar dat het allemaal snel snel moest.
Het gaat allemaal op 1 nacht en dag opgehaald worden, gaat alsnog heel krap worden allemaal

-Meer projecten, dit is vele malen indrukwekkender dan de cakes los te gaan schieten. Dat is ook tegen mij verteld door de omstanders. Andere reden is ook dat wanneer je je 20e cake achtereenvolgend hebt geschoten dat het meer stoken om het stoken gaat worden.
Dit gaat zeker lukken, wel gaat er in de vooravond lekker veel los gestookt worden.

-Niet meer opstap die nacht, zit je met tijd en kun je niet op je gemak stoken. Ook ben je al helemaal kapot van de dagen er voor en heb je er eigenlijk ook niet zo'n trek meer in.
Dit lijkt ook te gaan lukken.

-Door tijdsgebrek niet meer schietvolgorde kunnen maken van de cakes die ik los heb geschoten
Twijfelgeval, nu nog hard met de lijsten bezig..

-Spul eerder klaarzetten

-Project benodigdheden eerder klaar hebben, moest op oudjaarsdag nog naar de buurman om stukken hout waar het project op geplaatst kon gaan worden.
Dit gaat ook weer lastig worden, al wordt er wel al naar omgekeken. Maar het had beter gekund.

-Lijsten en alles voor kerst af.
Dat is zeker niet gelukt, tijdsnood..

Voornamelijk te weinig tijd/te laat begonnen.
Dit jaar stukken eerder begonnen, echter nu ook drukker als vorige jaar met andere werkzaamheden dus weer met het zelfde probleem :shocked:

Wat zouden jullie volgend oud en nieuw anders gaan doen ?

-Het gaat sowieso iets minder zijn. Ik was te lang bezig naar mijn zin.
-Minder troep pakketjes, de helft is nog niet op. Het meterpakket had ook de trein niet, jah, laat dan maar.
-Meer projecten en veel meer doorgelont. Ik stond nu vaak 1 voor 1 cakes af te steken, ik wil liever aansteken en een minuutje of 2 kijken.
-Niet persé alle effecten willen hebben.
-Niet meer bestellen om in aanmerking te komen voor beter gratis vuurwerk. Korting > gratis vuurwerk.
-Meer Zena en Vuurwerktotaal.

Back
Bovenaan