Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou het niet kunnen, maar ik wens jou en je gezin alvast een fijne vakantie toe.
Betekent dat wij jou hier dan niet veel zullen lezen, of ...?

Nou het kriebelt uiteraard.
Maar idd ik zou dan minder actief zijn denk ik.
Het is btw uiterst zuid puntje van portugal.
Op 31 dec zijn er wel dikke shows.
En Spanje is zoon 25km rijden.
Grote kans dat ik vast wel iets te knallen haal daar om op het strand te ontsteken.
Het is een soort gedoogbeleid.
Dus niet te veel maar gewoon om de kriebel te koesteren.
Uiteindelijk zou het om 12 uur vooral de plaatselijke show zijn. (Gaat overigens tot 8" geloof ik. En van hoge kwaliteit.
Dus genoeg vuurwerk te zien maar niet echt zelf te ontsteken.

Niet meer vsn die single shot mines kopen. Vond het niet mijn ding en ook niet handig neerzetten met harde wind. Veel meer jumbo grondbloem crackling kopen. Echt van genoten.

Wat meer projectjes maken met knetterlinten gecombineerd met ander klein spul.

En wat ik absoluut anders ga doen is niet meer teveel naar weersapps en weer topic kijken. Raakte er onnodig van in de put, terwijl het niet nodig was!

Het was geslaagd maar er zijn altijd wat puntjes:

1. Proberen een aantal bewezen producten eerder in te kopen ivm prijs.
2. Dit jaar veel op kleur en effecten uitgekozen. Volgend jaar meer rammen met bv. Crackle King etc.
3. Meer buiten zijn ipv doelloos binnen zitten. Al is dat ook lastig met 2 jonge kinderen.

Minder cakes en meer snelle rambak compounds.
Ik hou toch echt van een goed gevulde lucht.
Ik denk een rits dieren cakes, 3 kleine compounds/waaiers en 3 grote

Ik ga geen cakes meer aanschaffen. Tenzij het echt musthaves zijn. En wil voor de grotere compounds gaan dit jaar.

Ik ga geen cakes meer aanschaffen. Tenzij het echt musthaves zijn. En wil voor de grotere compounds gaan dit jaar.
Haha jij hebt precies hetzelfde als ik gehad dus. Waarom geen cakes meer?
De enige reden waarom ik volgend jaar cakes nog doe is vanwege vooravond stoken met een kleintje

Ik heb dit dit jaar voor het eerst gedaan, uiteindelijk 10 losse cakes voor in de vooravond met m’n zoontje. Na 00:00 enkel compounds 30mm. Is me echt heel erg goed bevallen. Kwaliteit boven kwantiteit. Ik merkte de afgelopen jaren dat losse cakes als een soort moetje tussendoor begonnen te voelen.

Meer Argento/Funke halen. Minder producten maar meer producten van kwaliteit. Overigens waren de Nederlandse producten die ik uitgezocht had meer dan prima, maar Argento stak er wel bovenuit.

Accepteren dat de prijzen hoger liggen dan de voorgaande jaren, en dus niet hopen dat je later in het jaar voor betere prijzen kan bestellen dan begin van het jaar.

Halveer de complete collectie, box of 10 maximaal en een stuk of 20 cakes zal wel prima zijn.
Je merkt toch als het weer niet lekker uitkomt dat je enorm baalt dat je zo veel nog moet schieten terwijl alles om je oren vliegt.

Misschien een keer kijken om enkel in Duitsland speciaalzaken te kijken.

Eerder beginnen met stoken, dit jaar rond 8 uur afgesproken waar we het gingen vieren maar dan is die 1,5 uur wachten voordat je erheen gaat toch een gemis. Uiteraard wel wat afgestoken voor de deur maar gevoel viel tegen.
ook door de rit niet de 12 uur show volledig klaar kunnen maken waardoor het laatste uur weer stressen was dat wil ik niet meer.

Veel minder losse cakes bestellen, dit zei ik afgelopen jaar ook maar had gisteren weer eens teveel losse cakes naar mijn idee:frusty:

Wat ik voorgaande jaren niet deed, maar gisteren wel was de hele dag een vuurwerkbril dragen, beviel me goed en voelt toch weer een stukje veiliger .

Volledig 30mm na 0:00 uur.
Afwisseling 30 en 25mm vond ik toch iets minder (kan ook aan de wind liggen).
Er zat nogal een verschil in burst en spreiding, waardoor 25mm in het niets viel.

Ik overweeg zwaar om een luie pyro te worden. Heb altijd veel lol gehad in het koopjes jagen en daarmee mijn eigen show te bouwen. Alleen de collectie wordt ieder jaar groter, dus meer werk. Show/project bedenken, rekken bouwen om er mutishape in te krijgen etc.

Had 50 cakes, 2 compounds en 1 cakebox in 4 projecten verwerkt. En ik merk dat het niet meer in verhouding staat, als zie hoeveel prachtige multishape compounds er op de markt zijn. Mijn fluit/crackling project was zeer geslaagd. Dus die wil ik verdubbelen qua intensiteit als finale. Daarvoor gewoon een aantal mooie compounds daarvoor en dan is het genoeg.

Is kijken hoe lang ik dit plan volhoud, want zou dit jaar niks kopen :D

Uitsluitend kleur in de collectie i.p.v. vooral goud/crackling. In de buurt veel mooie kleurbakken gezien en dat houdt zich veel beter in de vaak toch harde wind met o&n.

Zoals velen hierboven al aangeven; het aantal losse cakes verminderen en dat budget in compounds steken. Ik ga dit jaar gewoon voor max. 5 losse cakes (de echte pareltjes met unieke effecten) aangevuld met dikke compounds. Moet haalbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan