Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik twijfel heel erg wat te doen. Vind de hele voorpret heerlijk, afhalen ook heerlijk. En dan mag je eindelijk afsteken en ben ik er na 3 compoundjes en wat cakes wel klaar mee ofzo. Geen idee waar dit heen moet gaan :confused:

Ken het gevoel.
Vind het uitzoeken, kopen, afhalen en uitstallen heerlijk.

Maar het slepen naar buiten en weer en weer en weer afsteken.. stond me ook wel beetje tegen. Wellicht ook omdat ik niet echt een stookmaatje had dit jaar en door de regen iedereen steeds snel terug naar binnen wilde.

Minder bestellen, iets minder compounds, veel minder cakes en van het kleine spul heb ik zoveel over dat ik er niets van ga bestellen.

idem.
Wat meer 100sh 500gram ramcakes voor de vooravond.
Selecte groep compounds voor tussen 00:00 en 02:00.

Nu was ik met mijn broertje samen aan het afsteken...maar we staken op het kruispunt af zo een 25 meter van zijn huis waar al het vuurwerk lag....om en om liepen we wat naar binnen om te halen maar waardoor mijn broertje zelfs een aantal potten heeft gemist.....Volgend jaar als we weer daar zijn denk ik dat ik alles op een kar probeer te zetten en de dozen etc al klaar ga zetten....mits het weer het toelaat....

Ik twijfel heel erg wat te doen. Vind de hele voorpret heerlijk, afhalen ook heerlijk. En dan mag je eindelijk afsteken en ben ik er na 3 compoundjes en wat cakes wel klaar mee ofzo. Geen idee waar dit heen moet gaan :confused:
Ik heb hier precies hetzelfde.
Voel me altijd een beetje opgejaagd ofso haha

Volgend jaar dus 3 compounds en wat cakes kopen. Hou je de voorpret en het afhalen. Het afsteken blijft dan ook leuk.

Ik heb hier precies hetzelfde.
Voel me altijd een beetje opgejaagd ofso haha

Dat opgejaagde herken ik meer in de zin van dat ik het leuk vind hetgeen wat ik afsteek zoveel mogelijk buurtbewoners van te laten meegenieten. Hoe langer ik er over doe des te minder er staan te kijken. Een pot in je ééntje nog afsteken op 1.30h is dan toch minder leuk vind ik.

Dat opgejaagde gevoel herken ik van vorig jaar. Daardoor ook wat minder kunnen genieten, hoewel ook die jaarwisseling gaaf was. Dit jaar heb ik daar bewust op gelet. Rust houden, niet gaan jagen, nadat een cake afgelopen is niet direct weglopen voor de volgende. Werkte echt meer relax.

Wat ik voor volgend jaar anders ga doen dan voorgaande jaren: overdag de vuurton al aansteken i.p.v. in de avond. Hopelijk zit het weer dan goed mee zodat je ook overdag al lekker kunt beginnen aan de jaarwisseling. En daarnaast toch nog meer rust pakken om van de omgeving te genieten.

Afgelopen jaren heb ik elk jaar maar 1 of 2 compounds en iets van 15 cakes. Dit ga ik volgend jaar anders doen, dan wil ik 3 of 4 goeie compounds en slechts een paar goeie cakes. En dan proberen om zoveel mogelijk 30mm compounds en cakes te kopen omdat ik laatste jaren voornamelijk 25mm heb gekocht, en 30mm is toch net een tikkie gaver. En cakes zijn leuk voor 12u en sommige kunnen ook prima om 12u mee, maar om 12u moet je gewoon lekker een paar minuten knallen en niet telkens na 20 seconden een nieuwe cake aansteken. Hoe goed de cakes ook zijn, bij een goeie compound valt het al snel in het niet vind ik.

Minder cakes, meer grotere compounds. De cakes gingen op een moment vervelen en dan ga je stoken om te stoken, zelfs al waren het kwaliteit cakes. Zonde dus.

Ook was de lijst dit jaar wel erg lang wat de pret eigenlijk wat drukte in plaats van dat het dit ten goede kwam. Volgend jaar minder dus :)

Woon in een nieuwe wijk en vuurwerk wordt hier erg gewaardeerd, dus dat maakt het ook leuker om de hobby voort te zetten en zelfs te kijken hoe het afgelopen jaar overtroffen kan worden. Behoorlijk budget wordt nu ook door vrienden/buurtgenoten voor mij vrijgemaakt, dus dat is al helemaal top!

Ik steek alles achter elkaar door af in één show, maar ik begin met enkele compounds (waarbij de 1e gelijk een wake-up call moet zijn) en ga door tot halverwege een grote compound (zoals Beast of Burden) om daarna nog enkele compounds in tweevoud te schieten en om af te sluiten met een herryproject (dit jaar beviel 3x Transbomber + 3x Cairo erg goed i.i.g.). 15 minuten is denk ik een perfecte tijdsduur voor de show daarbij.

Omdat ik ook merk dat de voorpret zóveel leuker is dan het moment zelf, ervoor kiezen om meer van hetzelfde te bestellen, waarbij ik de kilometers beperk en meer korte maar heftige afsteekmomenten heb.

Vooral veel dikke projecten schieten, deze rustig fakkelen na 0:00 om zo een ''showtje'' te maken waarbij je wel de tijd en rust neemt alle projecten zelf te kunnen bekijken.

En vooral niet meer zoveel klein spul. Daar gaat de lol toch wel wat snel af voor mij.

Minder cakes, meer grotere compounds. De cakes gingen op een moment vervelen en dan ga je stoken om te stoken, zelfs al waren het kwaliteit cakes. Zonde dus.

Ook was de lijst dit jaar wel erg lang wat de pret eigenlijk wat drukte in plaats van dat het dit ten goede kwam. Volgend jaar minder dus :)
Haha dit is precies wat ik zei in het wat is je budget topic 2023, zo herkenbaar wat jullie zeggen van de afgelopen jaren. Echter heb ik daar verandering in gebracht en heb ik dat gevoel dus niet meer:

Vorig jaar budget extreem verminderd, van ruim 1500 naar 750 en beviel mij zo enorm goed. Had echt kwalitatief goede spullen, heerlijk van genoten want elk product zorgvuldig uitgekozen, ook meer tijd voor vrienden en familie, waarop zij ook weer leuker vonden om als er wat werd afgestoken te komen kijken, ipv dat gejaagde gedoe, uitpuilende tuinhuis, na een tijdje is echt de glans eraf, wordt het een beetje waas van kleuren en geluid en heb ik het wel weer gezien met alles. Als ik die prijzen zo zie, geeft het me ook geen lekker gevoel om gewoon 80,- voor een bak te betalen waar ik vorig jaar 50,- betaald had...

Dit jaar ook gewoon weer verlaging budget, een 5 tal dikke cakes in de vooravond met een 4-5 tal dikke dikke show compounds om 12u, zijn echt de beste beslissingen die ik genomen heb om oud en nieuw heerlijk relaxed en zorgeloos te maken:biertje:, je moet alleen wel eventjes over die drempel heen

Vorig jaar was ik veel tijd kwijt aan het doorlonten van cakeboxen (oa Flash of the gods) en had ik voor mijn doen veel grotere dozen (Fotg, mei tai, event shock block, metallion) etc.

Aangezien we in een appartementencomplex wonen sjouwde ik me de t*fus van de kelder naar boven en weer om 12 naar beneden... Gekkenwerk. Heel het relaxte mijmergevoel weg met de top2000 en mn vrouw.

Dit jaar anders gedaan. Kleinere compacte dozen en 3 grote big bags.

0015 Met een tas naar beneden en stoken. Dan weer naar boven beetje lachen met de buren, champie en met tas 2 naar beneden enzovoorts.

Zelfs nog 2 dozen uit de kelder gehaald die ik eigenlijk wilde bewaren maar het weer was stukken beter als gedacht.

Veeeeel relaxter maar toch nog in een soort'stookroes'.

Volgend jaar meer genieten van de buurt maar wel op deze manier stoken. Proberen nog minder doorlontwerk. Ipv 3 rotp gewoon bv 1 screaming vulture oid.

Relax ouwe :biertje:

Ik stond 31-12 naar buiten te kijken rond 15:00 uur. Het kwam met bakken de lucht uit en er stond een orkaan. Ik zei tegen mijn vrouw vanaf nu ga ik alleen nog maar de laatste 2 dagen vuurwerk kopen als ik zeker weet dat het goed stookweer is……

Om 0:00 was het droog en weinig wind dus dat heeft me weer plan doen veranderen.

Wat ik wel ga doen is weer meer cakes kopen. 25mm of 30mm. Had nu bijna alleen maar compounds en zag om me heen best wat cakes de lucht in gaan en voor de variatie was dit eigenlijk erg leuk. Dus dit jaar weer meer cakes en aantal compounds gelijk houden.

Ik ga voor meer variatie. Na compound nr 3 of 4 zei m'n vriendin al: ik zie wel steeds dezelfde effecten. Nou....viel mij ook op. Cakes is een goed idee.

Ik ga voor meer geluidseffecten, zoals Iskra Blitzrums (oftewel: knalcakes) en ik vind de Return of the Phoenix (of dat soort cakes) ook echt een toevoeging. Ik zou graag veel meer compounds zien met dit soort variatie erin. Meer geluid. Nu lijkt het wel alsof het gros shopt bij dezelfde fabriek, dezelfde effectne koopt maar in een andere volgorde maar dat was het wel.
Er zijn uitzonderingen. Beast of Burden, een nieuwkomer is gevarieerder, Triple Biedt ook veel variatie en met name dat dubbele salvo in waaier vorm bracht echt applaus teweeg! Heel erg fraai.

Het mag allemaal wel wat inventiever vind ik. Cakes zijn misschien ook een goed idee. Eigenlijk hadden we al besloten om voor meer Funke compounds te gaan, maar niemand had zin in tripje Duitsland...

Heel jammer dat Luypaers een goed alternatief voor Funke (en soms natuurlijk gewoon omlabeling van Funke) verdwenen is. Zal zijn redenen hebben, maar ik vind Riakeo er helemaal niet tegen op wegen.

Wat we ook anders willen doen: alles van te voren op het veld of plein of waar we ook zijn klaarzetten. NU was het door de regen geen goed idee om dat te doen.

Persoonlijk heb ik ook veel meer plezier bij tragere compounds. De Mission131 duurde bijna 2 minuten denk ik. Maar echt moooie effecten, goed gemaakt. Nu heb je van die bakken die je zelfs met 280 schoten er in minder tijd doorheen ramt.

Als ik een voorbeeld mag geven: Funke Mei Banfa. VOor wie 'm niet kent, hier de clip.

https://www.youtube.com/watch?v=8jwBdyss34M

Dit soort bakken: rustig, goede effecten etc. Zo'n Paranoid 2 die we ook hadden...45 seconden...Indrukwekkend maar zo snel...Is dat het dan waard?

Laatst bewerkt:
Minder losse cakes kopen. Dit jaar sowieso al minder losse cakes gehaald dan het jaar er voor. Maar toch weer wat cakes besteld "die ik vanwege de prijs niet kon laten liggen." Maar merkte dat ik alleen echt genoot van de losse cakes die vanwege het effect/burst echt goed uit de verf kwamen, zowel klein als groot kaliber. Ook dit jaar weer wat projecten gemaakt van losse cakes uiteindelijk. Dit wil ik zoveel mogelijk beperken, omdat je hier veel tijd mee kwijt bent met voorbereiden.

Meer boxen met tempo. Rammen dus. Mss per 2 ofzo met spec 4. Gekkehuis. Had nu ook mooi spul 30mm maar wat traag
Meer aanstekers
Als ze leeg zijn meteen nieuwe klote dingen;)

Minder losse cakes kopen. Dit jaar sowieso al minder losse cakes gehaald dan het jaar er voor. Maar toch weer wat cakes besteld "die ik vanwege de prijs niet kon laten liggen." Maar merkte dat ik alleen echt genoot van de losse cakes die vanwege het effect/burst echt goed uit de verf kwamen, zowel klein als groot kaliber. Ook dit jaar weer wat projecten gemaakt van losse cakes uiteindelijk. Dit wil ik zoveel mogelijk beperken, omdat je hier veel tijd mee kwijt bent met voorbereiden.
bijvoorbeeld?

Minder vuurwerk kopen ;) en in plaats van random afsteken; toch proberen een show neer te zetten met de compounds en een paar losse cakes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan