Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Minder losse cakes kopen. Mijn kinderen zijn net zo blij met veel cat 1 (der eigen projectjes bouwen) en ik ben blijer met de grotere compounds.

Qua spullen niet perse meer of minder bestellen maar wel iets kritischer kijken naar wat ik bestel. Werk nooit met een budget en ga dat toch maar eens doen. En voor elke euro die ik uit geef aan vuurwerk ga ik er ook een extra op de hypotheek aflossen.

Laatst bewerkt:
Dit jaar helaas zonder medeliefhebbers gevierd, en dat is echt stukken minder dan met. Dus dit jaar doen we dat weer anders, en komen djaimy en mattenfreak weer hier vieren. Stukken gezelliger.

Een andere locatie om 12u. Het alleen stoken (wel toeschouwers)in een verder lege straat ben ik echt beu..

Dit jaar helaas zonder medeliefhebbers gevierd, en dat is echt stukken minder dan met. Dus dit jaar doen we dat weer anders, en komen djaimy en mattenfreak weer hier vieren. Stukken gezelliger.
Idem hier.. Voor mijn gevoel veel binnen gezeten. Hartstikke leuk en gezellig natuurlijk, maar dat kan de andere 364 dagen van het jaar ook.

Voorgaande jaren wel met veel andere liefhebbers buiten gestaan met een vuurkorf en biertje erbij. Dat heb ik dit jaar wel gemist.

Enfin, qua vuurwerk ben ik niet van plan om iets anders te doen. Ik kan genieten van de Funke luchthuilers met crackling, en van grote compounds en alles daartussenin. :D

Denk dat hetgeen hierboven wordt vermeld ook met ouder worden temaken heeft. Veel vrienden/liefhebbers haken af en ik merk dat ik er dan zelf ook minder fanatiek in wordt. Het is toch veel leuker om samen te genieten.

Dit is dan ook wat ik volgend jaar ga proberen anders te doen, wat mensen bij elkaar krijgen om wat meer budget samen vrij te maken. :)

Inderdaad heeft samen stoken wel toegevoegde waarde.
Ik sta de laatste jaren ook alleen in de avond en dan zie je alleen je eigen vuurwerk en als ik niks afsteek dan gebeurt er niks.

Rest vd avond binnen zitten vind ik niet zo erg. Vind de rust momenten ook wel fijn.
Om 0.00 ben ik altijd wel op locatie met vrienden die vuurwerk mee brengen.

Maar ja, vind maar eens iemand in omgeving Oostvoorne :D

Zie veel overeenkomsten, ik merkte zelf dat ik dit jaar minder heb genoten dan de voorgaande jaren. Komt mede door gewoon een te grote collectie waarbij je zoveel aan sjouwen bent dat het niet leuk meer is. Alle logistiek eromheen is gewoon niet te doen, veel regelen vooraf ook om alle andere spullen op locatie te krijgen. Ga ik komend jaar niet meer doen. Sowieso komend jaar een kleinere stooklocatie, dus grote waaiers is redelijk uitgesloten. Wil ook veel minder moeten stoken om het op te krijgen, was dit jaar helaas wel het geval (voor het eerst). Heb nog redelijk wat spul over, dus mezelf voorgenomen echt helemaal niks bij te kopen en eerst eens die voorraad op te maken. Zit voldoende variatie in dus moet alsnog een leuke avond worden. Gaat ook een mooie smak geld schelen en hopelijk wat meer voorpret geven. Langs de winkels gaan is leuk, als het geen moetje wordt. Dus misschien komend jaar gewoon in de buurt 1 of 2 winkels afgaan voor de sfeer. FOMO gaat nu al aan (breda vuurwerk heb ik weerstaan), dus zal lastig worden.

Daarnaast altijd zorgen voor een tent, ook al wordt er geen regen voorspeld. Daaronder moet dan ook de camera passen, die ik echt eerder ga opzetten en alles klaarmaken. Dan rustig eten, om niet stipt 6u buiten te hoeven staan. Wel ga ik het moment met de kleine weer overdoen, wat kleiner spul wat niet teveel lawaai maakt samen met hem stoken. Heerlijk hoe hij ervan genoot.

Komend jaar zelf zorgen voor de oliebollen, was nu van iemand afhankelijk en die kwam onverwacht toch niet. Had niemand oliebollen, dat is natuurlijk een deceptie tijden oud&nieuw.

En komend jaar niet naar het weer kijken, geen zorgen maken over het verbod en meer voorpret. Dat miste dit jaar toch wel, terwijl dat een groot deel van het plezier is.

Ik weet niet hoe maar weet wel dat het soms lastig is echt te genieten van het moment. Je (ik) ben die dagen zo druk met van alles, niet alleen vuurwerk maar ook met andere gezellige dingen die ik ook niet wil missen. Dit jaar bij ons thuis gevierd met vrienden want dit wilde ik graag (geen zin in sjouwen enz) nadeel hiervan is weer dat je eea moet voorbereiden mbt eten, drinken, evt tent, haardhout enz. Op de 31e vaste prik om nog bij mijn moeder dr zelfgebakken oliebollen op te halen, heel gezellig maar het kost wel 1,5 a 2 uur tijd maarja ook dat is belangrijk en traditie.

Ik merk wel dat ik het stoken met een groep mis en dat ik met name het moment overdag mis, lekker op tijd (voor 12:00) beginnen met stoken, vrienden erbij die het liefst allemaal meedoen enz. we beginnen nu pas tegen 15 a 16:00 uur met vrienden dan is het overdag eigenlijk al voorbij en op 1 iemand na stookt er niemand.

Vaak komt het besef van genieten pas op het moment dat het eigenlijk al nagenoeg weer voorbij is. natuurlijk geniet je (ik) wel maar vaak voelt het dan laat op 31e of de 1e echt alsof er meer uit gehaald had kunnen worden. Dat is wat ik graag anders zou willen 'doen'.. maar hoe, werkelijk geen flauw idee, misschien erbij neerleggen en gewoon je ding doen en dat zien al maximaal haalbaar.

Alleen stoken is wel vervelend, maar alleen stoken in een straat met alleen toeschouwers is wel machtig mooi haha. Geniet daar wel het meeste van, vooral als er steeds meer toeschouwers bijkomen om te zien wie dat moois allemaal de lucht inramt

Voor mij is het nog simpeler: lid worden van dit forum en mij eens verdiepen in prijs/kwaliteit zodat ik meer tegen een lagere prijs kan aanschaffen.

Dit jaar ook veel binnen gezeten. Tuurlijk gezellig en buiten was het regen/wind.. maar je hebt toch het gevoel dat je een deel mist. Was blij dat ik ff naar huis moest om nog iets op te halen. Gelijk ff rondje gelopen - dat was nog het meeste sfeervolle moment van de avond bijna. Volgend jaar meer buiten! (Liefst met de kids).

Dit jaar eens minder slepen met compounds/cakes om 23:30 en alles begin van de avond klaar zetten. Je mist toch een beetje het traditionele aftelmoment met familie/vrienden wat jammer is.
Voor de rest was de hoeveelheid precies goed, misschien iets meer kleinere cakes voor in de vooravond.

Eigenlijk had ik een top oud en nieuw. Niet te veel spul, niet te weinig. Was 01:00 klaar.

Had ook voor het eerst geen kleinere cakes meer maar alleen compounds. Hebben ons met 12 compounds en wat losse Bugano fonteinen een uurtje prima kunnen vermaken.

Ik heb dit jaar ook rondom mij heen gekeken. Normaal wilde ik altijd zo snel mogelijk gaan stoken maar als je met een paar buren om en om schiet en rondom je heen kijkt is het veel gezelliger. Ik denk dat ik oud wordt en dat het jeugdige eraf gaat :D

Geen Nederlands vuurwerk meer. Te vaak lijkt het heel wat en is het niks. Is het wel wat, dan koop je het het jaar erop en is het ineens alsnog slecht. Zeker niet altijd, maar mij te vaak. ALs je bereidt bent troep te verkopen en dat is men echt, men weet heel goed hoe slecht het is maar whatever...Prima. Niet aan mij meer.

Geen Nederlands vuurwerk meer. Te vaak lijkt het heel wat en is het niks. Is het wel wat, dan koop je het het jaar erop en is het ineens alsnog slecht. Zeker niet altijd, maar mij te vaak. ALs je bereidt bent troep te verkopen en dat is men echt, men weet heel goed hoe slecht het is maar whatever...Prima. Niet aan mij meer.

Sorry maar ik herken dit totaal niet. Ik vind dit ook aardig kort door de bocht. Natuurlijk zijn er enkele producten die niet constant zijn, maar het blijft mensenwerk in China. Er zijn genoeg NL producten die wel constant presteren. Om maar een kleine greep te nemen uit wat ik in al die jaren gestookt heb én meerdere jaren aangeschaft heb waarover ik erg tevreden was:

- Rubro 4 Seasons
- Rubro Immortal Gold
- Rubro Buurtassortiment
- Barely Legal Extreme Salute 19sh
- Pangu Garden Party 2
- Pangu Garden Party 3

En zo zijn er nog vele producten....

Ik snap je sentiment, zijn heel wat cakes ten onder gegaan. Maar tegelijkertijd

Kwaliteit van NL vuurwerk is juist nog nooit zo goed geweest, magnum, china red en wolff hebben echt ongekend goede producten hoor. Gewoon wachten op demos waar producten geschoten worden

Dat hele "teloorgang" van de Nederlandse vuurwerk markt is wat overdreven.
Nog meer dan genoeg leuk (gekooid) spul te vinden. Ik ben wel benieuwd wat het alternatief is, alleen Fünke?

Het is gewoon stuivertje wisselen aan de top van het vuurwerk, dat is al jaren zo. Evo/Pangu heeft aan de top gestaan, Wolff ten tijde van de Crual Traction, VWTotaal met de Code Red onder andere, Rubro met de Event serie en Mania met bijvoorbeeld de Escape From Hell. En het nieuwe spul dat tegenvalt is ook al jaren zo, daarom neem je bewust die gok lijkt me. Geen nieuwe producten in mijn collectie en dat heeft zich dit jaar weer uitbetaald, geen floppers gehad hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan