Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Minder adressen, dit jaar weer veel nieuwe winkels bezocht, leuk maar wel slopend na zo'n 800 km.

Eerder bestellen! Door andere investeringen toch te laat begonnen, maar dit jaar weer vroeg van de partij!

Minder goud, meer kleur. Veel goud gehaald omdat ik een finale wilde met alleen maar goud effecten. Maar volgend wat beter inspelen op het weer.

Minder kopen. Ook dit jaar had ik weer een showtje in gedachten, die uiteindelijk niet doorging zoals beoogd. Dit jaar en vorig jaar bleken mijn showtjes ook vaak te groots uitgedacht. Naast te lang (11 min dit jaar, voelde wel goed aan en wel de max voor t publiek), bleek ook de stooklocatie te klein. Plus, het regende bij mij flink, dus dan prop je ook veel vooravond cakes en compounds in een kortere tijd, wat ook niet chill aanvoelde.

Wat ik trouwens wel chill vond dit jaar, was dat ik het dit jaar voor het eerst vierde met me vriendin (muv coronajaren). De buren kwamen uiteindelijk wel kijken en het was super gezellig, maar ik kon rustig in de avond voorbereiden en van mijn hobby genieten. Eigenlijk altijd bij vrienden gevierd, dus altijd rond 8-10 uur van huis. De extra knutseluren die ik nu had voelde echt aan als een soort van flow momentje. Al dat geknal om je heen, kamer vol met dozen, 0% angst dat politie aanklopt, ideale sfeer om met je hobby bezig te zijn eigenlijk. Lekker introvert op oud en nieuw, maar voelde wel heel chill en vanaf 12 uur lekker de gezelligheid opzoeken. Denk dat ik dat vaker zo ga doen.

Zorgen dat er weer een vuurkorf of ton bij is, toch wel sfeervol en een verzamelplek voor de omstanders.

Ik denk alleen maar 2kg 30 mm compounds kopen. Dit beviel me dit jaar goed maar ik had toch ook nog wat los spul, volgend jaar alleen maar dikke blokken.

Minder vuurwerk kopen omdat ik mede door het weer veel over heb. Minder vooruit kijken naar het weer, merkte dat dit ongemerkt mijn zin in de jaarwisseling toch heeft beïnvloed.

Volgende jaarwisseling ga ik voor minder/geen klein spul. Geen mines, (crackling) thunderkings, crackling balls etcetera meer. Hooguit nog hier en daar een leuk product, zoals bijvoorbeeld de Zena Knetterton (want dat is toch leuk om 18:00 of 0:00 uur mee te openen met een paar tegelijk). Maar verder alleen nog maar wat mooie fonteinen, cakes (klein/uit een pakket in de vooravond, mooi en groot na 0:00) en compounds.

Afgelopen jaarwisseling ook weer een hele tijd klein spul staan te stoken om het stoken. Achteraf wel spijt van, want van het geld had ik ook 1 of 2 leuke cakes kunnen kopen.

Eddy.

Een aantal losse cake’s kopen, zodat ik tussendoor ook nog iets kan stoken. Dit jaar heb ik mijn show klaargezet toen het nog licht was. Hierdoor kon ik alle lonten goed afdekken en had ik voor het eerst geen vonkoverslag.

Nou ik kocht vaak van die 16shots budget cakejes, maar merk dat die mij niet meer zo kunnen bekoren,
Het wordt aansteken om aansteken.
Heb dat nu wel gehad, waar ik wel intens van geniet zijn goede fonteinen.
Dus ik ga voor meer fonteinen en minder kleine potjes.
Ik ga dit jaar voor de 8 8 8 systeem.
8leuke compounds,(voor 00.00)
8 leuke cakes (voor de voor avond)
8 goede fonteinen.

Dan heb ik de rust om ook bij vrouw en kinderen te zijn.
En de sfeer om af te steken.

Ben er achter gekomen dat flinke burst wat ook vaak gepaard gaat met goede spreiding voor mij toch het meest indrukwekkend is.
Hier ga ik aankomend jaar meer op focussen. De Breakout en Cairo bijvoorbeeld waren geweldig.
Dus meer 30mm toppers!!

Verder laat ik Evo en Pangu links liggen n.a.v. ervaringen van de nieuwe producten. Zelf de colorfull city en evobomber (oude batches) nog geschoten deze jaarwisseling. Die waren TOP! Maar al het nieuwe spul viel zwaar tegen en kan echt bij lange na niet op tegen de producten van Wolff/ China Red en Magnum.

Conclusie: mijn geld gaat dit jaar naar China Red/ Wolff en Magnum.
Hopen op mooie acties van het jaar :handsup:

Veel minder losse cakes bestellen, dit zei ik afgelopen jaar ook maar had gisteren weer eens teveel losse cakes naar mijn idee:frusty:

Wat ik voorgaande jaren niet deed, maar gisteren wel was de hele dag een vuurwerkbril dragen, beviel me goed en voelt toch weer een stukje veiliger .

Had ik dus ook en gek genoeg besloeg die deze keer niet. Waarschijnlijk door de wind. :)

Ik heb dit jaar best veel cakes gekocht, wat klein spul en 1 kleine compound, allemaal uit Duitsland. (De enige compound die er nog was was de streetfighter van Lesli die viel wat tegen) Voor volgend jaar ga ik me wat beter oriënteren voor de mooiere compounds en de betere merken. Daar gaat dit forum enorm bij helpen. Misschien zijn de beste compounds wel gewoon in Nederland te krijgen? Volgend jaar wat minder dubbele of 3 dubbele cakes want met de 3e zelfde cake geniet je er toch minder van. En geen wijn meer drinken want dat verdoofd het mooie vuurwerk effect.

tja beetje een probleem ik heb vermoed ik genoeg voor 2 komende jaarwisselingen.

Heel veel cakes van 2022/2023 en de bestellingen die al gedaan waren 2023/2024.

Ik had voor het eerst echte wat grotere compounds, en dat is geweldig. Stabiel, makkelijk op te ruimen en heel mooi. Dus de verandering naar veel meer compounds.

Ik had voor het 12uurs moment te veel losse cakes, volgend jaar zoals meerdere hier alleen wat Compounds en als finale bijvoorbeeld wat knalcakes en Cairo Crackling. Dat maakt het wat overzichtelijker.

Meer fonteinen, minder bulk packs klein vuurwerk en sowieso minder klein vuurwerk, minder producten kopen omdat ze goedkoop zijn en meer richten op vuurwerk wat ik echt wil en een vast budget.

Budget door de helft, maximaal 4 winkels ipv 12+ en alles waarschijnlijk dit jaar op een zaterdag halen.

Kleine cakes en thunderkings heb ik nu wel genoeg gehad en nog steeds over, deze jaarwisseling puur kijken naar uitloop cakes en bewezen compounds.

Minder vooravond spul, meer blokken. Ga lekker met de kids stoken in de vooravond met wat knetterlintjes, fonteintjes en wondertollen. Heb me ontzettend vermaakt met m’n kids.

minder cakes aanschaffen maar wel de toppers en must haves :p
meer compounds aanschaffen zoals sierlijk/beuken/crackling (20mm/25mm/30mm)
de oosterburen in de gaten houden met leuke shops en aanbiedingen
voor verkoop sfeer mee pakken en wat kleine losse meuk erbij kopen
op tijd vragen aan winkels of ze hulp nodig hebben en dan mee werken met alles uitpakken en ont kooien (deze moet sowieso wel lukken) :D

Eigenlijk doorzetten hoe ik het al deed, de hyperfocus wat wegnemen op oud en nieuw en nog een stapje selectiever zijn met de collectie. Ik had namelijk weinig compounds dit keer en gewoon wat losse kwalitatieve cakes en dat beviel me minimaal zo goed als vorig jaar toen ik wat meer had. Er werd bij ons zó extreem veel afgestoken dat ik zelfs met die relatief kleine collectie dacht dat mijn collectie nog wat kleiner kon zijn. En ik blijf genieten van de cakes met een grote uitwerking en een dikke burst, of het dan een losse cake is of een compound. Geen overprijste kooiloze gepruttel dus in mijn collectie, dat weiger ik te kopen als liefhebber en als dat de toekomst word dan koop ik het lekker voor een paar euro in de Duitse supermarkten :D

Maar dat stoken om het stoken hoeft echt niet meer voor mij, dat is al een paar jaar weg en de hogere prijzen helpen er ook niet bij. Ik blijf zeker gewoon oud en nieuw vieren maar het is belangrijk om elk jaar weer te evalueren wat beter kan en hoe je er beter van kan genieten. Ik ga dus gewoon door met selectief kwalitatieve producten kopen en de collectie weer iets compacter maken. Misschien ook wat minder filmen en meer genieten van het vuurwerk en de gezelligheid. Een deel van de focus komt dit jaar ook weer op shows en een tripje

Wat ik anders ga doen is heel simpel, alleen maar rambakkies en die dan per 2 schieten. Paar goeie 30mm stand alone compounds voor 18:00 tot 00:00 en heel veel klein spul voor met de kleine man te stoken halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan