Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
In tegenstelling tot velen hier ga ik volgend jaar juist meer i.p.v. minder kopen:D In het verleden heb ik een keer teveel vuurwerk gehad, ik was toen blij dat het op was (m'n handen vroren er bijna af). Dat was niet het gevoel wat ik wilde overhouden aan de dag der dagen. Tijdens corona al mijn bestellingen geannuleerd en dit jaar pas eind november voor het eerst besteld. Kon het niet laten om tijdens de reguliere verkoop nog 2 compounds te kopen. In de avond 2x naar buiten geweest om even te stoken en om stipt 00:00 de grootste box. Daarna zo'n 20 minuten vooral genoten van wat anderen afstaken voordat we zelf onze resterende voorraad (4 compounds) afstaken. Dit beviel prima al had ik graag nog een paar extra compounds afgestoken, dat wordt volgend jaar dus!

75% van het vuurwerk stoken voor 00:00.

Misschien wat meer optrekken met echte freaks die de hobby het beste begrijpen. Samen een showtje bezoeken of vw ophalen. Heb kwa aandacht en hulp van buren/vrienden niets te kort maar voor hun is het geen speciale tijd.

Bestellen bij max 3 winkels. Had dit jaar 25 afhaalbonnen bij 9 winkels.
Oja.. Misschien nog wel het allerbelangrijkste, niet meer werken op oudjaarsdag. Gelukkig was het dit jaar een ochtenddienst maar desondanks was het flink haasten om alles voor te bereiden op oudjaarsdag zelf.

Laatst bewerkt:
In ieder geval alle boxen met goud niet meer schieten met zoveel wind, had in potentie echt goede boxen maar die kwamen gewoon niet goed voor de dag met zoveel wind

Alleen nog maar spul kopen wat in een kooi zit, nog meer knallen voor 12 uur en allicht gewoon direct beginnen rond half 5 als het donker word.

Ik ga geen vuurwerk meer afhalen op de 31e. Het kan altijd tegen zitten met het openbaar vervoer, en dat zat het ook. We waren zo gesloopt dat die berg vuurwerk bijna als een straf voelde. Zonde!
Verder meer compounds en geen kleine cakes meer.

Dit jaar weer vuurwerk bestellen bij winkels waarvan ik weet dat de service goed zit,want dit jaar was er een winkel waar ik voor de 1e keer en de laatste keer ben geweest wat een choas (had ik niet verwacht)
Vroeger in het jaar bestellen en dan meer 500grammes en compounds.
En op de eerste verkoopdag bestellen zodat ik langer naar de muur van vuurwerk kan kijken:handsup:

Meer goede cakes voor in de vooravond.
Dikke combiboxen, compounds voor rond 12uur.

Bewuster kopen en niet goedkoopjes jagen.

Ik ga volgend jaar meer dikke compounds kopen. Ik had een groot aantal kleinere cakes aangeschaft voor in de vooravond, wat heerlijk was om te stoken, maar ik ga dit budget liever gebruiken voor meer spektakel om 00:00. Ook wil ik dit jaar een kijkje nemen bij de zuiderburen en daar ook wat materiaal aan schaffen.

Ik denk iets minder bestellen. en meer voor de kwaliteitsproducten moet kiezen.
Kocht nu veel budget cakes en die vallen dan toch wel tegen als je de kwaliteitscakes er naast zet.

Eindelijk weer eens vanaf 18:00 vuurwerk afsteken, aangezien oudjaarsdag op een zondag valt! Door de werkzaamheden in een vuurwerkwinkel, komt het daar vrijwel nooit van. Zodoende de dag zo indelen, dat er allereerst met de kids en vervolgens met vrienden/familie flink afgestoken kan gaan worden.

Echt eens serieus overwegen om de 00:00 show al om 22:00 ouzo te doen. Dit jaar eerst 15 minuten staan kijken naar de omgeving want er ging zo bizar veel de lucht in. Maar toen tog begonnen aan onze eigen show, wat eigenlijk zonde is want het bleef zeker tot 00:30/00:45 goed los gaan. Daar dus veel niet van mee gekregen omdat we druk met onze eigen show waren.

dit jaar ga ik alleen wat meer losse cakes voor mijn neefje kopen. we hebben nog genoeg boxen staan dus dat is voor dit jaar niet nodig. En hij heeft mijn hele voorraadkast onderhand leeggeschoten. Het leuke is nu wel dat er heel wat assortiment cakes zijn van wel behoorlijke kwaliteit. Zat zelf al te denken aan een karton valk big 19, of van Salon:

Ja er ging zo veel moois de lucht in om 0:00 dat het bijna geen zin had om zelf te stoken, aan de andere kant voel ik dan toch de verantwoordelijkheid om zelf ook m'n steentje bij te dragen aan die geweldige chaos en meteen wat de lucht in te schieten :handsup:

Meestal begin ik met wat losse cakes en dan de compounds pas als laatste. Maar volgend jaar ga ik gewoon meteen om 0:00 een dikke bak de lucht in gooien die ff doorloopt, daarna om me heen kijken en dan weer verder.

Wat me dit jaar wel goed beviel is gewoon in de vooravond al wat grotere cakes ook afsteken, kun je er rustig van genieten. 0:00 niet zo gek veel meer te stoken daardoor en dat was eigenlijk prima, lekker nog even naborrelen i.p.v. als een gek bezig zijn om van alles weg te stoken. Een aantal van de kids had waren ook al omgevallen en hebben 0:00 niet gehaald dus voor hun is het ook wel leuk om wat meer eerder te doen.

Ik ga denk ik zelfs voor dit jaar gewoon alle cakes wegschieten in de avond en dan om 0:00 alleen nog maar compounds.

En: meer fluitbakken kopen

Meer tijd tussen de verschillende winkels in plannen. Moest nu steeds meteen weer door omdat de volgende afhaaltijd er al weer aan kwam, terwijl ik liever nog even rond gekeken/gepraat had.

dit jaar ga ik alleen wat meer losse cakes voor mijn neefje kopen. we hebben nog genoeg boxen staan dus dat is voor dit jaar niet nodig. En hij heeft mijn hele voorraadkast onderhand leeggeschoten. Het leuke is nu wel dat er heel wat assortiment cakes zijn van wel behoorlijke kwaliteit. Zat zelf al te denken aan een karton valk big 19, of van Salon:

Heb even zitten kijken naar het filmpje dat ziet er mooi uit en kan een tripje Baarle-Nassau ook veranderen in Salon ookal is Salon wel duur. (Maar dat filmpje daarvoor dank) ga ik denk wel overstag en ga ik voor Salon dit keer.

Toch zoals zovelen minder losse cakes kopen. Hoewel ik deze keer eigenlijk geen klein spul had behalve voor de kinderen en dus alleen maar grote cakes was een kleine 50 stuks toch wel erg veel. Voor 0.00 uur wel wat cakes geschoten maar uiteindelijk hadden ik er nog een stuk of 30 voor na 0.00 uur, vrienden en familie ook nog een stuk of 30 en daarnaast 15 compounds zorgde ervoor dat het van 0.00 tot 2.00 volle bak stoken was om alles weg te krijgen. Het ging dus een beetje gehaast en tijd om naar al het moois om ons heen te kijken wat er al hemaal niet.

Dit jaar is mijn voornemen dan ook om enkel wat cakes te kopen (20 tot 30 stuks) voor de vooravond en voor een showtje, na 0.00 alleen nog een showtje dan en verder alleen maar compounds.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan