Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgend jaar niet voor december NL vuurwerk bestellen. En mss helemaal niet omdat je beter door het jaar heen wat uit België enzo bij mekaar kunt scharrelen.

Wachten met bestellen totdat het zeker is dat er niet weer een verbod komt.
Mjaa wanneer is het zeker?
werd dit jaar ook geroepen dat er zeker geen verbod zou komen.
denk dat we nu toch nooit meer van onze hobby kunnen genieten dus eigenlijk hoeven we ons helemaal niet druk te maken met wat we volgend jaar anders gaan doen.

Dit is geen hobby, het is een passie die van kinds aan in m'n bloed zit. Vaak geprobeerd te bestrijden want te duur maar is geen kruit (haha) tegen opgewassen. Het is het enige lichtpuntje in m'n jaar waar ik het hele jaar naar uitkijk. Hier geen vakanties ed dankzij kapotte zorg, vuurwerk is het enige verzetje. En das afgepakt. Ben gewoonweg in rouw momenteel.

Dit is geen hobby, het is een passie die van kinds aan in m'n bloed zit. Vaak geprobeerd te bestrijden want te duur maar is geen kruit (haha) tegen opgewassen. Het is het enige lichtpuntje in m'n jaar waar ik het hele jaar naar uitkijk. Hier geen vakanties ed dankzij kapotte zorg, vuurwerk is het enige verzetje. En das afgepakt. Ben gewoonweg in rouw momenteel.
idd. Triest dit. Ik stond gister op het punt een dikke bestelling te doen maar heb het toch nog even aangekeken. En maar goed ook. Dit beleid lusten de honden geen brood van. Het is inderdaad een passie en iets wat in je zit. Als klein kind reed ik nieuwjaarsdag op mijn traptrekkertje met aanhangertje door de straat om alle soorten potten te verzamelen (de afgegaan waren uiteraard). Dit is nooit meer over gegaan. het is een hele hele hele zure dag!:cry:

Op dit moment denk ik eraan om helemaal niks te doen, maar als ik echt eerlijk ben dan zal het bloed toch gaan kruipen waar het niet gaan kan en zal ik naief toch weer vuurwerk bestellen/ophalen.
Politiek en media negeer ik voor de komende maanden even om me niet te gefrustreerd te raken

Elke keer als ik naar belgie ga op familie bezoek neem ik gelijk wat vuurwerk mee naar nederland zodat ik een aardige collectie kan gaan opbouwen. Voor mij is nederland gewoon klaar. Wel of geen toekomstige verboden.

Sowieso naar het buitenland in de loop van het jaar om alvast wat vuurwerk in te slaan. Gelukkig nu nog genoeg cat2 en cat3 liggen, en dan maar wat minder in Nederland besteden (als dat überhaupt nog weer mag)

Gewoon weer bestellen. Mij krijgen ze niet klein. Ik zie het wel. Heb sinds vrijdag wel zoiets van godverdomme hebben ze het ons weer geflikt en sta ik de laatste dagen op met zeer gemengde gevoelens en probeer ik het weer een beetje op de rit te krijgen.
Maar net wat Richardus al aanhaalde. Vuurwerk is mijn passie dat krijg je er met de beste wil van de wereld bij mij niet meer uit.

Volgend jaar ga ik toch maar eens proberen om mijn ogen te sluiten voor "koopjes". Ook dit jaar heb ik in de koopjeskelders her en der weer een flink aantal losse cakes gekocht. Van het totaal daaraan besteedde bedrag had ik beter wat dikke compounds kunnen kopen.

Zo! Dat is ook weer lekker gelukt. Nog maar even 32 losse cakes bijbesteld. Nu nog bedenken of ik die dit jaar ophaal of toch maar bewaar voor de jaarwisseling 2022/2023. Het klinkt ver weg, maar 400 dagen is eigenlijk zo voorbij getrommeld :holland:

Heel herkenbaar.

Wat ga ik volgend jaar anders doen voorzichtig tripjes maken naar België zodat ik een voorraadje heb liggen maar dit zou een klein voorraadje zijn uiteindelijk 2 tripjes is genoeg. En komen de koopjes weer in Nederland ga ik er op los met bestellen. Heb de bittere nasmaak van afgelopen vrijdag van me afgezet, heb toch maar wat cat1 gekocht en van de week even wat fonteinen F2 erbij halen en een vuurpijltje. Dit jaar zal niet anders gaan dan vorig jaar. Neem het geld liever mee naar volgend jaar zodat ik hier siervuurwerk kan halen en bestellen en 2 tripjes kan maken. Nee ook mij krijgen ze er niet onder.

Volgend jaar toch maar het illegale circuit in duiken. Was er jaren op tegen omdat NL zoveel kwaliteitsspul te bieden had.

Maarja, gezien het 'eenmalige verbod' dit jaar er weer met een slap excuus doorheen geramd is, zie ik geen andere mogelijkheden meer. In 2022 bestellen en dan maar hopen dat er iets uitgeleverd wordt ben ik nu wel zat. Dat hele F1 assortiment mag van mij ook in china blijven liggen.

Misschien kap ik wel gewoon met de hobby. Scheelt een hoop ergernis, frustratie en teleurstelling.

Geen vuurwerk meer bestellen in Nederland.
Het word nooit meer zoals het was...de onzekerheid of je je vuurwerk mag ophalen of je geld terug krijgt is gewoon klote.
Dus dan maar naar belgie voor een paar goede blokken en ik ben klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan