Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geeeeeen klein grut meer, F1 spul waardeloos. Had diverse (kleine) knallers en babypijlen uit BE uit sentimentele redenen gekocht, ging massaal de vuurkorf in. Veel toppers van cakes met meerdere tegelijk en boxen.

Geen kleinspul meer bijkopen (muv echt kwaliteits spul zoals die grote knetterballen of Funke spulletjes) en door het jaar alvast wat cakes uit België sprokkelen.

Minder spullen kopen die hier gehyped worden. Iedereen beleefd vuurwerk anders en vaak als ik iets koop wat gehyped is is het voor mij vaak een teleurstelling. En door alleen maar compounds te schieten is bij mij de lol er een beetje vanaf gegaan. Nu met al dat mooie kleine spul geniet ik er meer van. 1 goeie compound, een aantal goeie cakes en vooral grote fonteinen en klein spul van funke is voor mij genoeg.

Laatst bewerkt:
1: Meer verspreid kopen, al vroeg in het jaar naar de zuiderburen.
2: Flink meer grotere cake's halen en stoken en +/- 3 goede grote blokken voor 00:00 uur.
3: Meer matten halen.
4: Niet meer mijn humeur en instelling laten verpesten door de overheid. Vuurwerk leeft onder de bevolking en ook de gewone man kan niet zonder. Dat is dit jaar wel weer bewezen.

Omdat de NL bestelling niet door ging een paar items in Belgie gehaald. Een paar, omdat ik niet wilde dat ik de buurt op zou zadelen met alleen mijn vuurwerk. Er ging echter zoveel vuurwerk de lucht in dat ik volgend jaar rustig wat meer kan inslaan. Van een vuurwerkverbod was niets te merken.

2: Flink meer grotere cake's halen en stoken en +/- 3 goede grote blokken voor 00:00 uur.
4: Niet meer mijn humeur en instelling laten verpesten door de overheid. Vuurwerk leeft onder de bevolking en ook de gewone man kan niet zonder. Dat is dit jaar wel weer bewezen.

Hier hoef ik niets meer aan toe te voegen, zelfde verhaal hiero :D

Dit. Maar dan meer dan 3 blokken. Paar spullen herkend vannacht die van het lijstje af/op het lijstje komen.

Minder focussen op al dat gezeik over een verbod! Al de voorpret was bij mij verdwenen maar achteraf de beste O&N sinds jaren!

Geen overprijsde funke en luypaers blokken meer halen uit belgie. Ik ga er vanuit dat de bunkers dit jaar wel geleegd gaan worden en wij wel kunnen afhalen. Ik ga ook minder kleine cakes halen. 36 shots 500 grammers zijn al af voor je je omdraait. Stuk of 12-15 compounds en fonteinen is prima.

Allereerst beste wensen allemaal!

Wat ik anders ga doen is mn kop niet weer gek laten maken door de discussies over het vuurwerkverbod.
Ook ga ik de cakes onder de 200 gram laten staan en me focussen op flowerbeds.

Het allerbelangrijkste wat ik anders ga doen is zorgen dat iemand anders het afsteken filmt. Dit jaar bijna drie kwartier helemaal los gegaan om dan na het eindsalvo te realiseren dat ik de camera niet heb aangezet..........:cry:

Wel lekker dat de buren kwamen kijken, hopelijk heeft er een nog gefilmd.

Ik ga er vanuit dat de bunkers dit jaar wel geleegd gaan worden en wij wel kunnen afhalen.
Aan de ene kant heb ik daar zo weinig vertrouwen in... Aan de andere kant jeukt het om wat toppers nog te kunnen scoren voor prijzen waar we later in het jaar en volgend jaar enkel van kunnen dromen... Maar als er (weer) een verbod komt is het wel afwachten wanneer, en in sommige gevallen (faillissement) óf, je je dikke bak centen terug ziet.
Daarom lonken mij de Belgische en zwarte markt meer, maar toch die jeuk hè...

Op punt 3 na heb ik hier niets aan toe te voegen.

Precies dit, maar dan nog één toevoeg erbij.
5: paar pakken mooie vuurpijlen erbij

Afgelopen jaarwisselingen hebben mij wel doen laten beseffen dat een shitload aan boxen niet meer nodig is. Zoals afgelopen oudjaarsdag verliep is ideaal. Om 18:00 een dik project, 0:00 lekker showtje en tussendoor wat klein spul (alleen kwaliteitsspul zoals Phantom) en fonteinen. Grotendeels boxen voor het gemak, alleen écht wat cakes om iets te laten zien wat niet met boxen gaat.

Lekker rustig aan doen tussendoor, tijd voor een hapje en drankje en meer tijd voor elkaar in plaats van de drang te móeten stoken.

En, zoals al vaker aangegeven, mijzelf de voorpret niet laten afnemen. Dát heb ik echt weer gemist dit jaar. Ik wil de hele countdownperiode - vanaf september - de spanning weer voelen van het toeleven naar!

Afgelopen jaarwisselingen hebben mij wel doen laten beseffen dat een shitload aan boxen niet meer nodig is. Zoals afgelopen oudjaarsdag verliep is ideaal. Om 18:00 een dik project, 0:00 lekker showtje en tussendoor wat klein spul (alleen kwaliteitsspul zoals Phantom) en fonteinen. Grotendeels boxen voor het gemak, alleen écht wat cakes om iets te laten zien wat niet met boxen gaat.

Lekker rustig aan doen tussendoor, tijd voor een hapje en drankje en meer tijd voor elkaar in plaats van de drang te móeten stoken.

En, zoals al vaker aangegeven, mijzelf de voorpret niet laten afnemen. Dát heb ik echt weer gemist dit jaar. Ik wil de hele countdownperiode - vanaf september - de spanning weer voelen van het toeleven naar!
Gezien het verbod toch niet heeft gewerkt is de voorpret nu al aanwezig, cheers!

Ja ik moet zeggen dit heb ik ook wel. Ik heb afgelopen jaren zo veel losse cakes gehad dat het gewoon te veel werd.
Wat meer compounds en minder losse cakes, laat meer tijd over om er van te genieten.

Tweede punt is dat ik eigenlijk fonteinen toch best leuk vind, daar gaan we er voortaan ook wat meer van halen voor in de vooravond.

- Kwaliteit boven kwantiteit. Dit jaar enkel kwaliteit gehad vanwege het gebrek aan tijd. Geweldig wat heb ik van alles genoten.
- Massa is vooral kassa, in de portemonnee, maar niet per direct voor de beleving. Aan het eind van de middag nadat ik in Duitsland was gaan stoken wilde wij alles op hebben. Dit zodat we niet met volle wagen in Nederland zouden rijden. Gevolg, alle fluitpijltjes op moeten stoken. Nee, ik genoot 10x zoveel van de grotere producten of juist kleine waar ik écht alle aandacht voor had. Genieten wordt mijn kernpunt van 2022.
- Erachter gekomen dat felle fluitpijltjes mij gaan irriteren. Ondanks dat de Funke Pfeifraketen goed zijn, doe mij maar iets rauwer.
- Genieten van de sfeer om oud en nieuw heen is iets wat ik nooit deed. Dit jaar heeft mij in laten zien dat ik mij best kan amuseren zonder de hele avond buiten te moeten zijn. Normaal kom ik om aan de kleine spullen die dan maar gestookt worden om te stoken. Nee, ik wil toch liever genieten van die mooie box waar iedereen van uit zijn dak gaat.
- Weer stoken in Duitsland. De overdagvibes zijn jaren gemist, maar door het verbod is het weer nieuw leven in geblazen. Wat was het weer heerlijk om met een klein groepje medefreaks weer eens los te mogen gaan.
- Funke, absurt materiaal.
- Mij minder laten afleiden door al het negatieve vuurwerknieuws. Dit jaar heeft mij laten inzien dat Nederland een vuurwerkland is. Iedereen heeft gezien dat België is leeggekocht en illegale handelaren top omzetten hebben gedraaid. Ik ben niet bang dat het hier ooit stil zal zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan