De titel is dan wel: wat ga jij volgend jaar anders doen, maar wil nog even terugkomen op vorig jaar. Vorig jaar was het budget wat minder en heb dus heel bewust mijn lijstjes samengesteld. Het was heel wat puzzelen en strepen, maar uiteindelijk kwam het toch goed. Vorig jaar uiteraard bewust gekozen voor meerdere F3 single shots, om nog 1 jaarwisseling optimaal van te genieten.
Doordat het budget wat minder was, heb ik ook bewust gekozen om wat meer klein spul te bestellen. Ik had altijd wel wat klein spul, maar meestal kwam het er niet van of dan moest het nog even snel op en was het stoken om het stoken zonder er echt van te genieten. Dus vorig jaar bewust de keuze gemaakt om wat meer klein spul te bestellen, om zo wat meer lontjes aan te kunnen steken en het doel daarbij was om weer echt ouderwets te kunnen genieten tijdens de jaarwisseling. Ik moet zeggen dat o.a. Funke hier ook wel een rol in heeft gespeeld, want ik had uiteraard ook wat klein spul van Funke NL besteld. Wat een toppers waren dat.
Wat vorig jaar ook anders was, was dat ik het voor het eerst sinds jaren weer bij familie was tijdens de jaarwisseling. De hele huiskamer stond vol, al ben ik vrijwel niet binnen geweest, alleen na 02:00 uur om mijn handen te wassen en even bij te tanken met een overheerlijke oliebol en wat te drinken. Maar het was dus gezellig druk en bij buren in de straat was er flink wat visite. Daarnaast stonden er hier en daar ook een aantal olietonnen en hadden de meeste buren en een aantal familieleden ook wat vuurwerk gehaald. Daarnaast werd er ook met zijn allen van elkaars vuurwerk genoten, zowel van de cake van de buurman als mijn vuurwerk van klein spul tot de cakes en compound. Ook een aantal nichtjes vonden het vuurwerk helemaal geweldig en hadden alle 3 een tasje klein spul, die ik goed heb aangevuld voor ze. Vooral de Thunderkings van Katan vonden ze geweldig en ze kwamen keer op keer vragen of ik er nog meer voor ze had. Ik vond het dan ook geweldig om uitgebreid de tijd te nemen om samen te genieten van het kleine spul. Of het nou de China Böller B van Katan was, die indruk maakte. Tot de Bengalfeuer Mix en Cuckoo Cuckoo fonteinen die voor de nodige oehs en ahs zorgden. Ondanks dat de weersomstandigheden een aantal uren roet in het eten hebben gegooid, heb ik sinds jaren niet meer zo genoten van de jaarwisseling zoals vorig jaar. Het voornemen was dan ook om dit jaar weer gezellig met een groot deel van de familie weer oud en nieuw te vieren. Jammer genoeg zie ik dit niet zo snel gebeuren vanwege de corona crisis waar we nu mee te maken hebben.
Dus wat er dit jaar waarschijnlijk anders zal zijn, is dat ik weer een keer oud en nieuw vier in mijn eigen straat. Daarnaast heb ik vorig jaar zo intens genoten van het kleine spul, dat ik die lijn dit jaar doorzet. Geweldig om te zien dat de importeurs hier ook veel meer op inspelen, nu het knalvuurwerk, de single shots, vuurpijlen en F3 niet meer is toegestaan. Ik heb dan ook al meerdere artikelen in de categorie klein spul besteld en kijk daar echt al enorm naar uit. Ook wil ik dit jaar proberen de spanning van de laatste dagen binnen de perken te houden om zodoende nog meer te kunnen genieten. Daarnaast ben ik ook van plan, en dit komt eigenlijk doordat dit in het geweldige verslag van \_Niels_/ staat, om tijdens de afhaaldagen een keer door de wijk te fietsen om te kijken of er al wat jeugd bezig is met cat 1. of toch nog een glimp op kan vangen van een cake die al de lucht in gaat. Ook wil ik 1 januari even een rondje door de wijk maken in de ochtend na het opruimen, om nog wat day after sfeer te proeven. Geweldig om de vuurwerkresten nog te zien en erbij te bedenken hoe het dan daar in die straat moet zijn geweest.