Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beginnen selectiever en kritischer te kopen. Dit jaar voor het eerst vroeg in het jaar voor een beste hoeveelheid besteld. Met name door de mooie prijzen soms snel besloten iets te kopen.

Achteraf had ik bepaalde producten toch laten staan denk ik.

Volgend jaar ga ik focussen op echt kwaliteit, en de scherpe aanbiedingen (hoe mooi ook) soms laten staan. Dit jaar weer teveel ingekocht, wat niet zo erg is maar wel teveel spul wat net niet top is. Wil voor volgend jaar echt alleen toppers in huis halen, wat niet betekend alleen de duurste compounds, maar gewoon van elke categorie datgene wat het meeste wauw effect geeft.

Ik denk dat ik volgend jaar eens ga proberen veel leuke (kleine) budget cakes en setjes te kopen.
Dit jaar vooral gericht op grotere en duurdere cakes maar in de vooravond vind ik die kleine dingetjes ook prima om me mee e vermaken. Laat weer wat meer budget over voor een paar leuke compounds

Alleen maar compounds en een paar goeie losse cakes en fonteinen halen. Geen projecten, geen show. Gewoon lekker ouderwets wat lontjes aansteken.

Ik merk ook dat ik steeds meer en meer over ga richting de boxen en minder cakes haal...wel weer flink wat fonteinen en klein spul, maar dat is meer omdat de kleine man van me dat helemaal geweldig vind.

Boxen zijn gewoon makkelijk, maakte je vroeg zelf de blokken door zelf je combinaties te maken van de verschillende cakes. Nu is dat reeds gedaan. En als het ook nog een effecten zijn welke jij top vind, waarom zou je dan moeilijk doen?

Geen klein vuurwerk meer, geen vuurpijlen meer, geen budgetcakes meer. Enkel wat grote compounds gekocht.

Heb nog genoeg wat gestookt moet worden.

Dit jaar al veel minder losse cakes. Meer gericht op compounds en dit jaar voor het eerst dubbel compounds en groter in mijn collectie.

Denk volgend jaar alleen nog maar een stuk of 10 grote bakken en dan vind ik het wel best

Haha, het jaarlijkse topic waarin ik altijd hetzelfde zeg waar nooit wat van komt. Dus dit jaar: ik zie t wel!

Mindere tijd besteden die niks met stoken te maken hebben. Had een beetje te veel over afgelopen jaar.

Of had ik te veel gekocht :frusty:

Ik ga dit jaar in ieder geval in het teken laten staan van vuurwerk. Andere jaren was het meer feesten (ben jarig op 31dec) in de avond en nacht dan vuurwerk afsteken. Dit jaar ook mede door corona lekker met select groepje mensen die een grote vuurwerk collectie kunnen waarderen. Ipv 20 bier nu 20x naar buiten om vuurwerk te schieten. Gewoon weer zoals vroeger:handsup:

Volgend jaar wordt het hier vrijwel zeker gemeentelijk vuurwerkverbod, nog goed los dit jaar, dus dan is het misschien in een andere gemeente stoken en dan wordt het een heel stuk minder, een box of 2 en een paar cakes is wel de max dan (qua vervoer en om familie niet te erg tegen de haren in te strijken). Rest van het geld weet ik genoeg bestemmingen voor, natuurreizen bv, muziekfestivals, optiek, hobby's ten over :thumbsup:

Ik ga dit jaar meer vrij nemen tijdens de kerstvakantie. Ook hebben we dit jaar een dag minder doordat er geen zondag tussen zit dus om et nou ook nog te combineren met werk wordt wel erg druk.

Ik ga volgend jaar alles anders doen. Iets vroeger bestellen zoals compounds en cakeboxen. Geen klein spul meer geen meterpakketten meer. Sierassortimentjes met cakes van 19 of 25 schoten zijn welkom. En natuurlijk losse cakes en bepaalde fonteinen voor in de avonduren op oudjaarsdag.

Ik ga denk ik volgend jaar er mee stoppen. Vind het wel mooi geweest mijn mede groen links volgelingen waarderen het niet meer zo..

Nog meer aan de planning houden in de dagen voor de 31ste. Ben hier de laatste dagen ook bewuster mee bezig, hierdoor heb ik de 31ste alle tijd om volop te genieten van de dag en de sfeer. Alle voorbereidingen moeten dus klaar zijn voor de 31ste, niets meer doen op oudjaarsdag enkel genieten. Vaak komt het voor dat er de 31ste tog nog het een of ander moet gebeuren, dat wil ik dit jaar eens niet.

Op een paar uitzonderingen daargelaten, is hier wel een neerwaardse spiraal te zien zeg.

Komt dit (indirect) door alle negatieve aandacht en gevolgen die er omtrent vuurwerk en O&N van doen zijn, of heeft t wellicht slechts te maken met leeftijd en/of de portemonnee?

Ik lees hier van toch niet de minsten: stoppen, minderen, rustig aan doen, terug naar vroeger enz enz...

Het is wel duidelijk dat ook bij de liefhebbers, de lol er langzaamaan vanaf begint te gaan, gezien de reacties hiero.

Ook met een verbod zal er nog altijd vuurwerk zijn voor de liefhebbers, maar wellicht wat minder, zoals er hier ook al te lezen valt, maar dat maakt het juist weer exclusiever...net als vroeger.

Laat het consuverbod er maar gauw landelijk door zijn, waardoor O&N weer wat rustiger, veiliger en exclusiever voor de echte liefhebbers wordt?

Vroeger was alles beter.

Dit jaar weer lekker vol gas stoken! Enorm veel zin in en ik ben niet van plan voorlopig te stoppen!

Wel wil ik het dit jaar iets anders gaan doen. Hoewel er inmiddels meer besteld is dan vorig jaar hoop ik toch iets meer tijd te vinden om vóór 12 uur paar dingen te doen waar ik afgelopen jaarwisseling geen tijd voor had/maakte:
- vanaf de zolder een tijdje over de wijk uit kijken naar wat er verder gestookt wordt (of wellicht een rondje fietsen)
- minimaal 5 minuten voor 12 uur even echt binnen zijn, een oliebolletje eten en het aftelmoment echt meemaken (in plaats van alleen de laatste 30 seconden, met jas nog aan en vuurwerkbril nog op, zoals afgelopen jaar)
- gewoon over het algemeen iets meer rust. Af en toe even een paar minuten niet stoken om tussen door iets meer stil te staan bij wat ik daarvoor afgestoken heb en me nóg meer te verheugen op wat er nog komen gaat.

Wat ik in 2021 alvast anders ga doen is meer budget bewaren voor later in het jaar.
Nu heb ik in de eerste maanden veel besteld om het januaridipje te verzachten, echter komen er rond deze tijd toch wel heel mooie acties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan