Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan me niet voorstellen dat er zulke nazi's bestaan dat ze je verlinken omdat je een paar dozen vuurwerk naar binnen tilt, erg triest

Nou die zijn er wel. Ik heb zo'n buurvrouw die liever haar ego streelt dan dat zij mij wat kartonnen aan vuurwerk gunt. Heb dan ook mooi de auto op de oprit gezet en alles via de schuurdeur naar binnen gelopen. Niks geen pottenkijkers :p

wat bij mij heel goed gewerkt heeft is het vooraf informeren van de buren. dat werkt echt goed en kweek je enorme goodwill mee, en voorkom je dus gezeik.

ook aangegeven dat indien mensen bezwaar hadden of overlast zouden hebben ze dit altijd kunnen melden en dat we dan tijdens een bak koffie vast gezamelijk tot een oplossing zouden komen...

voordeel is dat indien je elkaars kant van het verhaal weet, of elkaar simpelweg wat beter kent, je ook meer begrip hebt voor elkaar.. en je weet ook meteen wie er allemaal nog meer vuurwerk af gaat steken 😜

wat bij mij heel goed gewerkt heeft is het vooraf informeren van de buren. dat werkt echt goed en kweek je enorme goodwill mee, en voorkom je dus gezeik.

ook aangegeven dat indien mensen bezwaar hadden of overlast zouden hebben ze dit altijd kunnen melden en dat we dan tijdens een bak koffie vast gezamelijk tot een oplossing zouden komen...

voordeel is dat indien je elkaars kant van het verhaal weet, of elkaar simpelweg wat beter kent, je ook meer begrip hebt voor elkaar.. en je weet ook meteen wie er allemaal nog meer vuurwerk af gaat steken ��

Dat werkte bij mij ook 4 jaar lang goed, elk jaar kwam er meer publiek en iedereen vond het prachtig, totdat er toch een buurtbewoner besloot te tippen en ik en een buurman een bezoekje kregen van 4 agenten in totaal.

Gelukkig sloeg ik toen al niks meer op dus ging het showtje toch nog door.

wow bizar...blijft appart hoe sommige mensen kunnen reageren. maar goed dat het goed voor je afgelopen is.

ikzelf zorg er ook altijd voor dat het vuurwerk pas de laatste dag op de afsteeklocatie ligt...

Krijgt de politie zomaar een huiszoekingsbevel voor 1 anonieme tip vraag ik me af? Zonder hoef je ze natuurlijk niet binnen te laten.....

Hier verandert het wat doordat er meer koopwoningen tussen zijn gekomen, in een van oudsher volkse rouwdouwer wijk. Die kopers zijn toch vaak wat meer media-gehersenspoeld, minder vrij in het leven staand. Een voorbeeld is dat ze vrijwel geen kerstverlichting buiten hebben, heel saai. En ze stoken zelf gewoonweg níet.
Van de volkse huurders heb je hier niks te vrezen, die knallen zelf ook en genieten volop van het siervuurwerk. Maar er zitten wat van die zure, "rechtschapen" kopers tussen waar je snitching nog wel 'ns van zou verwachten. Sowieso haal ik altijd al het liefst in het donker van vroege ochtend of avond op, en val ik het liefst zo min mogelijk op buiten de stookuren. Ik wil ze ook niet tegen de haren in strijken, persoonlijk heb ik geen probleem met ze en andersom hoef ik dat evenmin. Dan krijg je dat ze binnen stookuren alles gedogen als "dat moet dan maar". Zelf hou ik dan bv weer rekening met het hondje van de overbuurvrouw, die echt niet dol is op het geknal, en heb oudjaarsavond even gewacht met rotjes strooien tot zij 20u naar een stiller lokatie gingen. Aanpassen heet dat, van beide kanten. Zo kom je er samen :thumbsup: Zelfde reden als waarom ik ook niet op Nieuwjaarsdag nog de gemiste vuurwerkshow ben gaan geven, beestje was dolgedraaid.

Meer ontopic: Ik kreeg van een buurjochie nog een paar nitraten in de hand gedrukt, en genoot daar toch weer erg van hoor. Een goeie knal hoort er toch bij, maar harder dan een goeie FP3-soort is absoluut onnodig, in mijn ogen (en oren). Maak je dat legaal, dan denk ik dat je buiten de stookuren een heel stuk overlast minder hebt. Vernielingen zullen niet vermeerderen, vermoed ik. Maar goed; mocht ik in Bels komen, zal ik toch even een pakje meenemen om wat hard geknal te hebben voor in het 00u geraas :D

Wat ik sws anders ga doen voor volgend jaar:

Meer op zoek gaan naar producten met effecten die ik echt mooi vind. Zodat ik niet weer met veel "dertien in een dozijn" boxen zit.

Het rode plastic of papier aan bovenkant van de cakes er van te voren af halen. Dat zou me enorm schelen bij het opruimen de volgende dag.:)

Dit jaar al minder dan andere jaren gekocht en dat is mij prima bevallen. Toch me weer laten verleiden tot pijlen en losse cakes en daar stop ik echt mee.

Ik wil alleen nog compounds. Bevalt me prima!

Dit jaar al minder dan andere jaren gekocht en dat is mij prima bevallen. Toch me weer laten verleiden tot pijlen en losse cakes en daar stop ik echt mee.

Ik wil alleen nog compounds. Bevalt me prima!
Hoeveel was het en hoeveel is het nu je budget?
Ben je overigens niet na 15min klaar met stoken met alleen maar compounds? Klein spul meestal leuk om 18 en 22u nog te stoken

Op nummer 1 staat echt, veel minder kopen.
Dit jaar voor meer dan 15k verbrand.
Niet meer stoken omdat het op moet.
Het publiek genoot het meest van de 18.00 show, volledig legaal en met nuchtere mensen.
Na 24.00 was het publiek toch iets anders, en was er veel gestress om alles op te krijgen en in goede banen te lijden.

Laatst bewerkt:
Meer funke inslaan, leuke kwalitatief goede producten.

Wil volgend jaar een wat uitgebreidere collectie dan dit jaar.

Dit jaar stond op de lijst:

- Colorstorm
- Colorstrike
- Oman

Wil volgend jaar lieve wat meer losse kwalitatieve goede cakes dan de hele grote boxen.

Ik wil inderdaad iets minder aan het budget toevoegen. Verder gewoon wat leuke kwaliteitscakes en compounds. Zoals altijd al eigenlijk

Mijn vuurwerk qua opslag met de buren, buren en buren delen. Op 1 januari tijdens een gezamenlijke veegsessie overeengekomen.

Meer funke inslaan, leuke kwalitatief goede producten.

Wil volgend jaar een wat uitgebreidere collectie dan dit jaar.

Dit jaar stond op de lijst:

- Colorstorm
- Colorstrike
- Oman

Wil volgend jaar lieve wat meer losse kwalitatieve goede cakes dan de hele grote boxen.

Hier hetzelde vooral de Yggdrasil staat op de wishlist wat een bak!

Dit jaar koop ik alleen nog maar compounds inverband met de mist van afgelopen jaar. (Wat een drama was dat hier)

Ik wil persoonlijk nog een aantal boxen hebben van Funke en Evolution. De enige cake die ik graag in meervoud wil hebben is de MJB cake.

Na dit alles gelezen te hebben kan ik mij ook bij sommigen aansluiten.

* Géén klein spul meer, wél dikkere pijlen.
* Paar mooie compounds of zelf timen en tapen van 30mm cakes uit de freak-acties.
* Alles bij één of twee toko's halen, niet teveel km's maken.
* Niet teveel aantrekken van alle fake media en negatieve berichtgeving over vuurwerk.
* Vaker hiero op het forum rondstruinen :D

Dit jaar was echt een top jaar, maar wel wat verbeteringen;

- Niet meer zoveel van hetzelfde. Ik had iets van 6x 19sh assortimenten. Ze waren allemaal top maar 6x 6 zijn toch al gauw 36 dezelfde maat cakes. Ik wil dit jaar van elk type 1 assortiment. Dus 1x of 2x 19sh, 1x 16sh etc.

- Niet teveel klein spul. Valk 6-19 bijvoorbeeld. Leuk om te stoken maar ik ben de hele vooravond druk

- Meer grotere (compound) boxen. Geweldig :)

Dit jaar een andere locatie wegens verhuizing en maar meteen wat familie hier uitgenodigd. Dus er gaat heel veel anders dit jaar.

Normaal moest ik alleen vuurwerk regelen, nu ook hapjes en drankjes. Wordt niets moeilijks, maar het moet we gebeuren. Beloven drukke dagen te worden haha

Dat had ik ook dit jaar. Vriendengroep uitgenodigd, maar betrapte me erop dat ik constant bezig was om het de gasten goed naar hun zin te laten hebben. Hapjes regelen, vuurkorf aanhouden, drank koudzetten e.d. Dit jaar vier ik het waarschijnlijk alleen. Klinkt misschien deprimerend (is het ook wel een beetje) maar dan kan ik me tenminste wel 1000% op het vuurwerk richten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan