Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Minder kleine cakes en vuurpijlen. Buiten het feit dat ik ruim een uur aan het stoken was had ik niet de plezier voor de kleine cakes en pijlen. Kleine cakes blijven instabiel... uit nood maar 2 grotere cakes eerst afgeschoten om de rest nog enigzins veilig af te steken. Dus komend jaar leuke fontein en vooral compounds.

Laatst bewerkt:
Heb nog erg veel kleinere budgetcakes over. Aankomend jaar gaat we alleen nog grote jongens halen, van voornamelijk Funke. Uit Nederland staan voor voorlopig de Noi-Z & W-Dominator op het lijstje.

Extra stil vuurwerk momenten wat mij zeer goed is bevallen, geeft een speciale afwisseling en wat meer emotie in het vuurwerk.

Mijn plan voor dit jaar is gelukt. Geen cakeboxen meer, maar alleen nog maar compounds. Ook heb ik een stuk minder losse cakes.

Ik geniet ook steeds meer van goede fonteinen. Dus die zitten dit jaar een stuk meer in de collectie.
100% met je eens. Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat ik eens goed ga overdenken of ik nog wel zin heb om veel vuurwerk te halen. 'Het gevoel' had ik dit jaar al minder dan anders, en als ik dan de 28e/29e/30e de verhalen lees over mensen die worden gepakt met 60 kilo en zelfs winkeliers dan twijfel ik toch wel of ik er volgend jaar nog wel zin aan heb.

- geen losse cakes meer, minimaal 2 3 4 5 of meer aanmekaar

- geen nieuwe producten meer.

- meer goede fontijnen(wel lastig te vinden)

- meer vuurpijlen

Meer filmen en foto’s maken. Nu alweer spijt dat ik bijna geen enkele foto/video heb om van na te genieten.

Had het al eerder aangegeven maar drastisch minder inkopen, budget gaat met minimaal 60% omlaag. Met de hoeveelheden van afgelopen jaar eerst dikke stress tijdens het transport en vervolgens zit je nog een aantal dagen met samengeknepen billen omdat je teveel in huis hebt.

Naast het minder inkopen ook kritischer inkopen, had nu zowel bij de compounds als bij de losse cakes te veel per 2 of nog meer. Ik ben mede door de mist maar vooral ook omdat ik het plezier in het stoken kwijt was om kwart voor 2 gestopt.

Ga geen 20mm cakes meer kopen of er moet een groot (200shots of meer) high speed tempo blok komen. Was ik eerst van plan alleen maar compounds te kopen dit jaar ben ik mede door het 6 uur projectje toch van gedachte veranderd. Had een mooie combinatie van uitloop en nieuwe cakes en als finale 8 x Eruptor van Broekhoff. Ik heb nog het meest genoten van het 6 uur project.

Tenslotte ga ik niet meer zo vroeg in het jaar las een malloot bestellen want anders is het budget te snel op. Het is een hele lap tekst geworden maar dit is wat ik komend jaar allemaal anders wil gaan doen

Vuurpijlen kan maar die moeten wel goed zijn. Er is ook veel rommel. Ik vind de fonteinen uit Duitsland niet slecht en ook uit België. Nederland is het vaak duur voor niet veel.

Afgelopen jaar de grootste collectie ooit gehad (€3400,00). Ik zat op een bepaald moment continu te stoken om het er doorheen te krijgen. Budget gaat dit jaar met 2/3 naar beneden.

Ook geen losse cake’s meer kopen en ook niet meer de komende maanden. Meer megabakken kopen, zoals de Sodom and Gomorrah.

Ik ga minder losse cakes halen. Volgend jaar ga ik voor wat groter spul.

Ook ga ik minder pijlen kopen, maar wel kwalitatief beter.

Hier gaat ook de hoeveelheid naar beneden voor komend jaar wat mij betreft. Heb ik trouwens wel eerder gezegd, en dan komen die aanbiedingen .....
Gedurende de dag erg genoten van het stoken met de kinderen. Rotjes, thunderkings, tollen, enz.
Voor 0.00 uur een paar mooie compounds en nog een paar losse cakes, of budget compounds voor gedurende de avond.

Volgend jaar een nog betere voorbereiding, nu stond ik om 18u nog de tent op te bouwen en laatste dingen te regelen. Gaf veel stress, ook omdat ik wist dat ik elke minuut nodig had om te stoken om enigszins door de voorraad heen te komen. Verder zou ik beter willen werken nog met een volgorde van cakes zodat je een nog betere opbouw hebt. Meer salute cakes en rammers in de compounds, dat is toch wel echt machtig. Klein spul heb ik voor de komende 3 jaar nog genoeg. En zelf een pijlenrek maken, niet meer op vertrouwen dat iemand die nog heeft en op de laatste dag naar vragen... Eigenlijk vooral wat puntjes op de i dus.

Door de jaren heen is ons oud en nieuw toch wel aardig veranderd. Het is gegaan van een dag vol stoken, naar een avond vol stoken, naar af en toe naar buiten en stoken.

Op de lijst staat:

- 2 jaar terug een ongeluk gehad waarbij mijn vriendin redelijk gewond was geraakt, 2018-2019 hebben mijn vriendin en ik dan ook echt niet van het vuurwerk genoten en het liet echt een groot gat achter. Dit jaar heb ik ieder moment geglunderd en ervan genoten, toen mijn vriendin en ik in bed lagen zei ze: ik genoot er wel echt weer van. Dit tezamen met mijn broer en de prachtige spullen bracht mij tot punt 1: Als het er financieel goed voor staat meer kopen!

- Géén assortimenten meer!! Geen 19sh ass of wat dan ook. Ik merk dat dat voor mij stookvoer wordt ipv. een daadwerkelijk gekozen product. Don't get me wrong, ik vond de mega 6 star assorted best wel top, maar ik gooi er random eentje neer en 'knal hem aan'. Als ik losse cakes selecteer ben ik kritischer en opzoek naar wat mij goed bevalt. Denk aan unieke effecten zoals in een Crank, of (voorheen) de heavy legend series met wat salutes. Bepaalde kleurencombo's, schietrichtingen of gewoon de wauw factor voornamelijk t.o.v. prijs-kwaliteit.

- Meer demo's bezoeken om te vinden wat ik graag wil. Ik was echt onder de indruk wat sommige 'budget cakes' met 20mm konden en was ook erg onder de indruk van wat een goede 25mm kon. Het viel me op dat 30mm te hoog schiet waardoor het wauw effect minder wordt als het ware.

- Wellicht projectgewijs gaan werken. Ik wil niet meer uren staan stoken, klein grut trekt mij echt niet meer aan. Gewoon ongeveer ieder uur naar buiten en wat leuks neerzetten vanaf 6 tm 12 uur. Gewoon goede combo's of opbouwend cakes die ik wil zien. Misschien kleine showtjes, iets in die geest.

- Het laatste punt: Goed selecteren wat ik om 12 wil schieten. Ik geniet denk ik minder om 12en dan in de vooravond. Ook heb ik gemerkt (door de W-shape dominator) dat shapes of specifieke effecten minder tot hun recht komen midden in de chaos van 12 uur. Ofwel, weinig om 12 doen, maar wat ik doe wel goed selecteren

Minder losse cakes bestellen en meer compounds merk dat het dit jaar erg veel was en dat ik ongemerkt bijna de hele avond buiten stond om het op te krijgen. Ik merk dat ik veel meer geniet van het geweld uit een transbomber of een dik funke blok dan veel losse kleine cakes of cakes uit een cakebox waarvan ik er ook 3 had dit jaar.

Het probleem is dat ik elk jaar het gevoel hebt dat ik te weinig heb. Ik bestel door het jaar heen elke keer wat. Als het dan zover is dat alles is opgehaald blijkt het toch altijd weer veel meer dan ik had verwacht

Minder of geen vuurpijlen
Minder klein spul
Tijd nemen om te genieten van klein spul (lees: om klein spul op te maken)

Medemens nadrukkelijk laten weten dat ze niet bij elk stukje vuurwerk dat ik ga/wil afsteken mee naar buiten moeten (uit fatsoen oid). Dan hoeven ze namelijk niet te melden dat het koud is / lang duurt / slecht zicht is / niet legaal kan zijn / daar gaat weer ... € / ze liever naar binnen willen /

Meer I shape boxen nemen, toch gemerkt dat onze straat toch niet echt geschikt is voor de bredere effecten. Daarnaast ook wat meer stoken rond 18:00. Samen met mn zoontjes stoken in het het begin van de avond is toch meer genieten dan zonder ze om 12:00..:).

Minder losse cakes bestellen en meer compounds merk dat het dit jaar erg veel was en dat ik ongemerkt bijna de hele avond buiten stond om het op te krijgen. Ik merk dat ik veel meer geniet van het geweld uit een transbomber of een dik funke blok dan veel losse kleine cakes of cakes uit een cakebox waarvan ik er ook 3 had dit jaar.

Het probleem is dat ik elk jaar het gevoel hebt dat ik te weinig heb. Ik bestel door het jaar heen elke keer wat. Als het dan zover is dat alles is opgehaald blijkt het toch altijd weer veel meer dan ik had verwacht

Amen. Niks aan toe te voegen haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan