Door de jaren heen is ons oud en nieuw toch wel aardig veranderd. Het is gegaan van een dag vol stoken, naar een avond vol stoken, naar af en toe naar buiten en stoken.
Op de lijst staat:
- 2 jaar terug een ongeluk gehad waarbij mijn vriendin redelijk gewond was geraakt, 2018-2019 hebben mijn vriendin en ik dan ook echt niet van het vuurwerk genoten en het liet echt een groot gat achter. Dit jaar heb ik ieder moment geglunderd en ervan genoten, toen mijn vriendin en ik in bed lagen zei ze: ik genoot er wel echt weer van. Dit tezamen met mijn broer en de prachtige spullen bracht mij tot punt 1: Als het er financieel goed voor staat meer kopen!
- Géén assortimenten meer!! Geen 19sh ass of wat dan ook. Ik merk dat dat voor mij stookvoer wordt ipv. een daadwerkelijk gekozen product. Don't get me wrong, ik vond de mega 6 star assorted best wel top, maar ik gooi er random eentje neer en 'knal hem aan'. Als ik losse cakes selecteer ben ik kritischer en opzoek naar wat mij goed bevalt. Denk aan unieke effecten zoals in een Crank, of (voorheen) de heavy legend series met wat salutes. Bepaalde kleurencombo's, schietrichtingen of gewoon de wauw factor voornamelijk t.o.v. prijs-kwaliteit.
- Meer demo's bezoeken om te vinden wat ik graag wil. Ik was echt onder de indruk wat sommige 'budget cakes' met 20mm konden en was ook erg onder de indruk van wat een goede 25mm kon. Het viel me op dat 30mm te hoog schiet waardoor het wauw effect minder wordt als het ware.
- Wellicht projectgewijs gaan werken. Ik wil niet meer uren staan stoken, klein grut trekt mij echt niet meer aan. Gewoon ongeveer ieder uur naar buiten en wat leuks neerzetten vanaf 6 tm 12 uur. Gewoon goede combo's of opbouwend cakes die ik wil zien. Misschien kleine showtjes, iets in die geest.
- Het laatste punt: Goed selecteren wat ik om 12 wil schieten. Ik geniet denk ik minder om 12en dan in de vooravond. Ook heb ik gemerkt (door de W-shape dominator) dat shapes of specifieke effecten minder tot hun recht komen midden in de chaos van 12 uur. Ofwel, weinig om 12 doen, maar wat ik doe wel goed selecteren