Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meer focussen op de mooie/dikke cakes/compound, de hele avond stoken is toch niet meer mijn ding. kleine potjes etc blijven nu iedere keer staan.

Dit jaar ook rond 6 uur afgestoken en daarna vanaf 12 uur, tussendoor lekker oliebollen eten en gezellig doen met vrienden.

Flink minderen. Afgelopen jaar was de mooiste jaarwisseling ooit evâh, maar dit was té veel en eigenlijk niet meer geinig. Gewoon weer een prima showtje neerzetten en that's it. Niet meer, niet minder.

Volgend jaar ga ik voor de duurdere, maar bewezen kwaliteit producten. Misschien een paar compounds minder, maar dan wel de echte top.

Niks kopen bij de eerste de beste freakzaken die open gaan. Is toch meer pakken wat je pakken kan dan goed doordacht bestellen wat je echt wilt.

Dus nu even rustig aan en een lijstje maken wat ik echt wil en aan de hand daarvan bestellen door het jaar heen. Liefst dicht bij huis ophalen en pas de 31e vroeg in de ochtend. En dan de 29e bij de plaatselijke winkel klein spul halen om de verkoopdagen door te komen met de kids.

Ik ga in ieder geval geen grote compounds meer kopen, heb meer plezier met de 100 shots 20 / 21mm compounds merk ik .
Kan ook komen door de wind, maar ik had de Event Ice Tiger 224 shots en die vond ik niet heel bijzonder eigenlijk..

Verder ga ik geen nieuwe producten bestellen aangezien de gegeven informatie vanuit de importeur blijkbaar niet klopt, als voorbeeld de Rubro Clash of Titans zou in kooi zitten maar was niet het geval . ook viel deze erg tegen behalve de labels waren mooi .

Afgelopen jaar ben ik in Augustus pas begonnen met bestellen en dat beviel me goed dus ga dit jaar ook minimaal pas vanaf Augustus mijn eerste bestelling plaatsen .

Laatst bewerkt:
Minder bestellen en kopen in Nederland. Heb het nu een paar jaar aangekeken maar het is altijd wat. Je moet bekant 20%meer bestellen om uiteindelijk je collectie te hebben. Van de 5 winkels krijg je maar bij 2 echt wat je besteld. De rest is afgekeurd, bestelling klopt niet of komen met een kul smoes vanuit winkel of importeur. Je besteld nata bene maanden van tevoren.
Outlet Pijnacker spande hiermee de kroon! Tweede jaar op rij een mysterie deals niet, en dan met een broodje aap smoes aankomen. Dan ook ook nog eens met pauper voorstellen komen die totaal uit verband zijn in verhouding met een mysterie deal.
Helaas bij andere winkels product niet geleverd terwijl er geen afkeur is. Tip blijft bij elke winkel alles nakijken!

Dit jaar dus max 2 Nederlandse winkels waaronder ik het weer ga proberen bij Vathorst. De beste winkel in mijn ogen op basis van de acties. Alleen erg jammer wat er gebeurd is! Maar omdat ze het in mijn ogen perfect opgelost hebben durf ik het zeker weer aan bij hun.
Daarnaast iets meer bestellen in Duitsland. Tweede jaar op rij bij Xpyro en alles klopt als een bus! Bestellingen staan altijd netjes verpakt klaar ruimschoots voor tijd. 2 uur eerder opgehaald was geen probleem voor de tweede keer op rij. En ik heb het gevoel dat er veel minder afgekeurd word ik Duitsland!

Naast minder besteden in NL wil ik over het algemeen iets minder aankopen. Teveel cakes. Dit jaar sowieso de sixboxs weer daar kan ik echt van genieten. En minder losse cakes kopen.

Ondanks de wind, die hier in Noord-Holland best flink was, heb ik een super O&N gehad.

Een aantal punten die ik meeneem naar volgend O&N:

-Ik ga zeker weer eerder in het jaar naar Duitsland met KVK. Ze hebben daar goede kwaliteitsvuurwerk dat overeenkomt met de product video’s. Ik weiger me te laten naaien door productvideo’s die niet overéénkomen met het product.

-Ik was erg tevreden over De Driesprong. Zowel de prijzen als hoe alles geregeld was. Ook dit jaar zal ik, mits de prijzen oke zijn, daar heen gaan voor het grootste deel van mijn Nederlandse bestelling.

-Het affakkelen van een show heeft zijn charmes en blijft geweldig maar voor de timing en het echt optimaal kunnen genieten van de effecten zal ik dit jaar gaan werken met het Ignite systeem voor mijn finale show.

-Ik blijf alles goed vastzetten met stenen en andere cakes. Ook dit O&N weer veel zien omvallen bij andere. Liever overdreven voorzichtig dan fouten maken.

- Minder klein spul inslaan. Heb nog zat over dus eerst dat meer eens zien op te maken.

- Ik merk dat ik pissig wordt van al dat geklaag over vuurwerk door mensen die er totaal geen verstand van hebben. Mensen die pleiten voor een verbod omdat hun hobby, het houden van dieren, voor onze hobby zou moeten gaan.
Ik ga proberen dit jaar minder van dit soort media tot me te nemen. Niet goed voor me humeur terwijl het een tijd van genieten moet zijn.

Het jaar is nog maar een aantal dagen onderweg maar mijn 1e voornemen om pas vanaf september te gaan bestellen kan al in de prullenbak. Hebben zich 2 buitenkansjes voorgedaan die ik niet kon laten schieten. Nu de rem erop en kijken wat op ons pad komt dit jaar
Haha dat heb je lang volgehouden. Ik snap het helemaal, pakken wat je pakken kan.

Mijn slaap wat serieuzer nemen, hahaha!
Het werken in een vuurwerkwinkel gaat je niet in de koude kleren zitten. Was oud en nieuw na 1:00 echt gesloopt. Meer slaap dus de dagen ervoor! :)

- Minder budgetcakes (<15 euro)
- Eerder stoken dan alleen na 00:00

Verkeerd ingeschat hoe snel ik door de collectie zou stoken. Op een gegeven moment stond ik meer te stoken om er snel doorheen te komen dan te genieten.

- Meer Argento/Iskra/Funke
- Kopen bij losse verkoop op laatste verkoopdag

Zag een aantal verkooppunten een Happy Hour hebben op de laatste verkoopdag met alles 50% korting tussen bijvoorbeeld 16:00 en 17:00.

Ik was van plan om dit jaar niet zo vroeg te beginnen met bestellen als vorig jaar en dat is alvast gelukt. Het is dit jaar 3 januari geworden ipv de 2 januari van vorig jaar ;)

Een serieus voornemen: nog wat vuurwerkklemmen extra kopen om iedereen in de straat te voorzien, voor 0.00 lag de eerste cake van een stukje verder in de straat alweer onze kant op te schieten. Toen heb ik er direct een weggegeven, er werd er ook nog even een platgereden door een ongeduldige pannenkoek die er met z'n auto langs wilde, en ik heb er nu nog maar 4 over.

Ik wil volgend jaar toch wel wat dingen anders aanpakken dan de afgelopen jaren. Ook ik merk dat mijn vlammetje meer een waakvlam wordt en dus op zoek moet naar wat nieuws. De eerste gedachten zijn:

Nu eens thuis vieren. Afgelopen jaren elke keer weg geweest en heb toch wel behoefte om thuis te zijn. Hopelijk wat mensen hier over de vloer en mooi relaxed

Ik wil me meer focussen op bijzondere effecten, mooie kleuren etc. Merk dat dit mij meer voldoening geeft dan de zoveelste twaalf in een dozijn bak.

Wat meer winkels bezoeken, zit te denken aan 2 of 3. Afgelopen jaren elke keer maar 1 winkel bezocht. Ik wil ook niet te vroeg bestellen, zo rond september als de sfeer er in komt is prima.

Los van O&N wil ik ook door het jaar heen wat shows proberen te bezoeken.
Bij veel verschillende winkels kijken, kopen en bestellen is fantastisch. Dit jaar uiteindelijk 10 verschillende winkels in Nederland bezocht en vervolgens nog naar Duitsland geweest. Dat bij elkaar zorgde toch wel voor een hele mooie sfeer en de kans om nog wat pareltjes te scoren

Hier ga ik weinig anders doen. Lekker verspreid bestellen door het jaar heen en bij meerdere winkels. Optimaal genieten van de afhaaldagen. Iig twee dagen lekker op pad en de nodige winkels af. Alleen een paar top cakes en fonteinen, verder alleen maar toppers van compounds. Proberen geen last te hebben van FOMO en daardoor onnodige dingen bestellen.

Had zo'n goed voornemen om pas laat te bestellen, maar helaas is dat weer niet gelukt. Eerste bestelling is al weer de deur uit :bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan